Käpphästdags: nu är vi på väg av ämnet, men det är lite kul att alla som faktiskt mäter såna här grejor utan att faktiskt sälja produkterna ifråga (Poertner, Bierman, Anhalt, Morrison et cetera) säger ungefär samma sak - att testa på rullar ger kanske inte helrätt värde per se, men ordningen mellan olika produkter är i praktiken helt korrekt.
Sen finns det en tysk i Amerika, säljandes just de superfräcka premiumprodukter som trots luftiga löften inte rankas allra högst, som säger att det absolut inte går att dra slutsatser av den typen av tester (tills de visar hans produkter i god dager, då går det alldeles utmärkt) - och istället bevisar det genom att rulla nerför en kort backe i ungefär 29 km/h och mäta med två hundradelar...
Det är inget fel på däcken från Rene Herse (tvärtom!), men jag är så för-ban-nat trött på Heines kombination av kappvändande ("Vikt spelar faktiskt ingen roll!" "Nu har vi titanbultar till bromsarna!"), cherrypicking och konspirationsteorier.