[Rajd] Lövsta söndag 22/5 klockan 10...

Skogling

Aktiv medlem
Jag vet inte, men förr i tiden annordnades det Lövsta-rider i maj. Det var nog 3 år sedan vi körde senast. Jag tänkte mig att vi ses vis Preem, Lövkojsgränd i Hässelby nu på söndag klockan 10 för en ca: 35 km cykling i mina(KBCK's)hoods.

7.jpg

Det blir sk. KBCK-tempo. D.v.s. så snabbt och ryckigt som det går. Vi kommer bl.a. se "tutten" samt Gjörwelnsslott. :)

Någon som är sugen ?

Första turen för 6 år sedan: http://happymtb.org/forum/read.php/1/196281/page=1

-Skogling

Senast ändrad:

fredrikw

Aktiv medlem
he he.

det blir säkert trevligt, ska bli grymt väder och det är riktigt fina stigar ni har där borta i västerort. själv är jag upptagen med annat på söndag, men önskar er en trevlig tur.

nypan

Aktiv medlem
Jag körde första biten igår kväll. Det är fint i våran hemmaskog men jag upplever att stigarna är i sämre skick nu än förra året. En del träd som ligger över stigarna som inte var där förut och på det hela lite stökigare än jag kom ihåg.
Kanske dags för mig att skaffa bättre gaffel och 2,2 eller 2,4 däck istället för 2,0 som nu sitter på ;-)

Aron

Aktiv medlem
Detta passar utmärkt i min Stockholmsturné! Kan ni tänka er att släpa runt på en gammal Hellasgorilla? På min SS lär jag ju definitivt inte vara snabbast ute på grusvägarna.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Jag körde rundan på min cross den där gången för 6 år sen så det mesta verkar funka. Mange körde på sin Santa Cruz V8 och det gick ju också bra, tror inte nån av oss var sist!

Aron

Aktiv medlem
Skulle crossen funka bättre på denna tur? Jag har inget emot att tackla lite småsnäll stig med den.

Rippa

Ny medlem
Njae.... om det är samma typ av runda som jag körde med herrana förra året så skulle jag definitivt välja något annat än en CX. Gärna något med dämpare fram. Så "slätt" är det inte

Tille

Aktiv medlem
Om det liknar rundan som Skogling visade mig förra sommaren kan man köra CX. Eller BMX.

Aron

Aktiv medlem
Körde Tille och Rippa samma runda? I så fall är jag djupt förvirrad över de motstridiga uppgifterna.

bigmollo

Aktiv medlem
Det beror på vilket tempo man kör. Kör man promenadtempo så som vi gjorde för några år sen så funkar nästan vilken hoj som helst. Det är vanlig stig som går genom en vanlig skog så då brukar en vanlig skogscykel funka bra. När Rippa var med så körde vi rätt snabbt och då passar liksom en snabb skogscykel bäst. Kom som ni vill, det är fina stigar. Jag får se om min kropp hinner absorbera alkoholen innan start, i så fall kommer jag också.
/J

Stewe

Aktiv medlem
Jag är mest orolig för att vi inte kommer att få ihop >10 sidor i tråden innan söndag...

johan44

Aktiv medlem
Ja!, kan funka. Som småbarnsförälder så undrar jag lite om vad sluttiden kan tänkas bli... 11:30?/J :)

Tille

Aktiv medlem
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Det beror på vilket tempo man kör. Kör man
> promenadtempo så som vi gjorde för några år
> sen så funkar nästan vilken hoj som helst.

Då kommer du på enhjuling, eller?

Skogling

Aktiv medlem
Aron skrev:
> Körde Tille och Rippa samma runda? I så fall är
> jag djupt förvirrad över de motstridiga
> uppgifterna.

Du skall nog lyssna mer på Rippa. :)

Tille

Aktiv medlem
Skogling skrev:
> Aron skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Körde Tille och Rippa samma runda? I så fall
> är
> > jag djupt förvirrad över de motstridiga
> > uppgifterna.
>
> Du skall nog lyssna mer på Rippa. :)

Det är nog en generell levnadsregel.

larsaw

Aktiv medlem
johan44 skrev:
> Ja!, kan funka. Som småbarnsförälder så undrar
> jag lite om vad sluttiden kan tänkas bli...
> 11:30?/J :)

Instämmer, 35km lär ju ta ett tag...
Finns det möjlighet att korta ner avståndet om man ser att tiden rinner iväg?

Annars är jag grymt sugen.

// Larsa :D

Skogling

Aktiv medlem
Kom på hela cyklar och snabba ben så kommer vi vara tillbaka på knappa 2h. Inga egentliga stopp. :)

Stewe

Aktiv medlem
Skogling skrev:
Inga egentliga stopp.

VA ?

larsaw

Aktiv medlem
Fan, 35km på två timmar i skogsterräng! Då blir der att ligga i, tror jag hoppar denna tur.
Blev av med en biehåle+lunginflamation för tre veckor sen, behöver få upp motionen igen men inte i race-tempo. ARON's Hellas-tempo i tisdags var på gränsen, det här låter värre. Bortförklaringr, jag vet... Men man vill ju inte bli en bromskloss för kollektivet.
Ha en trevlig tur i alla fall. Själv tar jag mej en söndagstur i söderort istället.
// L.

Stewe

Aktiv medlem
Nu har det inte skrivits i den här tråden på 2 och en halv timme, betyder det att turen är inställd?

JLarsson

Aktiv medlem
frågan är ju hur man ska ladda för en sån här tur... och vad man ska dricka och äta medans man cyklar.

cyklariskogen

Ny medlem
JLarsson skrev:
> frågan är ju hur man ska ladda för en sån här
> tur... och vad man ska dricka och äta medans man
> cyklar.

Det stod nåt om KBCK i första inlägget...jag antar att det betyder rödtjut och grillat kött;)

Skogling

Aktiv medlem
JLarsson skrev:
> frågan är ju hur man ska ladda för en sån här
> tur... och vad man ska dricka och äta medans man
> cyklar.

Denna tur har tagit år för mig att förbereda. Min följebil har mat till alla. Kamerakillarna i helikoptern har med klotgrill och fruntimmer i fall nöd av ett eller annat slag skulle uppstå.

Nu skall jag göra en blodtransfusion.

Stewe

Aktiv medlem
Jag tänker bara ta en sån där liten flaska vatten som dom riktiga cyklisterna på tv har, sen när jag har druckit upp den så slänger jag den i diket och sträcker upp handen i luften.

Skogling

Aktiv medlem
Flaska ? Jag vrider bata ur tröjan som Bear Grylls skulle gjort. Man kan pissa i en orm också har jag sett. Det är mest kopparormar i Lövsta iofs. D.v.s. rätt små...

bigmollo

Aktiv medlem
Pissa i en orm funkar faktiskt riktigt bra. Man kan pissa i en get också men de är så bökiga att bära med sig.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer