Rea på XXL Ghost Lector 2,9 LC U 200, är den nått att ha?

Dj_Allo

Medlem
Hejsan.

Jag är sugen på en ny cykel. Jag är en amatör som vill börja cykla lite trail och xc på fritiden. Har letat efter något i min smak några veckor men det är väldigt utplockat i den prisklass jag tänker mig just nu. Någon som har erfarenheter av den här eller har åsikter att dela?

Svenmpa

Medlem
Ingen erfarenhet av cykeln i sig, men den ser ju rätt OK ut. Gaffeln är ingen höjdare i längden, men funkar (sambon har sån gaffel). Växlarna lär säkert funka fint. Tror att även de enklare 12-speed-växlarna från Shimano är bra, till skillnad mot SRAMs budgetvarianter.

XXL

Medlem
Du får ju såklart mer för pengarna om du köper beg, nu kanske du verkligen vill ha hardtail men jag hade nog letat en heldämpad gjord för xc med sjysta komponenter.

Är 15 max budget? Såg en Epic Comp kolfiber på blocket för 17'500

Senast ändrad:

Dj_Allo

Medlem
Du får ju såklart mer för pengarna om du köper beg, nu kanske du verkligen vill ha hardtail men jag hade nog letat en heldämpad gjord för xc med sjysta komponenter.

Är 15 max budget? Såg en Epic Comp kolfiber på blocket för 17'500
Jag håller självklart ögonen öppna för en beg. Min budget är egentligen max 10 k. Men kanske kan stretcha till 15... :)

Bor i Östergötland. Så jag håller mest koll vad som kommer ut i närområdet.

/Alex

XXL

Medlem
Jag håller självklart ögonen öppna för en beg. Min budget är egentligen max 10 k. Men kanske kan stretcha till 15... :)

Bor i Östergötland. Så jag håller mest koll vad som kommer ut i närområdet.

/Alex

Det är så det börjar, snart sparar du annonser på 30'000+ 😂

Tror inte du kommer ångra att ta en dämpad byggd för XC

Dj_Allo

Medlem
Det är så det börjar, snart sparar du annonser på 30'000+ 😂

Tror inte du kommer ångra att ta en dämpad byggd för XC
Japp, kommer kanske bli så. Fick tips av kollegan att köpa någon svart enkel så inte frugan ser när man upppgraderar. 😂

Bara att leta heldämpat då kanske. Storlek M borde passa mig bäst. Jag är 175 cm lång.

Ska dra till Haga cykel och testa lite när jag kommer hem från Tyskland

Topp