[Randonné] Randonneur Stockholm rekar en 120 milare!

Peth

Aktiv medlem
Har ni inte med er kofot så ni kan öppna dörren? Trodde det ingick i alla riktiga randonnörers grundutrustning.
Beror väl på om man är riktigt självförsörjande eller, som jag, kreditkortsrandonnör. Många MC-klubbar och liknande tar både Swish och kort nuförtiden.

nieves

Aktiv medlem
Djungeltelegrafen säger att 120-milaren nu har Randonneur Mondiaux:s välsignelse.
Härliga tider, då kommer man kunna RM:a på hemmaplan. SBS går ju förvisso i Sverige en bit men både start och mål ligger ju utomlands.
Hoppas nu att nästa års datum hamnar rätt i kalendern. Typ senast mitten på juli om LEL går i början av augusti.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Hoppas åtminstone vartannat stämpelhak är nattöppet eller har nattöppna alternativ. T ex Landvetter - Torsvik kräver ju matsäck för kvällskörningen då t ex Vegby Camping inte gödslar med öppettider.

ohellstrom

Aktiv medlem
Det är väl rätt dåligt med nattöppet där i krokarna vad jag sett och hört.

Provianteringsmässigt är det inga större problem att ta sig 30-40 mil. Vatten hittar man.

Inte för att jag egentligen tror på karma eller kvoter av bra väder... men nånstans känns det som det är dags för riktigt skitväder. Om jag kommer till start alltså :)

nieves

Aktiv medlem
Nog för att jag förstod att detta skulle komma att bli en publikfest utan dess like, men att det skulle börja bli köbildning med fans som anländer med bilar redan en dryg månad innan start hade jag faktiskt inte väntat mig.
Påminner om min första Vänern runt, banderoller och massa folk i Åmål. Trodde dom var där för oss, inget jubel, det var nån lokal musikfestival🤪

tjolahopp

Medlem
annan väg till Mullsjö, Björnebergstigen till Prinseryd och sedan Klerbo dammarna till Habo Kyrka, sedan finns det en grusväg in till Mullsjö, som är mitt tycke bättre än 100 milaren. Nieves vet lite om dessa vägar, efter en Fleche

Senast ändrad:

Steel is Real

Aktiv medlem
Spännande. Om man skall lägga 1200km på Bucket list känns ju Sverige betydligt smidigare än PBP. Ni är så fantastiska i ert engagemang. Tack!
+1

Den här rundan känns mer rando än PBP som andas Vätternrundan med service och depåer med saft och bullar! #whatwouldsölvedo?

GoranS

Aktiv medlem
Vill man ha mer av "fullservicerandolopp" på >=120 mil i Sverige är det nog Uppsala-Trondheim-Uppsala man ska satsa på. Dessutom får man ju då närmare 30 bonusmil jämfört med PBP.

Steel is Real

Aktiv medlem
Vill man ha mer av "fullservicerandolopp" på >=120 mil i Sverige är det nog Uppsala-Trondheim-Uppsala man ska satsa på. Dessutom får man ju då närmare 30 bonusmil jämfört med PBP.
Jo, men jag menade tvärtom! Enligt mig är ett ett äkta Rando självförsörjande. Jag har därav svårt att förstå hypen med PBP...

Grimpeur

Aktiv medlem
Vi har rekat idag:
Alt A: Vi hugger i rondellen efter Bollebygd
Ron V F$ Rävlanda
Ron RF
H F$ Härryda
V F$ Kungsbacka

Alt B: Vi hugger efter vändningen efter Landvetter strax innan Hällingsjö. Det är det alternativet vi lutar åt och där Åsa pekar mot Ubbhult.
H F$ Ubbhults kapell

Rekning är dock en helhet som ständigt ändras. Det gäller att hitta en bra rutt för rekningcyklisten. Åsa letar för tillfället öppettider i Kinna och Gällstad för att se om alt B funkar. Lutar åt alt B för totalsträckan blev klockren.

24h öppet i Landvetter och Falkenberg talar för att rutten funkar för det tänkta upplägget med övernattning i Falkenberg. De som 'envisas' med ett annat upplägg borde komma ganska bra till också.

Bamsetack för all hjälp. Osäkert om vi hinner cykla Mullsjöförslaget men vore tacksamt att bli av med vår brutalgrussträcka. Den är inte lång men vissa år är den inte snäll (vissa år är den dock det).

Nu blir det dusch och om vi hinner lite text till hemsida och eller Facebook.

GoranS

Aktiv medlem
Jo, men jag menade tvärtom! Enligt mig är ett ett äkta Rando självförsörjande. Jag har därav svårt att förstå hypen med PBP...
Jo, jag förstod det baserat på hashtaggen. Avsikten med mitt inlägg var bara att notera att det faktiskt finns ett mer PBP-likt lopp i Sverige också, om man föredrar det upplägget.

nieves

Aktiv medlem
annan väg till Mullsjö, Björnebergstigen till Prinseryd och sedan Klerbo dammarna till Habo Kyrka, sedan finns det en grusväg in till Mullsjö, som är mitt tycke bättre än 100 milaren. Nieves vet lite om dessa vägar, efter en FlecheVisa bilaga 428870
Visa bilaga 428870
Om det är genom det där villaområdet så...haha vilka backar. Men fint som tusan.

tjolahopp

Medlem
Vi har rekat idag:
Alt A: Vi hugger i rondellen efter Bollebygd
Ron V F$ Rävlanda
Ron RF
H F$ Härryda
V F$ Kungsbacka

Alt B: Vi hugger efter vändningen efter Landvetter strax innan Hällingsjö. Det är det alternativet vi lutar åt och där Åsa pekar mot Ubbhult.
H F$ Ubbhults kapell

Rekning är dock en helhet som ständigt ändras. Det gäller att hitta en bra rutt för rekningcyklisten. Åsa letar för tillfället öppettider i Kinna och Gällstad för att se om alt B funkar. Lutar åt alt B för totalsträckan blev klockren.

24h öppet i Landvetter och Falkenberg talar för att rutten funkar för det tänkta upplägget med övernattning i Falkenberg. De som 'envisas' med ett annat upplägg borde komma ganska bra till också.

Bamsetack för all hjälp. Osäkert om vi hinner cykla Mullsjöförslaget men vore tacksamt att bli av med vår brutalgrussträcka. Den är inte lång men vissa år är den inte snäll (vissa år är den dock det).

Nu blir det dusch och om vi hinner lite text till hemsida och eller Facebook.
Man slpper inte grusvägen, det är grusväg en bit ca 6,5 km, men jag har för mig att den är snällare, sedan kommar man förbi Landhs kondis.

Grimpeur

Aktiv medlem
Patrullen har anlänt till Veddige för att reka vidare. Grimpeuse beställde Mexicana trots flerfaldig avrådan ifrån kocken. Pizzan fick dock GK. (Även pizzerian får GK. Vi har dock inte provat alla pizzorna utan fokuserade på de avrådde ifrån och tänkte om de var OK så borde...)
20200713_113517.jpg

GoranS

Aktiv medlem
Hoppas bara att det inte är slagugglor där. Då är det nog bäst att sova med hjälmen på.

Peth

Aktiv medlem
Hoppas bara att det inte är slagugglor där. Då är det nog bäst att sova med hjälmen på.
En slaguggla flög över huvudet på mig när jag var ute och cyklade i tisdags. Blev glad över att se en uggla, borde jag ha blivit rädd i stället? Jag hade ju i och för sig hjälm på mig.

GoranS

Aktiv medlem
Om de går till attack ska man nog helst ha huvudet skyddat om man vill undvika blodvite. Är sen främst när ungar är inblandade som de kan vara riktigt aggressiva.

Tycker också det är kul de få gånger jag sett ugglor. Tror aldrig jag själv sett någon slaguggla men familjemedlemmar har blivit attackerade på landet (men klarar sig genom att kasta sig ner på marken). Apropå ugglor var jag i fjol med när de släppte ut två i fångenskap uppfödda berguvar. Riktigt häftig upplevelse att se dessa mäktiga fåglar ge sig ut i friheten. Slut på ugglestickspåret.

Senast ändrad:

Mange.

Aktiv medlem
när jag körde 100milaren var gruspartiet en höjdpunkt, så härlig avstickare mitt i som lyfte mitt humör massor. men förstår ju att den kan vara riktigt jäklig i regn eller med mycket bromsbullar.

GoranS

Aktiv medlem
Kommer det att vara krav på att köra rundan med vänstertrafik eller är det bara för experterna? I och för sig finns det ju en viss logik med det genom att turen (väl?) går moturs. Som högertrafiksvan kräver vänstertrafik dock att man tänker sig för märkte jag på Cypern i höstas och jag kan tänka mig att det inte direkt blir enklare när man har 100 mil i kroppen och kanske är lite småtrött.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer