reba solo air, ingen lockout

Flurken

Aktiv medlem
Tyckte att min lockout var kass. Idag tömde jag luften drog i gaffeln med och utan lockout. Ingen som helst skillnad. Hör att det 'squishar', så olja finns det, frågan är i vilken mängd. Gaffeln är ny, men att lämna in betyder utan cykel ett tag. Finns det några uppenbara grejer att kolla?

Skall det 'squisha'?

Att det vore levererad med för lite olja känns inte så troligt, samt att lockout gjorde skillnad i början, om än rätt liten.

Slår dessutom igenom lite väl enkelt tycker jag, fyller jag luft så att jag inte slår igenom känns gaffeln stel och rälig.

Haft mycket besvär med lockouten på min reba solo air 2014, tycker själva fästet är värdelöst och lossnar/vrider sig aldeles för lätt vid slag o fall. bytte till en sån man vrider på gaffeln istället och har fått en bättre helhetsupplevelse av gaffeln.

squisha gjorde min gaffel efter att sportson i barkarby gjort en gaffelservice, upplevde efter det att gaffeln blev sämre och att jag förlorade slag, kunde lixom aldrig bottna gaffeln. visade sig att det var för mycket olja i min gaffel något som åtgärdades nu när jag bytte till ett lockout-reglage på gaffeln. har aldrig haft behovet av att låsa gaffeln.

Flurken

Aktiv medlem
Min är vred på gaffeln utan funktion dock.. Visst, inte har jag väl något större akut behov heller, men lite irriterande på en ny pryl..

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer