Restips La Thuile?

Restips La Thuile?
Jag är grymt sugen på att åka till La Thuile nästa sommar och tar gärna emot tips från er som varit där.

Flyg Arlanda-Genève verkar smidigt men däremot ser transfern från flygplatsen till La Thuile och tillbaka vara mer meckig. Är det hyrbil som gäller eller finns det något bolag som kör för rimlig peng?

Hotell finns det gott om men är några mer ”cyklistvänliga” än andra?

jofahjalm

Aktiv medlem
Restips La Thuile?
Det fiinns transferbolag som kör GVA-La Thuile. Actionstransfers är ett sådant. I år använde vi airbnb för boendet och det kostade nästan inget alls. Hotels.com funkar om man vill ha det lite mer posht. Om man är några som kan dela på transfers finns det mycket pengar att spara.

Restips La Thuile?
jofahjalm sa:
Det fiinns transferbolag som kör GVA-La Thuile. Actionstransfers är ett sådant. I år använde vi airbnb för boendet och det kostade nästan inget alls. Hotels.com funkar om man vill ha det lite mer posht. Om man är några som kan dela på transfers finns det mycket pengar att spara.
Tack för tipsen, ska kolla upp dem.

AX3L

Aktiv medlem
Restips La Thuile?
Justride finale är det många som rekommenderar. Tydligen bland annat en svenska som är ägare och guide där. Smidigt iom att shuttle och allt är bokat (till Nice dock) but cheap it ain't.

Rattnalle

Aktiv medlem
Restips La Thuile?
AX3L sa:
Justride finale är det många som rekommenderar. Tydligen bland annat en svenska som är ägare och guide där. Smidigt iom att shuttle och allt är bokat (till Nice dock) but cheap it ain't.
Finale är en liten ledtråd där. Även om jag vet att de arrar I ett stort område runt om efter önskemål.

pbeijer

Aktiv medlem
Restips La Thuile?
AX3L sa:
Justride kör väl bara till just Finale och inte till La Thuile. Men som guidefirma i Finale och däromkring så är hon grymt bra.

AX3L

Aktiv medlem
Restips La Thuile?
Ja förlåt, jag är helsnurrig här. Har haft en bokning av Finale i huvudet hela veckan och var en sväng i La Thuile i somras så jag blandar ihop det. La Thuile var fantastiskt fint iaf, och såpass väl uppmärkt att man nog lätt kan åka där några dagar utan guide eller för mycket reka.

I'll see myself out.

Westman

Aktiv medlem
Restips La Thuile?
Jag åkte egen bil samt bodde på ett sovietkomplex när jag var där så har inte så mycket att tillägga om boende och resa.

Men angående cyklingen. Förutom att åkningen du når från LaThuiles lift äger så skulle jag slå ett slag för att lägga en dag nere i Pila (Aosta). Ingår i samma liftkort, och åkningen både uppe i Pila bikepark, men även det extremt långa åket du når från översta sittliftens kamåk, via Desarpa trail, via parken och sedan freeride-åket ner till Aosta centrum är riktigt kul. Burn ze brakes. Och sen finkaffe i stada innan liften upp igen.
https://www.trailforks.com/region/pila/?lat=45.693246&lon=7.309835&z=13&m=osm

Restips La Thuile?
Westman sa:
Jag åkte egen bil samt bodde på ett sovietkomplex när jag var där så har inte så mycket att tillägga om boende och resa.

Men angående cyklingen. Förutom att åkningen du når från LaThuiles lift äger så skulle jag slå ett slag för att lägga en dag nere i Pila (Aosta). Ingår i samma liftkort, och åkningen både uppe i Pila bikepark, men även det extremt långa åket du når från översta sittliftens kamåk, via Desarpa trail, via parken och sedan freeride-åket ner till Aosta centrum är riktigt kul. Burn ze brakes. Och sen finkaffe i stada innan liften upp igen.
https://www.trailforks.com/region/pila/?lat=45.693246&lon=7.309835&z=13&m=osm
Stort tack, desarpa Trail visste jag om men den turen du beskriver verkar ju än mer episk

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer