Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök forum
Medlemmar
Regler/Hjälp
Köp & Sälj
Recensioner
Artiklar
Video
Kalender
Turtips
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök forum
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Installera appen
Installera
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sveriges trevligaste cykelforum
Råd om tubeless på en fatbike!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Petter Ivarsson" data-source="post: 4039261" data-attributes="member: 53723"><p>Kul att du behåller cykeln!</p><p>Jag kör samma bike och däck som dig (BuTTuS gamla) och har provat följande:</p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Revoloop : verkligen lättrullat men alldeles för ofta snakebite så dem slutade jag med. Dem är nu reservslangar i ryggsäcken.</li> <li data-xf-list-type="ul">Effetto Caffelatex : hade ett h-e att få däcket på plats med luft trots kompressor så jag klippte ner dem till dyra fälgband i stället. Blir nog ett nytt försök i vinter då jag sett lite mer tips på tuben nu.</li> <li data-xf-list-type="ul">Tejp : jag köpte ensilagetejp på granngården och den var bra men ångrade mig då jag tycker det blir jobbigt om man måste byta/spänna en eker. Tejpen sitter ordentligt.</li> <li data-xf-list-type="ul">Ghetto-split-tube : funkar enormt bra, kört 100 timmar utan punka. Effetto Caffelatex-banden som fälgband i stället för tejp och skumgummi vilket funkar superbra. Går bra att byta däck och återanvända slangarna. Kör med 24-tums-slang till DH med Shrader-ventil (bil) för att det är så mycket enklare att fylla i ny vätska och ventilen geggar inte igen så fort. 1 dl gukka. </li> <li data-xf-list-type="ul">Som gucka har jag använt Orange och Caffelattex och tycker om båda. Rekommenderar att fylla på efter att man fått dit däcket genom ventilen. </li> </ul><p>Rapportera gärna vilken metod du väljer och hur det går. </p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Petter Ivarsson, post: 4039261, member: 53723"] Kul att du behåller cykeln! Jag kör samma bike och däck som dig (BuTTuS gamla) och har provat följande: [LIST] [*]Revoloop : verkligen lättrullat men alldeles för ofta snakebite så dem slutade jag med. Dem är nu reservslangar i ryggsäcken. [*]Effetto Caffelatex : hade ett h-e att få däcket på plats med luft trots kompressor så jag klippte ner dem till dyra fälgband i stället. Blir nog ett nytt försök i vinter då jag sett lite mer tips på tuben nu. [*]Tejp : jag köpte ensilagetejp på granngården och den var bra men ångrade mig då jag tycker det blir jobbigt om man måste byta/spänna en eker. Tejpen sitter ordentligt. [*]Ghetto-split-tube : funkar enormt bra, kört 100 timmar utan punka. Effetto Caffelatex-banden som fälgband i stället för tejp och skumgummi vilket funkar superbra. Går bra att byta däck och återanvända slangarna. Kör med 24-tums-slang till DH med Shrader-ventil (bil) för att det är så mycket enklare att fylla i ny vätska och ventilen geggar inte igen så fort. 1 dl gukka. [*]Som gucka har jag använt Orange och Caffelattex och tycker om båda. Rekommenderar att fylla på efter att man fått dit däcket genom ventilen. [/LIST] Rapportera gärna vilken metod du väljer och hur det går. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sveriges trevligaste cykelforum
Råd om tubeless på en fatbike!
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det.
Läs mer
Jag förstår