[Randonnee] Södertälje BRM1000 2/7 2020

Barrett

Aktiv medlem
Kan nog bli mitt substitut för Sverigetempot. Någon som sitter på receptet för att ta sig runt på kortast möjliga tid utan att ha så bråttom? Dvs. Jag kan tänka mig idel medvind, sova i en säng en gång o cykla resten.

nieves

Aktiv medlem
Kan nog bli mitt substitut för Sverigetempot. Någon som sitter på receptet för att ta sig runt på kortast möjliga tid utan att ha så bråttom? Dvs. Jag kan tänka mig idel medvind, sova i en säng en gång o cykla resten.
Kvällsstart så med en övernattning finns det inte jättemånga val. Jag sov i Kinna bägge gångerna jag gått i mål. Kinna är utanför banan men ger ingen direkt längre rutt då man kan ansluta norr om igen.
Beroende på hur snabb man är så behöver man kolla upp färjan på hemvägen eller ta alternativet över Norrköping.

2 nattcyklingar blir det hur man än gör, mhenry har den snabbaste rundan på 42h utan sovstopp om jag inte minns fel. Är man så kvick så behöver man ju ingen säng.

Påminner här om det extra backpriset som ingen hittills lyckats med att göra.
En flaska champagne till den som först avviker i Taberg och fotostämplar sin cykel högst uppe på toppen. Det blir en kort avstickare på runt 3km och lyckas man så har jag flaskan välkyld för omedelbar (försöker iaf) leverans efter målgång.
Screenshot_20200615-230602_Maps.jpg

Jag vill helst då ha fotot med en tidslogg då det blir den officiella tiden att slå följande år för andra machosister.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Om övernattningen ligger utanför banan kommer väl rutten automatiskt att bli längre givet att man följer reglerna och återansluter till banan på samma ställe där man avvek från den?

nieves

Aktiv medlem
Om övernattningen ligger utanför banan kommer väl rutten automatiskt att bli längre givet att man följer reglerna och återansluter till banan på samma ställe där man avvek från den?
Om man ögnar igenom reglementet från tidigare upplagor så fanns det en beskrivning på hur och var anslutningen skulle utföras. En parallellförskjutning av banan och således ingen vunnen sträcka bara tråkigare väg och aningen längre.

Barrett

Aktiv medlem
Kvällsstart så med en övernattning finns det inte jättemånga val. Jag sov i Kinna bägge gångerna jag gått i mål. Kinna är utanför banan men ger ingen direkt längre rutt då man kan ansluta norr om igen.
Beroende på hur snabb man är så behöver man kolla upp färjan på hemvägen eller ta alternativet över Norrköping.

2 nattcyklingar blir det hur man än gör, mhenry har den snabbaste rundan på 42h utan sovstopp om jag inte minns fel. Är man så kvick så behöver man ju ingen säng.

Påminner här om det extra backpriset som ingen hittills lyckats med att göra.
En flaska champagne till den som först avviker i Taberg och fotostämplar sin cykel högst uppe på toppen. Det blir en kort avstickare på runt 3km och lyckas man så har jag flaskan välkyld för omedelbar (försöker iaf) leverans efter målgång.Visa bilaga 423902
Jag vill helst då ha fotot med en tidslogg då det blir den officiella tiden att slå följande år för andra machosister.
Mhenry vill jag nog inte gärna jämföra mig med i dessa sammanhang. Allt mellan 50-60h får jag nog sikta på.
Var har du bott i Kinna? Ska ju gärna sikta på nått som är bemannat 24/7. Kan tänka att det är skralt med motsvarande utbud i orterna runt 50-60 mil?
Taberg kan ju vara lagom till frukost lördag morgon :)

NotReallyGunde

Aktiv medlem
låter ju askul :) förutom att jag just klarade av att gå 1500 m på platt mark och världen var lite svajig. Men blir jag mirakulöst bra igen så kanske :) ser annars fram emot kul liverapportering

nieves

Aktiv medlem
Mhenry vill jag nog inte gärna jämföra mig med i dessa sammanhang. Allt mellan 50-60h får jag nog sikta på.
Var har du bott i Kinna? Ska ju gärna sikta på nått som är bemannat 24/7. Kan tänka att det är skralt med motsvarande utbud i orterna runt 50-60 mil?
Taberg kan ju vara lagom till frukost lördag morgon :)
Kinna Stadshotell, det brukar finnas som alternativ i vägnoterna. Incheckning med kod så det är bekvämt. Men det är en bit dit, minsta strul och man är där sent eller tidigt haha.
Sen har vi några halvhemliga som Nästångens P-ficka 20km innan Kisa. Där finns faciliteter såsom bajamaja för 2, ett perfekt powernap-ställe för den sömnsvultne randonören. Jag kommer testa hängmatta med insektsnät, vikten på nästan 2kg avskräcker men den är gratis och finns till hands hela vägen.

ooms

Aktiv medlem
Enl Google är Kinna stadshotell ”permanent stängt”. Finns artiklar i Borås tidning i slutet av 2019 som antyder att det planeras byggas om till seniorboende...

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Borde inte Vegby vara lagom? Vill minnas att klockan var kring 20-tiden när vi var där @Fjärdebrunn ?
Jo, det var där vi var och klädde på oss efter non-stopcyklingen från Landvetter. Frös av trötthet och energibrist och tuggade på nedstoppade cheesburgare från donken lagom uppvärmda i ryggfickan. Skulle jag cykla med det tempo vi hade då skulle jag inte sova i Vegby utan tidigast t ex i Taberg runt midnatt. Jag skulle dock inte lägga till planerat nattstopp med hotell utan försöka tugga igenom natt två, ev med oplanerat kortstopp i foliefilten i vargtimmen (Kisa typ) då jag brukar lida som allra mest av sömnbrist då.

Jag förhandlar med mig själv. Har inte alls nått träningsvolymen efter benbrottet i november och skadorna 2019 öven om det rullar på igen. Min taktik skulle nog bli ett modest tempo med få och snabba stopp, ungefär som senast. Även om startfasen till Jönköping gick i rasande tempo då.

Barrett

Aktiv medlem
Min sambos jobb-schema blev ändrat så hon jobbar den helgen. För meckigt att fixa med barnvakt så jag står över, tyvärr. Men ska försöka trösta mig med 60-milaren till helgen ist.

SvenC

Aktiv medlem
Jag förstår inte vitsen med kvällsstart, man hamnar ju i fel dygnsrytm redan från början. Om den här har kvällsstart så kan väl den som är inplanerad 13/8 ha morgonstart, eller är jag ensam om en inbyggd mat och sovklocka.

NLC

Aktiv medlem
Jag förstår inte vitsen med kvällsstart, man hamnar ju i fel dygnsrytm redan från början. Om den här har kvällsstart så kan väl den som är inplanerad 13/8 ha morgonstart, eller är jag ensam om en inbyggd mat och sovklocka.
Det är kanske inte smartare men definitivt mysigare att rulla ut på äventyr i natten.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Handlar väl om att maxtiden ska hamna inom helgen iaf. Har inte BRM1000 60 tim som max? Då räcker inte helgdagarna till riktigt.

SvenC

Aktiv medlem
Varför måste den ligga inom helgen, fredagen och större delen av torsdagen går åt ändå? Det blir ju betydligt större chanser att klara maxtiden med morgonstart.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jo, finns poäng med det. Ska man jobba på torsdagen får man ju ändå ingen sovvila där. Andra natten blir man lite jolmig.

Peth

Aktiv medlem
75 timmar är maxtiden för 1000k enligt Wikipedia. Nej, jag har inte skrivit i tråden.

mhenry

Aktiv medlem
Jag förstår vad du menar, men jag gillar fakiskt kvällstart. Dels pga. att det är mysigare som NLC säger, dels pga. att man inte har cyklat lika långt innan andra natten. Första natten går ju av bara farten under den här tiden av sommaren så den andra natten känns som den enda riktiga natten.

Därmed inte sagt att det inte är bättre med morgonstart. De gånger jag kört Södertäljes 100-milare har jag jobbat på torsdagen, dvs. samma dag som starten. Efter första gången tyckte min chef att jag borde ha stannat hemma måndagen efter också :LOL:

Senast ändrad:

nieves

Aktiv medlem
BRM1000 är ingen lek iaf för mig, tar ledigt ons-tis för att komma rätt i dygnsrytmen. Tanken med kvällsstart är väl lite för att efterlikna PBP där 90h-gruppen startar just på kvällen och brukar ha ett mål på +400km som en första stint innan första sovpaus.

Själv tycker jag att det är en fördel även här, ska man ändå cykla natt och sova 1-2 ggr så är det lättast att cykla igenom den första natten för att sen hamna i någorlunda rätt dygnsrytm.
Vid start runt 21 så blir sista målgångstid vid midnatt. Alltså en lång sista dag att hinna gå i mål på.

GoranS

Aktiv medlem
Lite klent med regn på lördagen tycker jag. Kan bli svårt att få till den där riktiga monsunkänslan som vi internetcyklister uppskattar.

Grimpeur

Aktiv medlem
"When the going gets tough the tough gets going!" Anmälan stänger om två timmar. Många har pratat om att vi borde låta 100 mila gå på ordinarie datum. Man hade tänkt andra mål som dessvärre inte blev av. Vi lyssnade och återinsatte den inställda 100-milaren. Jag och frun hade tänkt att köra, men jag totalbonka på 60-milaren p.g.a. värmen och vi har efter moget övervägande beslutat att kasta in handduken. Fanns även fler med liknande eller andra ursäkter. Vi fick indikationer ifrån många som ville köra och funderade initialt hur vi skulle hantera ansamlingen vid starten med tanke på Corona. Hur blev utfallet?

2 timmar innan anmälan stängs så har vi enkom en anmäld. Personen är inte en en Randonneur Stockholm medlem men en av våra hjältar. För er som följde UTU så är han en känd figur. 73 år ifrån Bankeryd och tuff som få.

Go Sölve, Go!
PS Sölve räknas inte som ungdom (för er som läst mitt inlägg i annan tråd)
PPS Det finns en 100-milare 13e augusti också, för de som liksom oss, är veka denna gång.

kitzblitz

Aktiv medlem
Funkar inte för mig. Men funderar på att rando-premiära den 13/08...

Lycka till du/ni som kör! Ingen lätt runda den här :-)

A.Nilsson

Medlem
Jag kommer heller ej till start. Känner mig inte helt motiverad efter helgens strapatser. Siktar på revansch senare i sommar!

Kör hårt!

Barrett

Aktiv medlem
Räcker väl om vi låter honom starta 5 min innan? Han öppnar och bibehåller sina 300w rundan igenom o ingen lär komma ifatt 😂

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Efter omoget övervägande tog jag i natt beslutet att inte starta. Till det finns för många goda skäl. Får bli start i augusti.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer