[Randorykten] Sportgrus Södertälje

Grimpeur

Ny medlem
Det ryktas om en nyrekad rutt med bättre kontroller och med färre rallybilar och dessutom färre militärer. Rutten skall tydligen offentliggöras imorgon ryktas det. Låter spännande! Loppet skall gå av stapeln nu till helgen, på lördag, och start vid niosnåret om jag har förstått det hela rätt. Om det är bra kontroller, inget nationellt rally, ingen internationell slutövning så kan man undra vad vankas då. Älgjakt, besök av utomjordingar, kosläpp eller...?

https://www.gpsies.com/map.do?fileId=kfpmkluzbqnproqp

http://stockholm.randonneurs.se/wp/sodertalje-200-km/

Senast ändrad:

Pepposi

Medlem
Jag vill vara med. Nåjjar kring vilken cykel och däck som passar bäst. Gravel med 40 mm schwalbe One eller Canyon Endurace med GP 4 Seasons. Hjälp!!! ?

uandt

Medlem
Va! Ny väg när jag precis lärt mig den gamla!? Säg inte att ni strukit den fina kontrollen i Mölnbo. Pizzerian där är ju sörmlands svar på fäviken, fast typ tvärtom.

Och däckfrågan, ta de med tublösgucka i. Det brukar bli en del punkor.

JLarsson

Aktiv medlem
Det är sällan man ser magi materialiseras framför ens ögon i en tråd på happy. Men plötsligt händer det. Själv är jag upptagen med mitt jourpass att välkomna älgjagande utomjordingar till Österåker tyvärr. Men annars...

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Nu skrev jag.
Ny bana. Dvs Hur mycket grus/asfalt/ANNAT är det på sträckan?
Jag kommer på plåtgalgen. Sist jag körde var det monsun. Det vill jag helst inte ha igen.

IngvarW

Aktiv medlem
Hmm, vet inte om jag skrivit i tråden ännu. Behöver iof revansch sedan förra årets virrande vid avstängningar till förmån för motordriven "ungdom"

uandt

Medlem
Tro det var för 3 år sen sportgruset sammanföll med drag-race i kjulaås men i år verkar det vara helgen efter. Lite synd inte få lyssna/titta på monsterbilarna som brummar runt där på flygplatsen. Däremot verkar det vara motorcross på Strängnäs motorstadion så helt befriade från motorsport blir vi inte!

Grimpeur

Ny medlem
Den nya rutten nalkas tror jag. Många knapptryckningar är det, rätt många hm blir det men inte så många grymtningar så jag tror det är nära nu, inom en halvtimma kanske?

Grimpeur

Ny medlem
GPS spåret är uppdaterat på vissa länkar men texten vägrar av outklarig anledning. Det jobbas febrilt i min omgivning.

Grimpeuse

Ny medlem
GPS-spåret och informationen på hemsidan är uppdaterade nu:
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=kfpmkluzbqnproqp
http://stockholm.randonneurs.se/wp/sodertalje-200-km/

Nytt för året är kontroller som ska erbjuda bättre möjligheter till näringsintag för alla deltagare. Kontrollerna blir i Nykvarn efter 28 km, Kjula 107 km (som tidigare) och Gnesta 177 km. I övrigt har vi petat på rutten så lite som möjligt. Stort tack till Magnus Parkler för hjälpen!

Jag är själv inte någon grusdrottning men trots detta så tycker jag att det är underbart roligt att få vara en del av detta lopp och få höra alla berättelser före, under och efter loppet. När jag engagerade mig inom randocykling var det för en innerlig vilja av att vilja sprida cykelglädje och det tycker jag verkligen detta lopp förkroppsligar. Det är ett lopp där många har varit delaktiga för att det skall bli av och det är ett lopp som inte skulle blivit av utan detta engagemang.

uandt

Medlem
Jag tolkar det som att jag kan åka på som vanligt och bara plussa på avstickarna i Nykvarn och Gnesta. Lite trist att slippa glashyttan men de verkade mest besvärade förra året så rätt val. Kommer sakna kontrollen i den superotrevliga pizzerian i Mölnbo men om solen fortfarande skiner får jag väl snabbstämpla i Gnesta och ändå hinna med en öl där

Grimpeur

Ny medlem
uandt sa:
Jag tolkar det som att jag kan åka på som vanligt och bara plussa på avstickarna i Nykvarn och Gnesta. Lite trist att slippa glashyttan men de verkade mest besvärade förra året så rätt val. Kommer sakna kontrollen i den superotrevliga pizzerian i Mölnbo men om solen fortfarande skiner får jag väl snabbstämpla i Gnesta och ändå hinna med en öl där
Förefaller som en rätt tolkning. Vi upplevde det som ett fall framåt. Om man tror sig kunna hitta än ännu bättre rutt så är man mer än välkommen att föreslå den för nästa år.

uandt

Medlem
Ingen aning, jag tycker att 20 milaren är fantastisk och förmodligen så bra som den kan bli. Om någon med koll skulle sätta ihop en 30-milare i samma stuk skulle jag åka den med

Pii

Ny medlem
Sjukt sugen på att testa köra en 20-milare med min dual singlespeed Inbred. (har tidigare cyklat 30 mil på precis 20 timmar med 14kg packning så det borde inte vara helt orimligt att hinna inom tidsgränsen).
Enda hindret är att bakbromsen har gått sönder och läckt ut all olja efter typ 1000 mil av bikepackande, vi får se om jag hinner fixa en ny broms tills på lördag.

Crocko

Aktiv medlem
Då jag kommer befinna mig 40 mil off för att deltaga så gör jag det enda jag kan för att främja tillställningen och erbjuder lånehoj om nån vill åka men saknar knaggliga däck.

Finnes, x1 konverterad Cannondale SuperX i stl 54 11-40 bak 42 fram rullar på rapid ron 35 och stannar hydraulisk.
Om nån är intresserad är det upphämtning i Enskede som gäller innan Torsdag för fredag morgon rullar jag norröver.

Det är skit att man missar ännu en kul runda, tur att det finns miltals med grus på landet oxå.

MarcusS

Aktiv medlem
Det blev en kanonfin dag på grusvägarna. Lite motvind ut och en skön medvind tillbaka. Tillbaka i Östertälje på knappt 8h.

Det finns massor av olika sorters grus på denna runda. Hårt packat grus, tvättbräda, makadam, supersoft grov sand, stora och små potthål, igenväxt grusväg med lera.

Bengt-re

Aktiv medlem
MarcusS sa:
Det blev en kanonfin dag på grusvägarna. Lite motvind ut och en skön medvind tillbaka. Tillbaka i Östertälje på knappt 8h.

Det finns massor av olika sorters grus på denna runda. Hårt packat grus, tvättbräda, makadam, supersoft grov sand, stora och små potthål, igenväxt grusväg med lera.
Härligt! Inga rallytävlingar, sura gubbar eller millitärövningar då?!

Peth

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
MarcusS sa:

Det var väl rando? Brukar vara sura gubbar på sådana tillställningar (i alla fall surt luktandes).

Bengt-re

Aktiv medlem
Peth sa:
Bengt-re sa:
MarcusS sa:

Det var väl rando? Brukar vara sura gubbar på sådana tillställningar (i alla fall surt luktandes).
Cyklisterna räknas inte - de får vara sura och lukta om de vill! ?

Schlocum

Medlem
Gruppen med pigga ben :)

Fetare däck på inköpslistan. 28 mm 4 season bjöd på två genomslagspunkor. Vilket iofs var ganska skönt för då blev det lite vila.

Stort tack till banläggarna! Så vackert och fina grussegment.

Bilagor

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Rullade med G2 på 9:40 och nära 8 tim rulltid. Intensiva dragjobb västerut på 4-5 man. Marcus S gäng låg en bit före. Snabbstämpling i Nykvarn och så mala ner depåerna till Kjula. Sunkpizzan satt fint och jag kunde fylla både Powerade o vatten.

Propagandacykling till Gnesta för gagga fika. Dagens enda punka på väg dit. Kudos till Micke på 25or.

Mina Conti cx speed höll för misshandeln. De kompenserade fö svag form.

Tack killar för en fin dag!

Bilagor

Havoc 5

Medlem
Helvedde vilken snygg muskulatur cyklist nr tre har längs vaderna.
I övrigt ser har ganska tjocktrött ut.

Tack för idag gubbar.
Bra kört och skitkul att färdas med er!

Mike =)

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
Peth sa:
Bengt-re sa:
MarcusS sa:

Cyklisterna räknas inte - de får vara sura och lukta om de vill! ?
Satt solo på överfull pendel mot stan. Det var ingen som ville sitta bredvid. När jag reste mig för att hoppa av. Ryggade en tjej. Då kom en duns så jag förstod varför.

Nu ha jag fått i mig både ripsso och amarone till den toscanska grytan min bättre hälft har tillrett så jävlar i mig vad jag ska sova.

Gnatt

Mathias

Aktiv medlem
Jag är avis. Men jag har googlat och lärt mig att virus inte klassas som liv i egentlig mening. Tack Fjärdebrunn för att du tänkte på mig. Nästa år!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer