Ramjakt över, nu byggtråd – modern randonneuse

Peth

Aktiv medlem
Jag vill också ha ett par hjul byggda med navdynamo, men alla som jag hittar är byggda med SONdeluxe så jag misstänker att det blir till att bygga själv. Det ligger ett par Hunt på K&S.
Tack för tips!
Är det något som gör att du inte vill ha SON?

mzi

Aktiv medlem
SON vill jag ha! Men det kommer nog inte gå så snabbt så ett par SON28 skulle jag hellre bygga med. Försumbart högre vikt.

Peth

Aktiv medlem
Sådär, då ska de första paketen till detta bygge börja trilla in i september - oktober någon gång. Hoppas på fina reor under hösten för att komma lite billigare undan på resterande pryttlar som behövs.

Murdock

Aktiv medlem
Väntar med spänning på bygget. Har du fått reda på hur breda däck Veloheld sätter som max i 700C/650B? Jag lyckas inte googla fram något.

Peth

Aktiv medlem
En del japanska grejor beställda. Dock inget gruppset ännu – verkar inte finnas i lager det jag vill ha. Hjulen ska väl droppa in om några veckor också.

Kommer inte gå fort det här. :D

Raggamuffin

Aktiv medlem
En del japanska grejor beställda. Dock inget gruppset ännu – verkar inte finnas i lager det jag vill ha. Hjulen ska väl droppa in om några veckor också.

Kommer inte gå fort det här. :D
Letar också efter lämpligt gruppset och det är otroligt vad mycket som är slut :)

Svårt att se på fotona, är det pressfit?

Peth

Aktiv medlem
Har en massa paket på ingång, men åh vad långsamt det går. Kan avslöja att det blir en hel del Nitto.
Hjulen blev försenade en vecka, ser ut att komma första halvan av oktober nångång. Men, jag har ju egentligen inte bråttom – det finns andra cyklar att cykla på.

Peth

Aktiv medlem
Hm, fick hem fel styrstam. Styrstammen behövs ju liksom för att hålla ihop ram och gaffel så att man kan börja skruva. Jaja, bara att skicka tillbaka och beställa en ny och vänta en vecka till eller så.

Massa annat godis kom dock idag.

Stora frågan som snurrar i huvudet nu är om det ska vara brun styrlinda och sadel och bruna däcksidor, eller om det är svart som gäller? Grupp och hjul blir svarta, styre, stam, sadelstolpe, stänkskärmar och randorack blir silver.

Peth

Aktiv medlem
Honjo + Nitto, det ska jag ha någon gång. Vart köpte du Nittos produkter?
Inte helt enkelt att hitta någon som har ett stort sortiment av Nitto, så har hittat lite här och där.
Styre och sadelstolpe från Velovitality. Styrstammen, som jag ska få en ny av, kommer från Sprockets UK på Ebay. Randoracket är från Planet-X.

Peth

Aktiv medlem
Letar också efter lämpligt gruppset och det är otroligt vad mycket som är slut :)

Svårt att se på fotona, är det pressfit?
Bike Discount har Shimano 105 hydrauliska reglage med ok för 335 EUR/paret. Resten inhandlades från Bikester i lösa delar. Landade på ca 6500kr totalt för gruppen. Helt okej pris får man väl tycka.

Steel is Real

Aktiv medlem
Galet snyggt bygge så här långt! Styrkombon satt som en smäck!

Gällande Nitto-stolpen så kommer du behöva efterdra den några gånger innan den sitter. Jag har samma stolpe. Bara så du vet att det brukar behövas med stolpar med bara en bult. Men efter typ 3 efterdragningar så sitter den.

Peth

Aktiv medlem
Galet snyggt bygge så här långt! Styrkombon satt som en smäck!

Gällande Nitto-stolpen så kommer du behöva efterdra den några gånger innan den sitter. Jag har samma stolpe. Bara så du vet att det brukar behövas med stolpar med bara en bult. Men efter typ 3 efterdragningar så sitter den.
Tack för tipset!

Peth

Aktiv medlem
Den där kommer bli så grymt fin, ser fram emot bild med skärmar på!
Jag med, men hjulen måste komma först. Sen visade det sig att framskärmen fästs med daruma (vad det nu heter på svenska) och brickan är för liten för kronan. Vägrar skaffa ett L-fäste för en massa pengar och borra fler hål i skärmen, utan letar efter en 33-35 mm bricka med 6 mm innerdiameter. Har hittat en förzinkad på byggmax, men letar vidare efter rostfritt.

n3wton

Aktiv medlem
Jag med, men hjulen måste komma först. Sen visade det sig att framskärmen fästs med daruma (vad det nu heter på svenska) och brickan är för liten för kronan. Vägrar skaffa ett L-fäste för en massa pengar och borra fler hål i skärmen, utan letar efter en 33-35 mm bricka med 6 mm innerdiameter. Har hittat en förzinkad på byggmax, men letar vidare efter rostfritt.
Vilken stad håller du till i? Tror jag kan fixa sådan bricka eventuellt..

Havoc 5

Aktiv medlem
Hm, fick hem fel styrstam. Styrstammen behövs ju liksom för att hålla ihop ram och gaffel så att man kan börja skruva. Jaja, bara att skicka tillbaka och beställa en ny och vänta en vecka till eller så.

Massa annat godis kom dock idag.

Stora frågan som snurrar i huvudet nu är om det ska vara brun styrlinda och sadel och bruna däcksidor, eller om det är svart som gäller? Grupp och hjul blir svarta, styre, stam, sadelstolpe, stänkskärmar och randorack blir silver.
Never wear brown in to town ; )

sterud

Medlem
Bauhaus brukar ha ett ganska bra sortiment på lösvikt.

//Stefan

Storklas

Aktiv medlem
Inte helt enkelt att hitta någon som har ett stort sortiment av Nitto, så har hittat lite här och där.
Styre och sadelstolpe från Velovitality. Styrstammen, som jag ska få en ny av, kommer från Sprockets UK på Ebay. Randoracket är från Planet-X.
Allt finns förmodligen också i en svensk butik (veloform.se)

n3wton

Aktiv medlem
Mm, hade varit fantastiskt om nu bara Veloform hade nån form av webbshop eller inte låg så jäkla långt bort.
Vi är bortskämda här i Göteborg!😊 Har flera gånger sett Anders packa skärmar och annat för att skicka till kunder, men med tanke på att det ibland tom kan vara svårt att få en syl i vädret när man är på plats i butiken så kan jag tänka mig att man får ha lite tålamod om man ska ta det den vägen.😛

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer