[Randonnée] Påskens Episka Lidande: 400+200+300 km

En annan tog sig an en ren propagandacyklingstur idag till Nibble Gård. Sol Sol och svaga vindar.

En liten nätt cykeltur på + 10 mil med trevligt sällskap.

Hoven

20:50 Kom jag, Mattias (telefonplan?), Schture och en Björn in på macken i Tumba, hade vi haft lite mer tur med färjan hade vi kunnat hyffsa tiden men det var nog det. På det hela taget en kanonrunda, bra väder och bra sällskap.

Tack för bra arr!

Ett stort tack till alla medcyklister, speciellt Björn, AxelSthlm och Mattias (fixie)! Trevligt sällskap och härligt väder! Vi åkte med de snabba herrarna en bit. Försökte hänga på så länge jag orkade ta förningar, blev knappt 90km, inte mycket att skryta med :-) Som vanligt blev det knapert med bilder, blev bara en, Oskarshälls café med blick över Bråviken.

P1010780_small.jpg ht=544

Dom snabba herrarna har nu bränt av 700km på 24-25 timmar i helgen.
PBP lär gå med rekordfart.
Och på den sträckan finns väl ingen färja som drar ner snittet.

PBP får snart tävlingsstatus precis som Vättern ;-) Vi hade också lite oflyt med färjan, fick i princip vänta maxtid. Förresten tror jag det en färja över Seine... ;-)

Du är för snäll Schture. Skit i 2-3 minuters förningar. Ta en 30-sekundare istället och låt de starkare göra mer av jobbet. Bra kört iaf den biten du var med.

schture skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett stort tack till alla medcyklister, speciellt
> Björn, AxelSthlm och Mattias (fixie)! Trevligt
> sällskap och härligt väder! Vi åkte med de
> snabba herrarna en bit. Försökte hänga på så
> länge jag orkade ta förningar, blev knappt 90km,
> inte mycket att skryta med :-) Som vanligt blev
> det knapert med bilder, blev bara en, Oskarshälls
> café med blick över Bråviken.
>
>

Mina otränade ben tackar för den välbehövlig draghjälpen från Axel, Schture och Björn. Tack för en fin dag! Men motvinden som skulle bli medvind på vägen hem glömde visst bort att bli medvind. Fast så är det ju alltid :)

Mattias (telefonplan)

Gruppetton kom in cirka 21:20 (?), glömde kolla in exakt tid.

Vi började våran dag med att se farteliten tuta iväg och försvinna i fjärran, och cyklade sedan på i kamratligt lugn och ro, efter ett stängt Läggesta, en pizza i Stigtomta och snabbt läskstopp på Oskarshälls café, där vi stod längre tid i kön än det tog att dricka upp så rullade vi på i hyggligt tempo via Coop i Nyköping till Vagnhäradsmacken.

Från Vagnhärad satte vi sedan in slutspurten för att hinna med kommande färja, mina ben passade på att dö när farten höjdes, men vi hann med beräknad färja med några minuter till godo.
På färjan var det reflexväst på utom för mig som lyckats packa ner gul regnjacka.
Sista biten till Tumba gick åter lite lugnare vilket mina ben var glada åt.

Tack. Ja, måste försöka få ordning på mina förningar, det skulle kanske gå att hänga med ett par mil till. Det är alltid kul att försöka... ;-)

Mattias... skrev:
-------------------------------------------------------
> Du är för snäll Schture. Skit i 2-3 minuters
> förningar. Ta en 30-sekundare istället och låt
> de starkare göra mer av jobbet. Bra kört iaf den
> biten du var med.

Erkänner, inte läst allt i denna tråd. Men på 40-milarn ser jag av ni körde på vägen mellan Dunker och Gryts kyrka. Jag cyklade den vägen i torsdags, och tyckte den var bedrövlig.

Hade jag vetat att ni var så nära mig i Malmköping, hade jag kommit ut å hejjat nånstans vid 55:an.

Tillbaka
Topp