Research inför världsrekordförsök

ooms

Aktiv medlem
Får mig att tänka på en händelse i ungdomen när en kille cyklade runt på sin Crescent minicykel. En annan kille kör upp bakom på sin trimmade moped, sätter foten mot pakethållaren på minicykeln och accelererar upp i drygt 70 km/h. Som tur var gick det bra, men kan inte varit kul att sitta på den sladdriga minicykeln och ofrivilligt accelereras upp i den hastigheten…

SocialGimp

Aktiv medlem
Ser ut att gå bra med gabardinbyxor och störtkruka också annars.
1631192440866.png

Vågat,,hoppas det går vägen.
Har själv cyklat utför på mtb i 100 km/h.
Åkt skidor över 145 km/h.
Kan säga att det är riktigt stor skillnad på 100 och 140 på skidor, luftmotståndet är brutalt, minsta rörelse och det går käpprätt åt skogen. Då hade jag två hjul i marken, och, eller två skidor som hade kontakt mot marken.
Jag hade velat sitta i fosterställning på cykeln i den hastigheten.
Lycka till, hatten av till dig som vågar.

GoranS

Aktiv medlem
Jag håller tummarna för att det a) inte dyker upp något inlägg i misärtråden till följd av försöket, och b) att anledningen inte är att du är oförmögen att skriva ett inlägg i den tråden.

Lycka till.

Matthias87

Aktiv medlem
Det gick ingen vidare, riktig otursdag!

Märkte på morgonen att bromsen som jag luftade i veckan var lite svampig. Luftade om den med samma resultat, och valde att köra ändå, även om det kändes lite sketchy.
Sen var det ingen vidare med vindarna, det blåste lite lätt från sidan hela tiden.
Och till sist så körde jag med 27.5 fram och bak denna gången, förra gången var det mullet. Var en jäkla skillnad att få upp den på bakhjulet med denna setupen, trodde inte det skulle skilja så.

Vi var uppe i 160 km/h i alla fall, och lyckades få upp den lite snabbt i 140 km/h, men lyckades inte hålla den. Så det blev en totalt fail idag. Får se om man gör om det med mullet och hoppas på bättre vindar, men just nu känner jag mig bara sjukt opepp.

Aja, så blir det ibland!

Paco

Aktiv medlem
Det gick ingen vidare, riktig otursdag!

Märkte på morgonen att bromsen som jag luftade i veckan var lite svampig. Luftade om den med samma resultat, och valde att köra ändå, även om det kändes lite sketchy.
Sen var det ingen vidare med vindarna, det blåste lite lätt från sidan hela tiden.
Och till sist så körde jag med 27.5 fram och bak denna gången, förra gången var det mullet. Var en jäkla skillnad att få upp den på bakhjulet med denna setupen, trodde inte det skulle skilja så.

Vi var uppe i 160 km/h i alla fall, och lyckades få upp den lite snabbt i 140 km/h, men lyckades inte hålla den. Så det blev en totalt fail idag. Får se om man gör om det med mullet och hoppas på bättre vindar, men just nu känner jag mig bara sjukt opepp.

Aja, så blir det ibland!
Bara att testa är en vinst i min bok 👍🏻👊🏻🤘🏻

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Se det som att du testat att däck, hjullager osv funkar i den farten! Och fixa en ny broms!

Måste säga att det gick bra eftersom du höll dig på hjulen :-)

Matthias87

Aktiv medlem
Jäkla otur alltså, verkar som bromsen är paj. Luftat flera gånger, men fortfarande skit.

Möjligt att vi slog världsrekordet ändå då jag ryckte upp cykeln i strax över 140 km/h, men det var så kort bit, så känns bara meningslöst.

LFN

Aktiv medlem
Vi får ta och diskutera vad en riktig otursdag är, tror du behöver justera din definition lite. Är man uppe i 160 km/h på cykel och kommer hem helskinnad så har man inte haft en riktig otursdag.

Trist att det inte gick ihop sig med rekordförsöket. Förstår att det är jäkligt meckigt att få ihop allt organisatoriskt. Blir det nya försök?

qma

Aktiv medlem
Jäkla otur alltså, verkar som bromsen är paj. Luftat flera gånger, men fortfarande skit.

Möjligt att vi slog världsrekordet ändå då jag ryckte upp cykeln i strax över 140 km/h, men det var så kort bit, så känns bara meningslöst.
Nu vill jag veta vad det är för modell på bromsen och totalt döma ut den, så klart
😜

Matthias87

Aktiv medlem
Vi får ta och diskutera vad en riktig otursdag är, tror du behöver justera din definition lite. Är man uppe i 160 km/h på cykel och kommer hem helskinnad så har man inte haft en riktig otursdag.

Trist att det inte gick ihop sig med rekordförsöket. Förstår att det är jäkligt meckigt att få ihop allt organisatoriskt. Blir det nya försök?

Hehe, I hear you. Det var väl mest det med bromsen som var riktigt otur. Aldrig haft problem med bromsarna innan och alltid blivit bra efter första luftningen.

Jag vet inte, tappade suget lite nu med strulet. Måste få sponsorn att skicka ett 29" framhjul ist om det ska funka känns det som, men får se.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer