Randonnée 200 km - Södertälje 2021-11-20

GoranS

Aktiv medlem
Hm, nu undrar jag om du missuppfattade det jag skrev. Det jag menade var att om du går in i kalendern och klickar på det event du är intresserad av och sedan på den sida som dyker upp klickar dig vidare till forumtråden.
1635926443105.png

Ett alternativ för Randonneur Stockholms lopp är att gå via "Våra lopp" på klubbens hemsida och klicka på berört lopps Happyride-länk:

1635926507011.png

Och genom att jag skapat kalendereventen och då försökt se till att också skapa trådar så tror jag att det ska finnas trådar till samtliga lopp under detta randoår. Genom att jag även la till länkar på vår hemsida så ska det finnas lopp som saknar happytråd så måste jag dels ha missat att skapa tråden och klantat till länkningen på hemsidan. Jag utesluter det inte, men tror att risken är rätt låg.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Länken i TS första inlägg går väl direkt till tråden? Det går ju att kommentera där.
Nu är jag inte riktigt med. Som jag fattat det hela är detta vad som inträffade:

1) TS hittade ingen tråd för loppet 20/11.
2) TS skapade denna tråd för loppet.
3) Jag påpekade att det redan fanns en tråd för loppet och att denna är kopplad till kalendereventet.
4) Jag antar att TS stoppade in länken till den tidigare existerande tråden i första inlägget.

Att kommentera hur man hittar trådar kopplade till kalenderevent samt ett alternativt sätt att göra det för RS:s lopp kändes onödigt att ta i den "riktiga" lopptråden så jag postade dem här.

ooms

Aktiv medlem
Nu är jag inte riktigt med. Som jag fattat det hela är detta vad som inträffade:

1) TS hittade ingen tråd för loppet 20/11.
2) TS skapade denna tråd för loppet.
3) Jag påpekade att det redan fanns en tråd för loppet och att denna är kopplad till kalendereventet.
4) Jag antar att TS stoppade in länken till den tidigare existerande tråden i första inlägget.

Att kommentera hur man hittar trådar kopplade till kalenderevent samt ett alternativt sätt att göra det för RS:s lopp kändes onödigt att ta i den "riktiga" lopptråden så jag postade dem här.
Såvitt jag kan se är första inlägget inte redigerat, och iom att ditt påpekande kom efter 3 timmar borde en redigering av första inlägget efter det vara märkt med ”senast ändrad: idag x.yy”.
(se ex.vis ditt inlägg #4)

GoranS

Aktiv medlem
Såvitt jag kan se är första inlägget inte redigerat, och iom att ditt påpekande kom efter 3 timmar borde en redigering av första inlägget efter det vara märkt med ”senast ändrad: idag x.yy”.
(se ex.vis ditt inlägg #4)
Varför skulle TS skapa en tråd och säga att han skapar tråden för att det saknas en tråd för loppet ("Kunde inte hitta någon tråd, så tänkte att.") och samtidigt länka till den existerande tråden? Känns helt absurt.

Och tråden har funnits sedan 12/10:
1635932794605.png

ooms

Aktiv medlem
Varför skulle TS skapa en tråd och säga att han skapar tråden för att det saknas en tråd för loppet ("Kunde inte hitta någon tråd, så tänkte att.") och samtidigt länka till den existerande tråden? Känns helt absurt.

Och tråden har funnits sedan 12/10:
Visa bilaga 521743
Jag vet inte, jag bara konstaterar det jag ser: Första inlägget är inte redigerat.

GoranS

Aktiv medlem
Jag håller med om att det är skumt. Som jag minns det när jag läste första inlägget såg det dock annorlunda ut. Det kan vara en efterhandskonstruktion, men jag får verkligen inte ihop logiken annars. Fjärdebrunn lär dock vara den enda som kan bringa klarhet i detta då jag misstänker att ansvarig inte är så intresserad av att gå in och försöka titta i några change logs för att bringa klarhet i denna egentligen rätt ointressanta fråga. Det intressanta är ju egentligen bara att tråden finns.

Oavsett så tycker jag att det kanske är passande att denna diskussion inte hamnar i den riktiga tråden för loppet utan kan få hållas här.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Konstigt att orginalkalendertråden var svårsökt. Bra om det går att gå direkt från kalenderposten till blarret i tråden. Behövs att TS lägger till länken i kalenderinlägget. Annars kan vi ju bli alldeles förtvivlat förvirrade.

GoranS

Aktiv medlem
Jag är förmodligen trög men jag fattar inte vad du menar. Menar du att den som lägger till ett kalenderevent och då klickar i rutan för att skapa en forumtråd bör göra något mer? Om så, vad?

nieves

Aktiv medlem
Jag testade nu, klickade på loppet och då kom den fram direkt. Vill jag skriva trycker jag på kommentera.
Screenshot_20211103-152347_Chrome.jpg

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jag är förmodligen trög men jag fattar inte vad du menar. Menar du att den som lägger till ett kalenderevent och då klickar i rutan för att skapa en forumtråd bör göra något mer? Om så, vad?
Jag menar bara att
1. Man skapar foruminlägg
2. Att forumtråden nås från kalendern
@Peth uppsalstrådar funkar så

GoranS

Aktiv medlem
I vilken tråd är det du skapar foruminlägg?

Forumtrådar nås från kalendern på det sätt som jag skrev i inlägg 4 i tråden, naturligtvis givet att det finns en forumtråd, vilket är fallet för loppet den 20/11. Jag tror inte det ska vara någon skillnad på lopp från Uppsala och lopp från andra startplatser för Randonneur Stockholms lopp. Jag har skapat samtliga och om jag inte av misstag gjort något annorlunda så är det gjort på samma sätt för alla lopp.

kitzblitz

Aktiv medlem
Hmm, ursäkta, men ni kanske kan lösa detta någon annanstans så att de som vill köra loppet fortfarande vill läsa tråden?

Bara ett vänligt förslag.

GoranS

Aktiv medlem
Men den är ju tråkig! Funkar och har ingen tjafs 😉
Nu får du besluta dig. Först gnäller du på att jag producerar en massa tjafs i denna tråd och sen gnäller du på att det inte finns något tjafs i den riktiga tråden. :sneaky:

@Fjärdebrunn Skulle du kunna ta och ändra titeln på denna tråd så att den inte förväxlas med den officiella tråden?

WSMC

Aktiv medlem
Jösses vilken förvirring :giggle:
Jag håller med @GoranS ang. ändrad trådtitel.
Så nu är det bara att ge @Fjärdebrunn fiffiga förslag på ny trådtitel.
Mitt är: " Tråden där alla pratar om varandra, men inte om själva loppet : Randonnée 200 km - Södertälje 2021-11-20" 😄

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp