Rando 300km Täby 5/9 Saltluft

A.Nilsson

Aktiv medlem
Hittade ingen tråd så skapade en så vi kan för- och efter-snacka lite.

Det kommer väl bli fullsatt efter banan med åskådare misstänker jag och livesändning på Eurosport med Vacchi och Adamsson (som vanligt) så detta eminenta evenemang vill ju ingen missa!

Jag tänkte köra iallafall. Får man sällskap? Fin tur och vädret kommer bli perfekt (hoppas vi) så det vore ju dumt att missa :)

GoranS

Aktiv medlem
Fin möjlighet till högt hybrisindex! Bara att hänga med snabbisarna i medvind och bli sen avhängd relativt snart efter Grisslehamn i rejält bonkat tillstånd. Då har man nära halvan turen kvar och bortsett från lite sidvind i stort sett bara olika varianter på motvind.

GoranS

Aktiv medlem
Fast länken där går till själva anmälningssidan, inte till statistiken. Visserligen kan man ju i en av menyerna hitta statistik-sidan, men det är ju inte helt så att kopplingen till statistiksidan från anmälingssidan är glasklar.

Dessutom blev det ju lite olyckligt s.a. vi missade att skapa en tråd från kalenderns event i tid innan A.Nilsson skapade denna tråd. Just det där med att se till att trådar skapas utgående från kalendern är något vi ska försöka bli bättre på framöver. Funderingen är att skapa trådarna direkt när loppet läggs in i kalendern och sedan försöka komma ihåg att bumpa tråden någon veckan innan loppet så att det inte blir så att happyiter själva ska behöva skapa trådar för loppen. Dessutom ska vi försöka få till länkar till loppens happytrådar från Randonneur Stockholms hemsida.

Mange.

Aktiv medlem
Fast länken där går till själva anmälningssidan, inte till statistiken. Visserligen kan man ju i en av menyerna hitta statistik-sidan, men det är ju inte helt så att kopplingen till statistiksidan från anmälingssidan är glasklar.

Dessutom blev det ju lite olyckligt s.a. vi missade att skapa en tråd från kalenderns event i tid innan A.Nilsson skapade denna tråd. Just det där med att se till att trådar skapas utgående från kalendern är något vi ska försöka bli bättre på framöver. Funderingen är att skapa trådarna direkt när loppet läggs in i kalendern och sedan försöka komma ihåg att bumpa tråden någon veckan innan loppet så att det inte blir så att happyiter själva ska behöva skapa trådar för loppen. Dessutom ska vi försöka få till länkar till loppens happytrådar från Randonneur Stockholms hemsida.
Det låter faktiskt som ett riktigt bra förslag, vore kul att se hela banan istället för startplatsen i första inlägget och slippaha kalender i trådnamnet

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Men va fään då måste man läsa alla ord??
jaja sorry

se92923

Medlem
La till en liten länk till "antal-anmälda"-sidan från anmälningsformulärets startsida.

Inför nästa säsong vore det bra att skapa en tråd för resp lopp i samband med att kalendern fastställs. Då kan vi lätt lägga till länkar till dessa i loppöversikten på hemsidan.

Hugad person kan sen bumpa upp tråden när det börjar närma sig.

GoranS

Aktiv medlem
Kalender kommer per automagi i trådnamnet. Jag tror inte att man som skapare av tråden från kalendern kan påverka detta.

Kartan tror jag också är svår att göra något åt som användare. Åtminstone har inte jag lyckats göra något annat än att markera startplatsen på en karta och sen blir det vad det blir i tråden. Att få in hela banan kräver nog ändringar från de som sköter happy.

nieves

Aktiv medlem
Kalender kommer per automagi i trådnamnet. Jag tror inte att man som skapare av tråden från kalendern kan påverka detta.

Kartan tror jag också är svår att göra något åt som användare. Åtminstone har inte jag lyckats göra något annat än att markera startplatsen på en karta och sen blir det vad det blir i tråden. Att få in hela banan kräver nog ändringar från de som sköter happy.
Eller så skriver man lite vägnötter i tråden bara. Täby, genom tunnel, sväng lite norrut typ, rondell Vallentuna, sikta på Rimbo, köp korv glöm ej stämpel osv.....
Vad kan gå fel?😀

Grimpeur

Aktiv medlem
Tiden rann ifrån oss. Jag och frun kommer dessvärre inte till start. Såg framemot turen och hade förberett mig på en rejäl långtur genom att boka hotell på kvällen. Nu blev det dessvärre inte så men vad är väl en bal på slottet. Hoppas att ni andra får en lång och härlig karamell att suga på imorgon!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer