Ringklockan

Kasepase

Medlem
Ringklockan
Är bara lite nyfiken , jag motionscyklar cyklar ofta på min elcykel . Nu undrar jag om många av er bara blir ”förbisusade” utan att den som kör om ringer på sin ringklocka, eller ringer de när de vill köra om er. Ibland märket jag inte att de vill köra om förrän de är i höjd med mig, olyckor kan ju faktiskt hända. Det är också konstigt att det är lag på att man ska ha en ringklocka men inte lag på att använda den. Vad säger ni?

Ringklockan
Vilket förfärligt oväsen det skulle vara om alla bilar tutar varje gång dom kör om någon.

Häromdagen var jag ute på min dagliga promenad, höll mig längst till vänster som rekommenderat. Plötsligt plingar någon frenetiskt bakom mig och jag hoppar ut på gräskanten bredvid i tron att det är fara å färde. Det var så klart bara en ensam cyklist som cyklade på höger sida som dom ska. Sluta okynnesplinga är min önskan.

Senast ändrad:
Ringklockan
Jag har mött det här bland kollegor också, en förvirrad tro om att man ska plinga när man kör om med cykel (och att man har rätt att flytta sig i sidled utan koll) Vad kommer det ifrån? Och som specekitty säger, jämför med bil. Är det nån som tutar vid varje omkörning?

Ringklockan
Vilket förfärligt oväsen det skulle vara om alla bilar tutar varje gång dom kör om någon.

Häromdagen var jag ute på min dagliga promenad, höll mig längst till vänster som rekommenderat. Plötsligt plingar någon frenetiskt bakom mig och jag hoppar ut på gräskanten bredvid i tron att det är fara å färde. Det var så klart bara en ensam cyklist som cyklade på höger sida som dom ska. Sluta okynnesplinga är min önskan.
ta inte illa upp men jag tycker det är bra att man plingar, jag blir rädd om jag inte vet om det och jag höll på att välta men det är ju tur att man tycker olika!

Tillbaka
Topp