[Randonneur]Södertälje 60 mil 27/6

GoranS

Aktiv medlem
Jag var ut och cyklade 7 mil nu på kvällskvisten. Jag tyckte det var varmt och drygt, nästan två 750-flaskor gick åt. Så jag förstår att folk som cyklat hela dan tagit stryk...
Var ute en sväng vid fyra-fem-snåret och tyckte det var ljuvligt. Äntligen börjar luften bli så där härligt genomvarm. Sen suger värmen förstås lite krafter och det gäller att se till att dricka.

Tyvärr ser det ju som värmen försvinner snart. Fast lite regn kan nog i ärlighetens namn behövas.

GoranS

Aktiv medlem
Luktar bra tid för snabbgrupp.
Bra kämpat allihopa!
Om man spekulerar i starttid strax före halv sju så är det alltså 15.10-15.15 till Linköping efter 416 km. Med jämn fart runt, vilket kanske är optimistiskt att tro, skulle sluttiden landa på runt 22 timmar, vilket onekligen är raskt "marscherat".

Peth

Aktiv medlem
Om man spekulerar i starttid strax före halv sju så är det alltså 15.10-15.15 till Linköping efter 416 km. Med jämn fart runt, vilket kanske är optimistiskt att tro, skulle sluttiden landa på runt 22 timmar, vilket onekligen är raskt "marscherat".
Hur ligger vindarna sista biten in mot målet?
#förlatförattkollasjälv

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Mår skitdåligt, kan varken äta eller dricka. Det får bli Scandic hotell i Linköping i natt.
När jag höll på att bryta ihop på Nordenskiöldsloppet och mådde illa, typ efter 18 mil längdskidor i -8 till - 15 grader tryckte en funktionär ner saltgurka i munnen på mig. ÄT sa han på norrländska och med lite mord i blicken, jag åt.. det hjälpte

GoranS

Aktiv medlem
Men det är väl ingen hemma där på Lövlundsgatan 6 som kan sköta slutstämplingen och ta emot korten, så det blir ju att sitta och vänta till de kontrollansvariga kommer hem 😆
Misstror du Grimpeurs och Grimpeuses spurtförmåga?! Jag gissar att de blåser förbi tättrion någonstans strax efter Järna.

GoranS

Aktiv medlem
När jag höll på att bryta ihop på Nordenskiöldsloppet och mådde illa, typ efter 18 mil längdskidor i -8 till - 15 grader tryckte en funktionär ner saltgurka i munnen på mig. ÄT sa han på norrländska och med lite mord i blicken, jag åt.. det hjälpte
Du menar att Sven ska ut och leta norrlänningar med fäbless för saltgurka i Linköping? Det kan nog ta sin stund att hitta en sån!

GoranS

Aktiv medlem
Usch, värmen kan suga musten ur en ordentligt när man kör hårt.
Är nog viktigt att du trots allt försöker få i dig åtminstone vatten innan läggdags.
Håller med, i med ordentligt med vätska och, om det blir övernattning, ställ en flaska vid sängen så att du kan dricka om du skulle vakna till och vara törstig. Jag upplever att man lätt "vaknar till" om man går upp och att det kan vara svårare att somna om då jämfört med om man bara snabbt släcker törsten och sedan somnar om.

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag kan verkligen tänka mig hur krävande denna tur har varit. Själv kan man ju inte sova för att det är för varmt. Att byta det mot att cykla oavbrutet..... Bra jobbat allihop.

ooms

Aktiv medlem
Östgötar med salt sill? Jag som trodde östgötar bara rände Roxen runt i rödrutiga regnrockar...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer