[Randonnee] Södertälje BRM1000 2/7 2020

Grimpeuse

Aktiv medlem
Jag bad Sölve berätta om loppet. Vi som hade koll på vädret under loppet vet att han fick en prövning utöver det vanliga. Att vara enda startande kan vara en vink om hur det var. Här kommer Södertäljes favorithjältes RR:
"Södertälje 1000 km
Fick den eminenta förmånen att starta från närmaste kontrollpunkten vilket var Mullsjö i Västergötland.

Startade 2100 i ensamhet från VIP i Mullsjö. Vädret var lugnt och det var perfekt cykelväder.

Ankom Fristad 0022 i sommarnatten. Foto togs och jag körde vidare direkt. Strax efter Fristad lyckades jag missa ett rådjur med 1 m avstånd till framhjulet.

Ankom Landvetter 0406. Där intogs förtäring på en bensinmack som också var en kontrollpunkt. Efter Landvetter började en kuperad del av banan mot Vegby.

Ankom Vegby 1104. Fortsatte direkt mot Torsvik, ankomst Torsvik 1428.

Efter Torsvik fortsatte turen på välbekanta vägar mot Eksjö. Ankom Eksjö 1746. Där intogs en jättehamburgare med mos som gav ny kraft för att fortsätta mot Kisa.

Rum bokades och jag ankom Kisa 2140. Nästa morgon gick färden efter frukost mot Söderköping. Start mot Söderköping i regn. Passerade Söderköping mot färjan över Bråviken. Strax innan färjan öppnades himlens portar.

Efter färjan började stigningen uppåt som gjorde att man återigen fick kroppstemperaturen tillbaka.

Färden fortsatte mot Södertälje, anlände Södertälje 2024 efter en backig del som jag tyckte aldrig tog slut.

Efter Södertälje gick färden mot Nyköping där rum bokades på hotell vilket renderade en vila på 4 timmar. En viss blöta hade uppstått under vägen.

Efter Nyköping slutade min Iphone att fungera troligtvis fuktskada.

Ankom Norrköping där jag hittade en butik där telefon lånades och jag meddelade hem hem att jag fortfarande var vid liv om någon försökte ringa.

Körde vidare mot Linköping som var nästa kontrollpunkt. Lånande telefon och ringde till arrangören Åsa Hittig och meddelade mitt dilemma om telefonen. Och fick uppmuntrande instruktioner om vidare agerande.

Efter Linköping kände jag att jag hade en ljus framtid med lättcyklad bana. Detta kom dock på skam när det började blåsa kraftig i Mjölby trakten. Därefter över slätten fick jag kämpa hårt för att uppnå 13 km/h. När jag kom till Ödeshög ringde jag hem och meddelade att jag kunde vara i Mullsjö mellan 2300 – 2400 om någon kunde vara vänlig och möta mig där.

Hård kamp mot klockan för att klara maxtiden 75h. Missräkningen var den kraftiga vinden. Det visade sig att jag kom 10 minuter för tidigt. Min tid blev således 74 h och 50 min.

Jag var nöjd med att bli hämtad med bil för hemresa.

welovewei

Medlem
Jävlar vilken krutgubbe!! Någon måste framför all våran beundran över gubben hoppas jag. När jag blir stor vill jag bli som Sölve. Stående 👏.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer