[retro] ParkPre tråden

LTS

Aktiv medlem
[retro] ParkPre tråden
Jag fattar det som att Utbyghetto frågar om Deore 590 passar till det befintliga vevlagret.
Det kommer inte att passa.

Flatline

Ny medlem
[retro] ParkPre tråden
LTS skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag fattar det som att Utbyghetto frågar om Deore
> 590 passar till det befintliga vevlagret.
> Det kommer inte att passa.

Aha! Det gjorde inte jag.. så jag instämmer- det gamla vevlagret passar inte till nya vevpartiet- helt korrekt.

Utbyghetto

Ny medlem
[retro] ParkPre tråden
Tack för era svar!

Har lyckats klura ut att ett nytt HollowTech II-vevlager passar min hoj, såvida bredden på lagerhuset är 68 eller 73 mm.

Hem och mäta alltså...

berko (fd Kikon)

Aktiv medlem
[retro] ParkPre tråden
Jag byggde mig en singelspeed av en gammal Parkpre... :)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    85.9 KB · Besök: 31

Rompa

Aktiv medlem
[retro] ParkPre tråden
Jag hade en sån där gul/röd Parkpre PRO image. Fick låna den säsongen -99 av TCM och Parkpre butiken i Falun som Andreas Danielsson drev (iaf verkade det som han drev).
Skön o schysst hoj :)

frippegubben

Aktiv medlem
[retro] ParkPre tråden
Första och sista posten i den här tråden. Min gamla trotjänare small av ikväll...
De sista åren har den fått gå som vinterträningscykel, men nu är den sagan all. Vila i frid...
DSC_0105.JPG

planetx

Aktiv medlem
[retro] ParkPre tråden
Dags att börja på ett nytt projekt i form av parkpre elitepro. Köpt här på happy o jag tror herrn blir glad av att se den bli ihopbyggd igen till något farbart. Troligen med xtr 950 och något mer passande i guld /titangrått. *stolt*

Bilagor

• 20170811_165523.jpg
    20170811_165523.jpg
    137.8 KB · Besök: 12

frippegubben

Aktiv medlem
[retro] ParkPre tråden
frippegubben sa:
Första och sista posten i den här tråden. Min gamla trotjänare small av ikväll...
De sista åren har den fått gå som vinterträningscykel, men nu är den sagan all. Vila i frid...
Vila i frid, jo hejsan. Det blev väl ett halvårs vila, sen kunde jag inte hålla mig längre utan svetsen åkte fram och sadelstolpen svetsades dit igen, och samtidigt passade jag på att svetsa dit fäste för skivbroms bak. Och efter arbetet behövdes ny lack, så det blev en grön pulverlack och John Deere-klibbor. Så nu är den inne på andra vintern i grön skrud!
DSC_0039.JPG

Falistar

Medlem
[retro] ParkPre tråden
planetx sa:
På väg att bli klar. Parkpre pro elite-95

Den Elite titan har du lyckats få fantastiskt snygg. Jag tävlade på en sådan under nittotalet, efter att sparat blod svett och tårar för att ha råd att köpa den.

Hittade en Team 925 som jag renoverat i sommar.

Bilagor

• 113010.jpg
    113010.jpg
    302.8 KB · Besök: 62

frippegubben

Aktiv medlem
[retro] ParkPre tråden
LTS sa:
frippegubben sa:
Och efter arbetet behövdes ny lack, så det blev en grön pulverlack och John Deere-klibbor.

Ska du inte ha gula hjul?

Jo absolut! Har du några till salu? Det hade kompletterat perfekt!
Egentligen var framgaffeln tänkt att vara grön också, men klantarna som blästrade ramen och gaffeln maskerade inte in i gaffelbenen så teflonringarna blev bara skräp... En Rockshox Tora tror jag det var. Och den som är på bilden hanade sen på sonens hoj, som sen blev stulen, så för tillfället sitter det en gaffel med 27,5 fram.

[retro] ParkPre tråden
Hittade denna Parkpre Team 925 årsmodell 1997 och gav den lite nytt liv. Mycket trevlig ram, relativt lätt och med skön geometri. Trots tunga hjul (>2000 g utan däck) väger den in på 11,7 kg med pedaler. Väntar på en tidsenlig Manitou Mars gaffel att montera och få ur sadelstolpen som fastnat för att slutföra.
IMG_20200920_175353_643.jpg
IMG_20200920_162511.jpg
IMG_20200920_162527.jpg
IMG_20200920_162538.jpg
IMG_20200920_175353_657.jpg

liveforthis

Aktiv medlem
[retro] ParkPre tråden
Väker denna tråd. Vad tror ni man ska ta för denna ? Parkpre pro 825 (2000 tal). Helt orginal utom framgaffel men från nästan samma tid.
IMG_20210801_115848_805.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer