Riktig touring - cykelglädje

JPL

Aktiv medlem
Man kan ju planera några månader, investera i en riktigt bra cykel med bra utväxling, och ordentliga packväskor osv. Sedan planerar man sin rutt under lång tid, och har en plan redo när man i för ändamålet anpassad goretex-uniform ger sig iväg.

Eller så gör man som dom här två grabbarna jag träffade när jag parkerat och skulle reka stig på Billingen här i Skövde igår. Dom heter Felix och Mathias, och drack några öl för mycket en kväll för några dagar sedan hemma i Linköping, när dom fick den ljusa idén att varför inte ta å cykla till Smögen på västkusten nu när det är sommar och allt. Sagt och gjort, efter Mathias gjort ett inköp av en cykel á 200 riksdaler (Felix hade ju redan en finfin touring-raket), så cyklade dom iväg helt enkelt.

När dom träffade mig var frågan helt enkelt, "hur ska vi cykla för att komma västerut?"
IMG_7118.jpg

Mathias till vänster i bild, stolt med sin nya cykel som förövrigt är växlad men har hängt sig på tredje växeln vilket ger karaktär uppför och glädje utför.

Senast ändrad:

JPL

Aktiv medlem
Besked om växelproblematiken fick jag via sms (vi bytte nummer för ev problem på deras resa) idag, så tyvärr nej. Men det kommer ju ge bra karaktär och muskeluppbyggnad, så jag ser det som positivt att jag inte fick möjlighet att hjälpa.

Bikzz

Aktiv medlem
Suveränt !! Jag var bara något mer förberedd på min första långtur, har förbättrat väldigt mkt sen dess, men har fortfarande inte full gtex uniform.. Jag var uppe och vände på full uppsättning Ortlieb ett tag, men backade sen tillbaka till något lättare mellanting mellan touring & Bikepacking.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Helgrymt! Sådär borde fler göra. Har sett några nu, brukar aldrig göra, tidigare år. Men de skulle nog inte så långt kanske. Ett bra cykelår i år! 😀

JPL

Aktiv medlem
Nu kl 00:35 kom följande rapport från våra hjältar:

"...vi har landat i Smögen och har hunnit dricka öl och äta burgare! Vi hade en tuff etapp sista biten när det regnade och vi var helt utmattade, men inget som en varm dusch inte fixar. Cyklarna kommer vi nog att göra oss av med här, det räckte gott med en väg hahah!"

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer