Regnig sommar

Regnig sommar
Japp det får vi verkligen hoppas, iofs är det kul med lerkörning- men jag tror att vi som var med och körde kullen i söndags har fått nog av att rengöra cyklar och kläder från lera...(och koskit)? =))

Regnig sommar
Mm det är lite synd på sommaren. Hojen klarar det ju utan problem, sant som de säger med "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder", tyvärr har jag dåliga kläder i det här fallet och har blivit helt sjuk p.g.a. cykling i regn. Måste skaffa en ordentlig jacka att cykla i. Men men, skam den som ger sig, var ute en kort runda idag, kanske dumt på lång sikt men det är svårt att hålla sig. får väl titta på nån cykelfilm. ;)

- John Filip

Regnig sommar
Ingen annan som minns att det var samma visa förra året? Andra halvan av juli och framåt var fin, men innan var det pissigt.

Mina kollegor som tog tidig semester minns ;)

Regnig sommar
Har haft 3 veckor semester där soltimmarna är lätträknade! :(

Men, men... det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder :P
(jag vet, dåligt uttryck men det stämmer)

Regnig sommar
Det har tydligen varit den kallaste sommaren på mycket länge.

Helt ogenerat klippt från tv4:s site:

"Vart tog då årets sommar vägen?
Efter tre varma somrar med temperaturer över det normala, vart tog årets sommar vägen?
Så här långt i juli har vi inte haft en enda riktigt varm period. Den högsta temperaturen hittills i år fick vi i Gävle den 3 juni. Då noterades 27,4 grader. Blickar man tillbaka, visar det sig att vi inte sedan 1928 har haft en sommar med så lite högsommarvärme (dagar då temperaturen är 25 grader eller mer) så här långt fram på sommaren."

http://www.tv4.se/visa/?ID=330167

Regnig sommar
JohnFilip Skrev:
-------------------------------------------------------
> Mm det är lite synd på sommaren. Hojen klarar det
> ju utan problem, sant som de säger med "det finns
> inget dåligt väder, bara dåliga kläder", tyvärr
> har jag dåliga kläder i det här fallet och har
> blivit helt sjuk p.g.a. cykling i regn. Måste
> skaffa en ordentlig jacka att cykla i. Men men,
> skam den som ger sig, var ute en kort runda idag,
> kanske dumt på lång sikt men det är svårt att
> hålla sig. får väl titta på nån cykelfilm. ;)
>
> - John Filip

Apropå jacka, nån som vet nån affär i gbg som säljer Kona kläder. Såg nämligen en snygg Kona jacka i MBUK.

Regnig sommar
Obed Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är ganska lätt att hålla sig för skratt i
> regnet

Ja, sannerligen, en förmildrande omständighet är dock bären som kommit. I går åkte vi i Nåsten, västerom Uppsala, under regntunga skyar och fann massvis av bär, stannade och mumsade i oss smultron på ett ställe och blåbär på flera.

per

Regnig sommar
Ruggigt kul med lerkörning förvisso, men jag börjar bli duktigt trött på att meka och tvätta mer än jag cyklar. Fy f*n! Nu får solen gärna komma fram! Surt är också att lägga 100 spänn turen på bara bromsbelägg!

Tror för min del att jag skall försöka planlägga åkningen så man slipper åka i ösregn i fortsättningen iallafall. Men jag tror (hoppas) envist att sommaren är bara en vecka bort...

Regnig sommar
Märkligt vad det kan variera. Fast det kanske är beroende på vad man väljer att minnas?
Förra året var ju grymt i stockholmsregionen. Om jag inte minns helt fel så var det sol från maj till september (ungefär).

Så himla mycket har det väl inte regnat i år? Visserligen är det lite kallare än vanligt men jag tycker inte att det varit regnigt?

Regnig sommar
Det är lätt att hålla sig för skratt när man fått ihop en ny racer och sen bara regnar det och är kallt och tråkväder. Med en spirllans racer tar et emot lite att dra ut i regnet också, och tvättning efteråt är ju så trist!

Vaknade imorse och tittade ut "-ååh, sol, nu blir det långtur efter jobbet" hann dock inte ens TILL jobbet innan det var molnigt och tråkväder igen, dock inget regn, ännu!

Regnig sommar
Aha, nu fattar jag. Solen skiner alltid på mig. Det är därför jag inte sett något regn. *skratt*

Jag slutade på Siemens i mitten på maj och jag hade för mig att det var bra väder redan då. Jaja, eftersom jag tydligen bara minns solsken så skall ni nog inte lyssna på mig :)

Regnig sommar
Roadrunner: Sant, en ny fin racer är nog det tristaste man kan släpa ut i regn... inte så kul att åka i regn heller när man åker racer. För min del har det blivit väldigt lite racer detta året, delvis på grund av vädret (främsta anledningen nu på sistone, ingen racer alls på många veckor).

hajom: Haha, snart börjar det HAGLA!

Regnig sommar
Jag måste bara...

...berätta om när jag, Andreas och Johan var ute och körde i leran igår.

Vi satt, tre till synes helt vanliga pojkar i min lägenhet i Växjö igår och började tagga varandra.
Johan hade precis pillat ihop sin P3:a, med 2,3-däck och enkelklinga fram så det var inte oväntat med förslag om en liten cykeltur ute i skogen. Sagt och gjort, en liten stund senare var vi ute. OJ, jag säger OJ så skoj det var... Jag är i vanliga fall bästa kompis med solen och torra stigar, men ett gammalt militärt övningsområde tillsammans med ett alldeles färskt endurospår fick bli vår lekkamrat för dagen.

Vi hade väl inte världens bästa förutsättningar igår, Johan utan SPD, Andreas utan mittenklinga fram och undertecknad utan förstånd, men ack så skoj det var. Hornen i pannan växte nästan igenom cykelhjälmen och jag bara längtar tills nästa tur.

Härligt med semester...

Regnig sommar
Men Hallå, det vet väl alla att Sommarn inte börjar förrän i Augusti i Sverige nuförtiden! :) (Jobbar 2 veckor till, sen börjar man semestern lagom till Solen tittar fram, hehe)

Regnig sommar
Lerfest kan vara hur kul som helst. Strunta i prestigen och kör runt i leran. Sluta när alla har samma färg på kläderna och ingen riktigt vet vilken färg man har på cykeln.

Vi har ett område i Haninge (för dom som vet, vid jordbro industriområde) som är sönderkört av motorcyklar. Där är det hur kul som helst att köra när det är blött. Leran blir sådär härligt rinnigt och hamnar överallt. Dessutom blir det lite vinterkänsla på det hela. Man sladdar runt utan allt för mycket kontroll, och vurpar man så gör det inte så mycket för det är mjukt i leran.

Det tråkiga är att man har lång tid framför sig med mekning och tvätt...

Regnig sommar
Lite lerskvätt är ju kul, men det ökar svårighetsgraden
ordentligt med hala rötter och stenhällar som inte däcken biter
lika bra på som de brukar. Lite lurigt med lerpölarna som
alltid tycks vara djupare än man tror, och då tar det lätt
stopp.

Blå spåret i Hellas var mättat med vatten idag och en
hel del svårare att ta sig fram i än vanligt kan jag erkänna.

Tillbaka
Topp