[Randonneur]Södertälje 60 mil 27/6

staine

Aktiv medlem
Fattar inte att jag är en sån fegis. 33 mil (per dag) räcker för mig. Nu kan jag inte ändå då men hade nog inte vågat anmäla mig i vilket fall. Men hoppas ni blir några stycken, och SvenC du är ju kompetent det vet vi! :)

emilh

Aktiv medlem
Var bra sugen, men lyckades trycka till ett par revben i fredags så ytterst tveksam om jag får ihop det till helgen.

A.Nilsson

Medlem
Jag är omåttligt förtjust i denna runda men har tänkt köra 100-milaren som startar några dagar senare. Kan det bli lite väl aggressivt med både en 60 och 100 -milare inom en vecka?

GoranS

Aktiv medlem
Enkelt, be kunden ta sitt samhällsansvar och ställ in festen!
"Undvik större sociala sammanhang som fester..."
Hur vet du att det inte är kunden och Fjärdebrunn som ska festa loss? Då kan det knappast kallas större sociala sammanhang. :sneaky:

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Däcken är ju slitna. Ska lägga beställning ikväll, för 100-milaren jag börjat stryka mig från trots att jag egentligen vill köra. Behöver söpa tempopinnar så man blir en contemporary randonnör oxå.

Barrett

Aktiv medlem
GP5000 e bra o finns hos närmsta LBS.
Zipp tempopinnar kan du låna av mig. Går justera på alla önskvärda vis, men passar inte mitt styre så dom är övers.

A.Nilsson

Medlem
Jag är anmäld. Tänker att jag kör denna och hinner jag piggna till så blir det 100-milaren också. Har som ambition att köra under 24 timmar, någon med liknande tankar? Finns det någon länk till antalet anmälda som det gjorde förra säsongen?

Barrett

Aktiv medlem
Jag är anmäld. Tänker att jag kör denna och hinner jag piggna till så blir det 100-milaren också. Har som ambition att köra under 24 timmar, någon med liknande tankar? Finns det någon länk till antalet anmälda som det gjorde förra säsongen?
24h låter sjukt jobbigt :D
Antar man bör vara 3-4 gubbar/gummor ner till Jönköping iaf där vinden ser ut att vända o lite mer utför än uppför på vägen hem?
Jag känner inte mig i superform, även om jag hoppas några dagars vila nu ska göra susen. Men känner jag mig stark på lördag kan jag iaf tänka mig bidra så länge jag orkar. Har dock aldrig kört i närheten av ett dygn i sträck (vilket jag längat efter att få testa), så jag vågar inte lova att jag håller hela vägen o är inte formen där så parkerar jag hellre i zon 1 o nöter på :)

Hasse#7

Aktiv medlem
24h låter sjukt jobbigt :D
Antar man bör vara 3-4 gubbar/gummor ner till Jönköping iaf där vinden ser ut att vända o lite mer utför än uppför på vägen hem?
Jag känner inte mig i superform, även om jag hoppas några dagars vila nu ska göra susen. Men känner jag mig stark på lördag kan jag iaf tänka mig bidra så länge jag orkar. Har dock aldrig kört i närheten av ett dygn i sträck (vilket jag längat efter att få testa), så jag vågar inte lova att jag håller hela vägen o är inte formen där så parkerar jag hellre i zon 1 o nöter på :)
24tim på 600km antar jag? Är det på 1000km tror jag det inte finns så många som hänger med.

A.Nilsson

Medlem
24tim på 600km antar jag? Är det på 1000km tror jag det inte finns så många som hänger med.
Jo, 600km på 24 timmar :) Jag packar med rätt mycket mat för att hålla nere stopptiden så borde det inte vara några problem (om man nu inte skulle få vätskebrist i värmen eller annat oväntat inträffar. Då blir det misär)

Roligt om vi blir några stycken. Förra året var vi ca 6 pers som åkte in på ca 23 timmar. Höll strax över 32km/h i snittfart men pausade mycket. Det var väldigt varmt förra året också så jag åkte på en släng av vätskebrist med illamående och huvudvärk men det gav sig när natten kom. I år packar jag med mera resorb och mat jag vet jag får i mig lätt.

Grimpeur

Aktiv medlem
Roligt med försök att köra jättefort! Personligen siktar jag på att klara utmaningen. Vi har bokat hotell i Linköping och sagt att vi ankommer cirkus 02:30. Osäkert om vi fixar det men känns att man bör sikta på en tid som känns som något hotellet upplever som en mänsklig aktivitet. Vi har sent omsider insett att start 06:30 lirar illa med färjan för oss långsamma. Startiden kan sålunda behöva tidareläggas och tillåtas start ifrån pendeltåg för de som anländer den vägen! Hur tänker ni övriga kring starttiden? Synpunkter och förslag mottages tacksamt!

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
SUB24 på 4 man med lite flyt och tighta stopp är inga problem. Färjan ställer till det lite men det går att ta igen. Nerresan är rätt soft fram till Omberg där det är ett par knäppar. Sedan lugnt igen till Kolmården och gamla E4 från Nyköping. Till den spurten är det bra att spara lite ben.

Jag står över. Laddar för 100-milaren om jag kommer loss.

Schlocum

Aktiv medlem
Roligt med försök att köra jättefort! Personligen siktar jag på att klara utmaningen. Vi har bokat hotell i Linköping och sagt att vi ankommer cirkus 02:30. Osäkert om vi fixar det men känns att man bör sikta på en tid som känns som något hotellet upplever som en mänsklig aktivitet. Vi har sent omsider insett att start 06:30 lirar illa med färjan för oss långsamma. Startiden kan sålunda behöva tidareläggas och tillåtas start ifrån pendeltåg för de som anländer den vägen! Hur tänker ni övriga kring starttiden? Synpunkter och förslag mottages tacksamt!
Start vid pendeln kl 6 är helt OK för mig.
När är det sista färjan går?

A.Nilsson

Medlem
Start 06.30 ger 55 min att ta sig till färjan ca 30km bort om man har bråttom eller 1h25min om man vill ta det lite lugnare. Kan det stämma?

SvenC

Aktiv medlem
Förra året gick ju på sub 24 så det får väl bli det målet i år också, sen kan ju vad som helst hända på vägen. Eftersom jag åker från Uppsala så är 06:30 i tidigaste laget

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Har lallat igenom loppet på typ 33 timmar med krav på snacktempo, sittande måltid var 6:e timme, ekerbrott, värdshusmiddag, 45 min sova på donken Lkp mm. Trevlig värre, rekommenderas. Middag i Vadstena och kvällsmacka i Ödeshög är ju inte fel.

IngvarW

Aktiv medlem
2018 var jag med i ngn grupp och körde på 23.42 :-). Stressade inte som galningar men det var inga långa stopp förutom i Ödeshög. Varmt som tusan det året också. Banan ser ut att ha fler höjdmetrar än Täbys 60-milare. Den drällde vi runt med stor grupp förra året på 22.07. Jag var dock grindvakt största delen av rundan, haha.

Schlocum

Aktiv medlem
2018 var jag med i ngn grupp och körde på 23.42 :-). Stressade inte som galningar men det var inga långa stopp förutom i Ödeshög. Varmt som tusan det året också. Banan ser ut att ha fler höjdmetrar än Täbys 60-milare. Den drällde vi runt med stor grupp förra året på 22.07. Jag var dock grindvakt största delen av rundan, haha.
Rutin är underskattat. Vi ses på lördag :-)

emilh

Aktiv medlem
Nu lyckats cykla 6km. En 100-faldig ökning till på lördag känns än mer avlägset. God tur alla! :)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer