Rando 300km Täby 5/9 Saltluft

Grimpeur

Aktiv medlem
Jag gick imål 19:00. Lyssnade på ljudbok så telefonen laddade ur. Fick regn från Gimo. Regn och motvind. Det är som mjukglass med strössel. Vilken fantastisk dag. Nu har jag ett glas rödpang i näven.
Ljudbok är det nya svarta inom rando. Blev det lång dags färd mot natt eller på västfronten inget nytt eller i vänta på Godå?

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Kul att träffa er. Hur gick det med regnet på hemvägen? Det var verkligen sporadiskt. När jag kom till Ica Knuten i Knutby var det sol. När jag kom ut efter att ha köpt en cola var det regn och kolsvart på himlen.
Vi missade alla skurar tills det var 48 km kvar, blöta vägar innan sedan vart det dränkta cyklister. Så man ska väl inte klaga. Jepp kul att du hade tid att byta några ord 😁

Schlocum

Aktiv medlem
Klart godkänd Randoblick på Erik, men fail på övriga som ser alldeleles för fräscha ut. Har ni ens cyklat? Eller är ni bara 3 snubbar som gillar mack-häng på en lördag;-)
Nja, jag skulle inte lite på bilden. Det var rätt gnälligt i motvinden fr Gimo så det var verkligen brist på fräschör när vi väl slutstämplade. Det kan dock vara ett uttryck av glädje att vi missade allt regn. Lite fuktiga vägar var allt. :-)

Får passa på att tacka gänget för en riktigt fin runda! Erik var pigg som bara den och satte tempot direkt. Han ville gasa på till Grisslehamn. "Kör hårt när det är lätt och lätt när det är hårt" var dagens devis från honom. Bra strategi! Vi hade dock några perioder i motvinden där vi provade att köra sönder och straffa den. Det funkar sådär :-)

NotReallyGunde

Aktiv medlem
En liten kort RR.

Sov som en kratta men kom iväg i tid. 10 pigga, nja, cyklister rullade iväg och det gick ju skapligt undan utan problem till Brottby. Tänkte att en banan vore bra, magen tyckte annorlunda och hela kroppen krampade ihop sig. Vet inte vad som hände men varje försök att ta i resulterade i kraftigt illamående Så det var att återigen sikta in på en solorunda.

Efter en stund passerade jag två herrar så plötsligt var jag inte sist och kroppen började sakta prestera lite. Upptäckte att jag missat starta Gaarminturen. 9:26 strax före Bron till Furusund mötte jag tätkvintetten och väl i Furusund satt Jesper och Magnus och var typ färdigfikade. Stämplade snabbt och så vart vi tre. Det rullade på bra på vägarna och vi passerade Norrtälje, Älmsta och kom till slut fram till Lunchen i Grisslehamn. Väl där Fick vi några ord med bigmollo innan vi äntrade uteplatsen och smaskade pizza.

Vädret hade varit lite lustigt hela vägen, lite varmt, lite kallt och det kom en drös mörka moln så vi drog på oss lite förstärkning och trampade iväg.

Vart ju för varm så ett snabbt klädstop och vidare mot Gimo men väg 292 måste vara nått av det tråkigaste som finns, lite seg motvind på köpet så är det astråkigt. Vi hade fram till Gimo sett regnmoln och haft lite fuktiga vägar och efter kaffe å glass vart det väldigt blöta vägar men vi slapp regnet.

Mot och kantvindar ner till Knutby men väl där ville inte Åsa komma och ge oss lite väl valda ord från Gud. Magnus upptäckte att hans telefon var borta men samtal till Macken I Gimo förkunnade att den var på väg med andra cyklister. Vi rullade vidare och var rätt slitna och lyckade undvika regn, tills det var 48 km kvar. Vart att stanna och på med lite förstärkningsplagg. Hade vi varit 15 min sena hade vi nog sluppit det.

Men blöta vägar förbi Gottröra och söder mot Vall-entuna. Insåg att jag inte tillförde så mycket så hade tagit på mig rollen som uppmuntrande distans och tidsrapporterare sedan regnet. Snabbstopp för lite lampor på väg in mot Vall-entuna. Tidigare hade varje stopp blivit mer och mer jobbiga att komma igång från men nu vart det jäkligt segt. Vi kom till slut fram och det var tre trötta herrar som klampade in på Shell. Den där Pizzan i Grisslehamn la sig inte som bomull i magen på någon av oss, den hängde sig fortfarande kvar så det var trevligt att sätta sig i bilen och köra hem.

Kul att få trampa på med några andra som omväxling, är ju inte van vid den lyxen ( läs klent byggd) :)
(Redigerad på grund av... )

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Även om den där motvinden på vägen till Gimo är hatad när man har den så får jag säga att det nästan var lite snopet när det en gång som jag körde var skaplig medvind. Det blev på något sätt inte rätt känsla på den rundan. Ingår liksom i Saltluftskonceptet att man har någon form av motvind på den biten, och framför allt inte medvind.

Senast ändrad:

ooms

Aktiv medlem
Inte körde ni ända till Öregrund o käkade pizza? Grisslehamn skrev du högre upp i RR:en :-)
Åsa har förresten flyttat fr Knutby, och församlingen är upplöst...

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Inte körde ni ända till Öregrund o käkade pizza? Grisslehamn skrev du högre upp i RR:en :-)
Åsa har förresten flyttat fr Knutby, och församlingen är upplöst...
TACK!!! redigerat :) WHAT å det säger du nu, cyklat igenom där två rundor och aldrig blivit inbjuden kyrkkaffe.. men det förklarar ju saken

MangeSkog

Ny medlem
Forts
Svante S har telefonen nu och de är nu på väg mot Knivsta
Mvh Peder
Stort tack till Svante med kamrat som fick med sig min telefon!!
En liten kort RR.

Sov som en kratta men kom iväg i tid. 10 pigga, nja, cyklister rullade iväg och det gick ju skapligt undan utan problem till Brottby. Tänkte att en banan vore bra, magen tyckte annorlunda och hela kroppen krampade ihop sig. Vet inte vad som hände men varje försök att ta i resulterade i kraftigt illamående Så det var att återigen sikta in på en solorunda.

Efter en stund passerade jag två herrar så plötsligt var jag inte sist och kroppen började sakta prestera lite. Upptäckte att jag missat starta Gaarminturen. 9:26 strax före Bron till Furusund mötte jag tätkvintetten och väl i Furusund satt Jesper och Magnus och var typ färdigfikade. Stämplade snabbt och så vart vi tre. Det rullade på bra på vägarna och vi passerade Norrtälje, Älmsta och kom till slut fram till Lunchen i Grisslehamn. Väl där Fick vi några ord med bigmollo innan vi äntrade uteplatsen och smaskade pizza.

Vädret hade varit lite lustigt hela vägen, lite varmt, lite kallt och det kom en drös mörka moln så vi drog på oss lite förstärkning och trampade iväg.

Vart ju för varm så ett snabbt klädstop och vidare mot Gimo men väg 292 måste vara nått av det tråkigaste som finns, lite seg motvind på köpet så är det astråkigt. Vi hade fram till Gimo sett regnmoln och haft lite fuktiga vägar och efter kaffe å glass vart det väldigt blöta vägar men vi slapp regnet.

Mot och kantvindar ner till Knutby men väl där ville inte Åsa komma och ge oss lite väl valda ord från Gud. Magnus upptäckte att hans telefon var borta men samtal till Macken I Gimo förkunnade att den var på väg med andra cyklister. Vi rullade vidare och var rätt slitna och lyckade undvika regn, tills det var 48 km kvar. Vart att stanna och på med lite förstärkningsplagg. Hade vi varit 15 min sena hade vi nog sluppit det.

Men blöta vägar förbi Gottröra och söder mot Vall-entuna. Insåg att jag inte tillförde så mycket så hade tagit på mig rollen som uppmuntrande distans och tidsrapporterare sedan regnet. Snabbstopp för lite lampor på väg in mot Vall-entuna. Tidigare hade varje stopp blivit mer och mer jobbiga att komma igång från men nu vart det jäkligt segt. Vi kom till slut fram och det var tre trötta herrar som klampade in på Shell. Den där Pizzan i Grisslehamn la sig inte som bomull i magen på någon av oss, den hängde sig fortfarande kvar så det var trevligt att sätta sig i bilen och köra hem.

Kul att få trampa på med några andra som omväxling, är ju inte van vid den lyxen ( läs klent byggd) :)
(Redigerad på grund av... )
Tack för trevligt sällskap!!

Peth

Aktiv medlem
Jag klippte ihop en liten film från rundan. Knackigt ljud, klippning med förbättringspotential och ganska dålig bildkvalité. Precis som en randonnéfilm ska vara.
Hehe, det ser ut som att du har tändsticksben, steroidöverkropp och jättehuvud när du filmar dig själv på cykeln. Fniss.

Peth

Aktiv medlem
Jag klippte ihop en liten film från rundan. Knackigt ljud, klippning med förbättringspotential och ganska dålig bildkvalité. Precis som en randonnéfilm ska vara.
Å en fråga: som youtuber så lever man ju på att ta betalt – inte sällan i varor – för att förevisa produkter. Kan man tänka sig nåt liknande upplägg här också? Och i så fall, hur många mumiebullar och mack-kaffe kostar det att få sin randosträckning youtubad av dig?

ooms

Aktiv medlem
TACK!!! redigerat :) WHAT å det säger du nu, cyklat igenom där två rundor och aldrig blivit inbjuden kyrkkaffe.. men det förklarar ju saken
Nu har du chansen att slå till!
Inte Åsas, men väl Helges gamla villa!

Hasse#7

Aktiv medlem
Ett av få hus med en aktivitetstvättstuga.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Ett av få hus med en aktivitetstvättstuga.
Ingår det vigvatten i fontänen på baksidan så är jag på

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer