Ringsjön runt MTB

ALK

Medlem
Ringsjön runt MTB
Cyklade Ringsjön runt MTB idag. Måste fråga er lite försiktigt om det bara är jag som tycker det är riktigt uselt arrangerat.

-Verkar inte vara någon tidtagning?

-Skyltningen var undermålig? Såg massor med folk som cyklade fel.

-Är inte 400-500 kr rätt mycket? Vad får man? Ingvar Oldsberg och en banan?

Dock väldigt fint i skogen.

marr

Moderator
Forumvärd
Ringsjön runt MTB
ALK sa:
Cyklade Ringsjön runt MTB idag. Måste fråga er lite försiktigt om det bara är jag som tycker det är riktigt uselt arrangerat.

-Verkar inte vara någon tidtagning?

-Skyltningen var undermålig? Såg massor med folk som cyklade fel.

-Är inte 400-500 kr rätt mycket? Vad får man? Ingvar Oldsberg och en banan?

Dock väldigt fint i skogen.

Det är ett motionslopp, varför ha tidtagning då? :p

BanzaiPH

Ny medlem
Ringsjön runt MTB
Hade precis samma tankar. Bryr mig iofs inte om priset men lite bättre skyltning hade varit önskvärt samt lite mer personal. Var nära 3gånger att missa svängar. Kul och komma ut och trampa i den fina skogen.

Hade för lite mönster så det blev lite halt på visa partier.

_iglo

Ny medlem
Ringsjön runt MTB
Cyklade MTB-banan jag med. Vid en T-korsning med ca 8km kvar följde jag en vägvisare (pil) som sedan visade sig vara felriktad! Vi var några stycken som blev lurade, som tur var hade några lite lokalkännedom så vi kunde vända tillbaka. Väl tillbaka var pilen denna gång riktad åt andra hållet! Antingen var den felriktad från början och sedan åtgärdad, eller hade någon riktigt roligt åt att få oss på fel spår. 6km felkörning totalt.

Hursomhelst, underbar cykling i fin natur och terräng. Ringsjön runt känns som en famlije- eller friskvårdstillställning även om många duktiga cyklister såklart är med, men visst hade man gärna haft tidtagning och lite bättre vägvisning på MTB-rundan.

Senast ändrad:

Snuten

Aktiv medlem
Ringsjön runt MTB
_iglo sa:
Cyklade MTB-banan jag med. Vid en T-korsning med ca 8km kvar följde jag en vägvisare (pil) som sedan visade sig vara felriktad! Vi var några stycken som blev lurade, som tur var hade några lite lokalkännedom så vi kunde vända tillbaka. Väl tillbaka var pilen denna gång riktad åt andra hållet! Antingen var den felriktad från början och sedan åtgärdad, eller hade någon riktigt roligt åt att få oss på fel spår. 6km felkörning totalt.

Hursomhelst, underbar cykling i fin natur och terräng. Ringsjön runt känns som en famlije- eller friskvårdstillställning även om många duktiga cyklister såklart är med, men visst hade man gärna haft tidtagning och lite bättre vägvisning på MTB-rundan.

Hur svårt kunde det vara att använda pilar med text på så man kan se om något mähä har vänt dem uppochned.

Senast ändrad:

GustafH

Aktiv medlem
Ringsjön runt MTB
Jag cyklade 125:an och har inget att klaga på. Vädret höll sig till målgång, aktiva och trevliga flaggisar och otroligt gott med en gummibulle till fikat för att tvätta bort allt sötslisk man trycker i sig under tiden. Kul grej!

Annors

Aktiv medlem
Ringsjön runt MTB
Någon mer än jag som inte kunde dricka sportdrycken?
Den såg ut som utspädd mjölk med skum på. Var tjock o kleggig. Sen smakade den så illa att håret stod rakt ut på ryggen!
Körde på två flaskor eget fram till sista depån. En kaffe sen körde jag utan dricka de sista 45km. Körde 125km.
I mål hade de blandat i jordgubbssaft i den så den gick att dricka men jag drack kranvatten för att vara säker.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer