Randonne 600 km Täby 9 juni

emilh

Aktiv medlem
Ordning och reda!

För att lyfta över en frågeställning från andra tråden: var ska man stämpla i Uppsala?
Circle-K på Svartbäcksgatan verkar närmsta som är öppet på morgonkvisten.

ooms

Aktiv medlem
emilh sa:
Ordning och reda!

För att lyfta över en frågeställning från andra tråden: var ska man stämpla i Uppsala?
Jag har inte full koll på den där änden stan, men det beror lite på när ni kommer dit också. Flogsta minilivs verkar ha öppet till 02, medan ICA Folkes livs på Rackarberget öppnar kl 06. Och Johannesgrillen ser ut att ha öppet till kl 04 på söndag morgon. Men mellan 04 och 06 är det nog svårare, då är nog circlek Svartbäcken (startplats för Uppsala-breveterna) bästa valet.
Samtliga dessa öppettider är dock kollade med google, bör således dubbelkollas.

bigmollo

Aktiv medlem
Man brukar ju stämpla på Circle K vid Mc Donalds på Tycho Hedéns väg. Har det ändrats?

Jaha nu skrev jag i tråden också..

bigmollo

Aktiv medlem
Hmm. Även om själva stämplingen är lätt att lösa så blir det 12 mil utan något matställe på morgonkvisten. Kan vara bra att planera för.

neron

Ny medlem
emilh sa:
Ordning och reda!

Jag tror Circle-K i Svartbäcken ligger bäst till. Tycho Hedéns väg känns lite off om man ska tillbaka till rutten.

GoranS

Aktiv medlem
Bortsett från inte helt idealiska vindar ser det ju trevligt ut. Ingen direkt risk för frostskador! Kan nog mer handla om att se till att hålla uppe vätskenivån under turen.

bigmollo

Aktiv medlem
neron sa:
emilh sa:
Ordning och reda!

Jag tror Circle-K i Svartbäcken ligger bäst till. Tycho Hedéns väg känns lite off om man ska tillbaka till rutten.

Den är nog närmast. Blir bara nån kilometers omväg. Jag känner på mig att jag kommer vara dunderpigg när vi kommer dit. :D

neron

Ny medlem
GoranS sa:
Bortsett från inte helt idealiska vindar ser det ju trevligt ut. Ingen direkt risk för frostskador! Kan nog mer handla om att se till att hålla uppe vätskenivån under turen.

Jag skulle tro att weatherbagel anger windstyrka i km/h som tur är... svaga vindar väntade men tyvärr blåser det åt fel håll. Svettigt kommer det att bli!

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Småsnörvlig, tar vilodag imorgon så det ska nog funka.

Tror vi ska försöka hitta ett något mera modest rulltempo än senast. Ligga lite + om 30 men satsa mer på korta stopp och kunna käka under färd. Gör vi det ligger vi nog syd om sub24.

neron

Ny medlem
bigmollo sa:
neron sa:
emilh sa:
Ordning och reda!

Den är nog närmast. Blir bara nån kilometers omväg. Jag känner på mig att jag kommer vara dunderpigg när vi kommer dit. :D

Ha, tror du!? Jag måste se till att ladda ner en uppdaterat GPS spår...man kommer att vara helt väck när man närmar sig Uppsala. Jag kommer dränka mig själv i Fyrisån om jag kör fel och missar stämplingen och måste vända...

neron

Ny medlem
Fjärdebrunn sa:

Tror vi ska försöka hitta ett något mera modest rulltempo än senast. Ligga lite + om 30 men satsa mer på korta stopp och kunna käka under färd. Gör vi det ligger vi nog syd om sub24.

Vi snackar altså pizzaklunga++ ? Det låter som en plan!

emilh

Aktiv medlem
Fjärdebrunn sa:

Låter bra!
Jag lyckades med konststycket att välta från stillastående på cykeln igår och landa på vänsterknät, hoppas att det slutar göra ont till på lördag...

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
neron sa:
Fjärdebrunn sa:

Vi snackar altså pizzaklunga++ ? Det låter som en plan!

Nja, kanske något mera rull än ren pizzaklunga om sub24 ska kunna hålla. Ett middagsstopp inför natten brukar vara bra.

IngvarW

Aktiv medlem
Fjärdebrunn sa:

Nu skriver jag inte i tråden men SUB24 är väl något alla alltid siktar på? :-).

Lycka till nu!

solstina

Ny medlem
Mattias... sa:
Alla verkar eniga om att Circle K på Svartbäcksgatan är lämplig stämpelplats för de som anländer Uppsala mitt i natten. Jag vet ju själv att många är lite mosiga vid den tidpunkten så jag fixade ordning ett spår för den extrasväng man får ta. Vad sägs ser vägvalet ok ut?

https://www.gpsies.com/map.do?fileId=uqlohevszuganpqr

Topp. Yes, tror det blir klart enklast på det sättet. /hon som bott sisådär 15år i Uppsala.

emilh

Aktiv medlem
Mattias... sa:
Alla verkar eniga om att Circle K på Svartbäcksgatan är lämplig stämpelplats för de som anländer Uppsala mitt i natten. Jag vet ju själv att många är lite mosiga vid den tidpunkten så jag fixade ordning ett spår för den extrasväng man får ta. Vad sägs ser vägvalet ok ut?

https://www.gpsies.com/map.do?fileId=uqlohevszuganpqr

Topp.

Jag gjorde några små anteckningar att ha med tillsammans med stämpelkortet.

Bilagor

• Screen Shot 2018-06-08 at 12.50.11.png
    Screen Shot 2018-06-08 at 12.50.11.png
    26.2 KB · Besök: 47

IngvarW

Aktiv medlem
bigmollo sa:
Jag har inte bråttom så en pigg pizzagrupp låter prima.

Pizzan skall väl inmundigas i Fellingsbro för att kunna nå bästa randokvalitet. Påminner om förra årets lunch där:

"Pizzeria Mona Lisa i Fellingsbro hade bra service men kanske var pizzorna lite old style. Pålägget/tillbehören var inte i bästa kvalité men sånt får man inte ha som krav som randonneur, det viktiga är väl kolhydraterna. Två av oss fick pizzor bara med tomatsås och ost och någon helt utan något. Det var väl deg i alla fall??"

JLarsson

Aktiv medlem
solstina sa:
Nyservad cykel, nyklippt och nu dessutom med behändig fusklapp. Känner mig helt klart väl förberedd.

Det där med nyklippt och randonné ska man vara försiktig med, i alla fall om man har maskinklippt snagg. Körde en 30-milare och fick en skaplig rash i nacken av 1) korta hårstrån som gned i nacken och 2) solen som helt plötsligt kom åt kritvit hud.

solstina

Ny medlem
JLarsson sa:
solstina sa:
Nyservad cykel, nyklippt och nu dessutom med behändig fusklapp. Känner mig helt klart väl förberedd.

Det där med nyklippt och randonné ska man vara försiktig med, i alla fall om man har maskinklippt snagg. Körde en 30-milare och fick en skaplig rash i nacken av 1) korta hårstrån som gned i nacken och 2) solen som helt plötsligt kom åt kritvit hud.

I hear. Planerar en cocktail av solkräm&vaselin.

JLarsson

Aktiv medlem
GoranS sa:
Har aldrig upplevt problem 1 och då har jag ändå hårmässiga rotborstgener. För 2 brukar solkräm+keps funka.

De flesta frisörer brukar trimma nackhårskanten med rakkniv, och när de stråna hamnar precis i vecket man får i nacken när man cyklar och tittar framåt. Lite svett och sol på det = success.

GoranS

Aktiv medlem
OK. Kör hempularvarianten med 3 mm på skallen och sen utan något avstånd för kanten i nacken. Får helt enkelt glädja mig åt att jag inte har några problem med detta upplägg.

solstina

Ny medlem
Tror egentligen inte att mitt hyfsat babymjuka hår från min hyfsat snaggade nacke kommer var till besvär (speciellt inte efter en dusch), men hur som intressant detta med att småsaker oväntat kan ställa till problem när en nöter på länge.

Amir65

Ny medlem
Bästa kolhydratuppladdnkngen. Vi ses i morgon.
Skål på er!

Bilagor

• 6B0255D7-4A65-4A13-9DFF-03E8C22D1A61.jpeg
    6B0255D7-4A65-4A13-9DFF-03E8C22D1A61.jpeg
    248.4 KB · Besök: 47
Dags att sova en stund. För de internetcyklister som gillar att se prickar röra sig på en karta tänkte jag köra livetracking på morgondagens runda. Klicka in på länken: https://www.greenalp.com/realtimetracker/index.php
Startar den cirka 4.45 då jag rullar mot starten. Positionsuppdatering var 3e minut. Målsättningen är att hänga med förstagruppen så länge som möjligt.

Ses imorrn!

GoranS

Aktiv medlem
Tusan! Här bjuds det på svensk dot-watching och så är det på en dag då man ska göra annat. Murphy slår uppenbarligen alltid till när tillfälle ges.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer