Mattias...
Medlem
Randonne 600 km Täby 9 juni
Tycker den här rundan förtjänar en egen tråd. Råkade visst anmäla mig nyss.
Jag har inte full koll på den där änden stan, men det beror lite på när ni kommer dit också. Flogsta minilivs verkar ha öppet till 02, medan ICA Folkes livs på Rackarberget öppnar kl 06. Och Johannesgrillen ser ut att ha öppet till kl 04 på söndag morgon. Men mellan 04 och 06 är det nog svårare, då är nog circlek Svartbäcken (startplats för Uppsala-breveterna) bästa valet.emilh sa:Ordning och reda!
För att lyfta över en frågeställning från andra tråden: var ska man stämpla i Uppsala?
Circle-K på Svartbäcksgatan verkar närmsta som är öppet på morgonkvisten.
bigmollo sa:Man brukar ju stämpla på Circle K vid Mc Donalds på Tycho Hedéns väg. Har det ändrats?
Jaha nu skrev jag i tråden också..
emilh sa:Ordning och reda!
För att lyfta över en frågeställning från andra tråden: var ska man stämpla i Uppsala?
Schlocum sa:En liten väderprognos :-)
http://www.weatherbagel.com/f/b8a7bd40-a251-43e4-91a0-c9cc7cd88b6e
neron sa:emilh sa:Ordning och reda!
Jag tror Circle-K i Svartbäcken ligger bäst till. Tycho Hedéns väg känns lite off om man ska tillbaka till rutten.
GoranS sa:Bortsett från inte helt idealiska vindar ser det ju trevligt ut. Ingen direkt risk för frostskador! Kan nog mer handla om att se till att hålla uppe vätskenivån under turen.
bigmollo sa:neron sa:emilh sa:Ordning och reda!
Jag tror Circle-K i Svartbäcken ligger bäst till. Tycho Hedéns väg känns lite off om man ska tillbaka till rutten.
Den är nog närmast. Blir bara nån kilometers omväg. Jag känner på mig att jag kommer vara dunderpigg när vi kommer dit. :D
Fjärdebrunn sa:Småsnörvlig, tar vilodag imorgon så det ska nog funka.
Tror vi ska försöka hitta ett något mera modest rulltempo än senast. Ligga lite + om 30 men satsa mer på korta stopp och kunna käka under färd. Gör vi det ligger vi nog syd om sub24.
Tror vi ska försöka hitta ett något mera modest rulltempo än senast. Ligga lite + om 30 men satsa mer på korta stopp och kunna käka under färd. Gör vi det ligger vi nog syd om sub24.
neron sa:Fjärdebrunn sa:Småsnörvlig, tar vilodag imorgon så det ska nog funka.
Vi snackar altså pizzaklunga++ ? Det låter som en plan!
Mattias... sa:Alla verkar eniga om att Circle K på Svartbäcksgatan är lämplig stämpelplats för de som anländer Uppsala mitt i natten. Jag vet ju själv att många är lite mosiga vid den tidpunkten så jag fixade ordning ett spår för den extrasväng man får ta. Vad sägs ser vägvalet ok ut?
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=uqlohevszuganpqr
Mattias... sa:Alla verkar eniga om att Circle K på Svartbäcksgatan är lämplig stämpelplats för de som anländer Uppsala mitt i natten. Jag vet ju själv att många är lite mosiga vid den tidpunkten så jag fixade ordning ett spår för den extrasväng man får ta. Vad sägs ser vägvalet ok ut?
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=uqlohevszuganpqr
bigmollo sa:Jag har inte bråttom så en pigg pizzagrupp låter prima.
kitzblitz sa:Logistiken har på riktig blivit lite för svår för att komma till start. Så jag skriver inte ens i tråden.
solstina sa:Nyservad cykel, nyklippt och nu dessutom med behändig fusklapp. Känner mig helt klart väl förberedd.
JLarsson sa:solstina sa:Nyservad cykel, nyklippt och nu dessutom med behändig fusklapp. Känner mig helt klart väl förberedd.
Det där med nyklippt och randonné ska man vara försiktig med, i alla fall om man har maskinklippt snagg. Körde en 30-milare och fick en skaplig rash i nacken av 1) korta hårstrån som gned i nacken och 2) solen som helt plötsligt kom åt kritvit hud.
GoranS sa:Har aldrig upplevt problem 1 och då har jag ändå hårmässiga rotborstgener. För 2 brukar solkräm+keps funka.
Fjärdebrunn sa:kitzblitz sa:Logistiken har på riktig blivit lite för svår för att komma till start. Så jag skriver inte ens i tråden.
Kan förstå det. 11,6 km trampa från Ulriksdal. Tåget anländer 05:22
Amir65 sa:Bästa kolhydratuppladdnkngen. Vi ses i morgon.
Skål på er!