Radon; är de pålitliga?

Lucanos

Ny medlem
Hej!
Jag tittar just nu på en Radon-cykel (SWOOP 170 8.0 2020 för de som är intresserade). Däremot är detta första gången jag köper cykel direkt från nätet, och dessutom första gången jag köper från utlandet.

Vad har ni för erfarenheter av detta tyska cykelmärke? Hur beter sig kundtjänsten? Hur behandlar de eventuella reklamationer? Är deras cyklar allmänt bra kvalité? Har ni andra erfarenheter - bra eller dåliga - tar jag emot dem med glädje.

Edit: Jag har läst lite om märket, och sett att alla tävlingsresultat, listor, articklar och videor är från 2017 och tidigare. Att döma av det jag har hittat avslutade de sina tävlingar 2017. Stämmer detta? Om det stämmer: varför la de av? Om inte: vad har jag missat?

Senast ändrad:

marr

Aktiv medlem
Hanterat ett par stycken. Över tid åt vänner.

De verkar välbyggda, var enkelt stt få tag i reservdelar till ramen. Kundtjänst svarade snabbt när jag var osäker på exakt vad som behövdes.

Cyklarna är ordentligt byggda från början.

Bara att köpa :)

Kristoffer R

Aktiv medlem
Det är Bike-Discount som äger/säljer Radon, kolla ”Butiker”. Men du kan tryggt handla där, det är ett seriöst företag som funnits länge. De är inte snabbast på reklamationer eller byten men det har alltid funkat som det skall. Har själv köpt flera cyklar där och skulle göra det igen. Lycka till!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer