Restaurering av Bridgestone MB-5

cykelphilip

Aktiv medlem
Utav tristess, inpriration från happy och YouTube, samt efter en flytthelg av konstant städning, så har jag gett mig på att restaurera en gammal, men fin, röd Bridgestone MB-5. Planen är att plocka ner på atomär nivå och putsa upp. Byta vajrar och eventuellt däck och slang beroende på skick.
IMG_20200530_122118.jpg
Soligt väder idag bjöd upp till mekhörna med kaffe och några gamla CD-skivor. Här är flamman smutsig och orörd.
IMG_20200530_114218.jpg

cykelphilip

Aktiv medlem
Glömde att ta bilder på alla komponenter, men här är lite av vad som gjorts under eftermiddagen.

Bilagor

Willie

Aktiv medlem
Stiligt, bra puts på grejerna. Blir det helt original upprustning eller några ”uppgraderingar”?

cykelphilip

Aktiv medlem
Stiligt, bra puts på grejerna. Blir det helt original upprustning eller några ”uppgraderingar”?
Tack! Det mesta hålls original, sadeln är nog inte det dock, sen byter jag nog styrstam mot en mindre monstruös för min smak. Däck och slang kommer nog också behövas bytas. Annars är tanken att hålla det så "äkta" som möjligt.

Behåller till och med en bit av kedjestagsskyddet med loggan på när jag satte på ny film.

Bilagor

cykelphilip

Aktiv medlem
Nu är det mesta rengjort. Nygammal stam och nynya vajrar och bromsklossar, däckens mönstring ser helt okej ut, men sidorna är torrare än Sahara. Insett hur dålig jag är på att kalibrera växlar så det blir morgondagens pill.

Bilagor

Willie

Aktiv medlem
Ett par tuffa lite fetare däck med skinwalls (typ maxxis table top) och lite svart nagellack på diverse skav så har du ju en perfekt glassmaskin!

Och bort med dork discen ;)

cykelphilip

Aktiv medlem
Putsandet är klart! Nu saknas bara nya sulor och lite nagellack så är den klar. Den rullar (typ) som smält smör på räls. Gillar looken, gillar storleken, gillar hur den rullar.
Tack @cykelwilliam för bytet, ser fram emot hur peugeoten blir i dina händer.

Bilagor

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer