[Rndonné] Södertälje Sportgrus BRM200K 12/9

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Slarvsökte och hittade ingen tråd om loppet. Finns dock i kalendern https://happyride.se/kalender/3458/
Tänkte ta ut stålgalgen på denna pärla med grusbelagda sörmlandsvägar. Vi har kräftskiva på jobbet på fredagen men det får gå ändå.

Såg att sista stämpeln var flyttad från Mölnbo till Gnesta. Synd att mista det hjärtliga bemötandet men så är det.

Tänk på anmälan 48 timmar innan.

Grimpeur

Aktiv medlem
Jösses är det redan. Jag som trodde det var helgen därefter. Hade tänkt att cykla då nu vet jag inte.

lundatok

Aktiv medlem
Nu ska jag tyvärr inte hoja, men undrar om man måste registrera sig på sajten för att få ner gpx-filen?

A.Nilsson

Aktiv medlem
Passerade stället i våras. Då blev vi åtsagda av personalen att vi inte fick luta vår cyklar mot huset.

Edit: uppdaterade rutten ser tyvärr ut att ha fått en större andel asfalt så 80% grus är definitivt i överkant.
Han är verkligen inte så glad i cyklister den mannen. (Eller i mänskligheten öht kanske?) En annan randofavorit är ägaren till Ica Brasken i Norsholm, han kan också bli rätt agiterad om man skulle få för sig att köpa något eller (gud förbjude) be om att få fylla på en vattenflaska.

uandt

Aktiv medlem
Ica i Norsholm är ju trevliga ibland, en gång fick jag till och med låna toan där å allt. Pizzerian i Mölnbo är ju däremot så gott som garanterat otrevlig. Ett år släppte de ju inte ens inn oss för för att de tyckte vi var så äckliga. Även om det låg viss sanning i det så var det ju inte speciellt snällt av dem

Barrett

Aktiv medlem
sportgrus.jpg

Hade suttit fint med skärmar kanske, men det har jag inga och inte riktigt tid att mickla med. Men det ser ju ut att funkat utan innan.
Vi utan får väl lägga oss längst bak, bilda en egen grupp eller köra solo :)

Havoc 5

Aktiv medlem
Nån som har koll på hur många som är anmälda?
Jag är i valet o kvalet kring start.
Är rädd att det blir min cykels sista tur om jag kör i lera o skit då det känns som om den börjar sjunga på sista refrängen.
Visserligen finns det någonting vackert med en cykel som kör sin sista runda, men det är ont om taxi’s här nere i skogarna.
Nu går jag iallafall ned i källaren o dammar av den.
Vi kanske ses imorgon...

Peth

Aktiv medlem
Nån som har koll på hur många som är anmälda?
Jag är i valet o kvalet kring start.
Är rädd att det blir min cykels sista tur om jag kör i lera o skit då det känns som om den börjar sjunga på sista refrängen.
Visserligen finns det någonting vackert med en cykel som kör sin sista runda, men det är ont om taxi’s här nere i skogarna.
Nu går jag iallafall ned i källaren o dammar av den.
Vi kanske ses imorgon...
21 anmälda ser det ut som på statistiksidan.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Efter att ha smitit från jobbets kräftskiva på Riche efter bara försiktigt snappsande har jag nu swishat.

Enda orosmolnet är sonen på väg in för kontroll efter hjärnskakning, fotboll, med minneslucka.

Optimal uppladdning.

Havoc 5

Aktiv medlem
Efter att ha smitit från jobbets kräftskiva på Riche efter bara försiktigt snappsande har jag nu swishat.

Enda orosmolnet är sonen på väg in för kontroll efter hjärnskakning, fotboll, med minneslucka.

Optimal uppladdning.
Nja, inte rent mentalt kanske.
Att lämna Riche innan stängning känns som ett nederlag.
Du kommer igen imorgon.
Kjulagrillen knäcker vilken köttbulle som helst.

Hasse#7

Aktiv medlem
God tur. Jag visste att jag inte skulle få dispens från egen födelsedag. Men grustur låter ju som ren magi.

GoranS

Aktiv medlem
Väldigt tyst i tråden. Är det möjligen så att deltagarna prioriterar annat än rapportering av framfarten!?

Steel is Real

Aktiv medlem
DNF efter 175 km! - Pendeln hem från Gnesta. Höjden av förnedringen var att det slutade regna så fort jag kom hem!

Rutten var säkert jättefin, men jag såg inte ett skit under hela rundan. Kombinationen av dålig matplanering, 70k solo och två punkor samt misärväder delux med krånglande bromsar gjorde att moralen var kass när pendeln stog och väntade i Gnesta. Nu Beer o clock, med en plan att ha glömt den här rundan imorgon!
B17D00A0-FDBF-4286-8AD8-DFF021308B7B.jpeg

uandt

Aktiv medlem
Vi hade det jättemysigt i regnet. 5 km kvar tittar solen fram och vi får vid slutstämpling se den vackra synen av Astra-Zeneca fabriken i solnedgång.

Enda tråkiga var att den jättetrevliga gubben vi hade sällskap med flög i diket vid 80 km.Missade precis en stor betongklump men lyckades skeva framhjulet såpass han fick bryta.Hoppas han kom hem ordentligt.

MarcusS

Aktiv medlem
Det blev inte mycket fotat eller filmat på dagens runda. Regnet började lite smått efter efter nån timma och sedan ökade regnet hela tiden. Det var bara att bita ihop och trycka på lite för att hålla sig varm. Efter oizzastoo i Kjula så kändes allt annat än varmt att ge sig ut igen. Benen var med hela rundan. Råkade trampa ifrån mitt sällskap på vägen mot Gnesta och sedan var det bara är trampa på till Södertälje. Råkade dra sönder blixtlåset till västen så det blev lite kyligare när regnet blev allt mer intensivt. Som tur var så blev gruset riktigt mjukt, segt och fint av regnet så det gick lätt att få upp värmen på alla fina grussträckor. En runda att minnas helt enkelt.

Barrett

Aktiv medlem
Oj, fler vurpor? Måste varit runt 80 km där även jag vurpade?

Jag hade en överlag fin dag. Gick ut hårt och fick betala för det :) Pizzan i Kjula var det sämsta jag skådat. Lyckades klämma halva och verkar mot alla odds inte blivit matförgiftad.

Släppte sällskapet och gick solo till Gnesta. Höll mig varm i mitt eget tempo. Från Gnesta fick jag trevligt sällskap med killarna från Kungsängen.

Bra känsla när man vänder i källaren men undviker bonk :) Fin dag!
58F3A881-8E87-4E17-A5C3-7310FCF2FDDC.jpeg1E4E58E1-829B-4D52-97E7-F4F101C65693.jpeg9BE5CC4F-8B45-4442-B5F5-B65DC6B5BBB0.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer