Roadtrip och cyclocross i Belgien, vad se mer?

Freahl

Ny medlem
Tyvärr såg jag inte loppet "live", utan i efterhand på cyclcross channel på youtube, där såg jag inte någon röd och svartrutig mössa i depån - kanske nästa tävling! =)

Tille

Aktiv medlem
Jag såg det på nätet från trainern. Såg inte din mössa, men å andra sidan svartnade det för ögonen under intervallerna så jag missade en del...

rising

Aktiv medlem
Jag tycker du skriver engagerande och bra i bloggen. Ta gärna med fler detaljer om hur du har det i depån och om alla fula (och för alldel schyssta) tricks man får lov att ta till! När ni åker hem har du material till en bok.

Crosscar

Aktiv medlem
Freahl: Hmmm får kolla lite på loppet jag med då i efterhand.

rising: Ja några fula trix har jag lärt mig, ett senast idag. Men det får komma senare så ni har något att längta till ;)

Rock

Aktiv medlem
Jag såg tävlingen på nätet, riktigt bra. Jag gillar att kolla på cross, synd bara att Eurosport inte sänder.

Jag hoppas att Darvell och Nilsson får upp speeden lite även om jag förstår att det är ett helt annat motstånd nere i Belgien än här hemma.

Crosscar

Aktiv medlem
I morgon ska vi alla tre till Bryssel. Vad ska man se och hur han dit?

För er som undrar om cyklingen så kan jag berätta att igår så slaktade Slaktaren från Skugg mig, och idag nödslaktade jag mig själv. 16 timmar på 4 dagar sitter skönt i benen och en Orval Trappist sitter nu fint i halsen.

Allt ligger som ni listat ut på bloggen. Vill ni läsa om något mer om livet nere i Belgien?

da PEF

Aktiv medlem
Crosscar skrev:
Vill ni
> läsa om något mer om livet nere i Belgien?

Ja jag tänkte på det eviga tjatet om däck val och luft tryck. Det lär ju deras eminenta chefs mekaniker ha järn koll på. Rapport i blogg inlägget efter tävlingarna tack.
Åsså lite spion foton på proffsens hojjar, det är väl många som åker på "nästaårsprototyp" delar.
//P

Tille

Aktiv medlem
Crosscar skrev:
-------------------------------------------------------
> I morgon ska vi alla tre till Bryssel. Vad ska man
> se och hur han dit?

Bryssel suger. Jag kör bara vilse hela tiden. Men det fanns god pommes frites.

nypan

Aktiv medlem
Ett besök på bruggeriet Cantillon
http://www.cantillon.be/
Där brygger man färskjäst öl, som är lite speciellt i smaken, och mycket speciellt gällande jäsningsprocessen.
Annars är det väl rätt Ok att ta en öl vid grand place, om man ska leka turist.

Crosscar

Aktiv medlem
da PEF: Ska bli!

Jag kan ju säga som så att mestadelen av tävlingarna har killarna kört på Tufos 34or (olika mönster) med 1,5 bar i. Det är allt som oftast de som bestämmer hur mycket de vill ha i. Sedan ser jag mig runt i depån och på hur banan utvecklas och pyser i eller ur lite grand. Men jag frågar givetvis först.

Vid den tävlingen som gick den 3 januari (Tervuren) vid stranden så var det ganska hårt underlag och då smällde jag i 1,6 - 1,7 bar utan att grabbarna bad mig. Men vid startlinjen var de glada att jag gjorde detta.

Så kan det gå till. Men jag ska lägga in däckstryck i rapporterna. Nästa kommer redan på måndag!

Och vi åker tåg till Bryssel i morgon. Så vi håller oss nog till de centrala delarna så vi hittar tillbaka igen.

Crosscar

Aktiv medlem
bonbon: ja det är roligare än vad man kan tro, de är festliga de där Belgarna. De med fet mustasch är bäst.

nypan

Aktiv medlem
Fan vad kul att läsa bloggen, och garva lite, en onsdagskväll i ett kallt och snöigt Sverige.

Crosscar

Aktiv medlem
Nämen killar! Nu blir jag ju rörd på riktigt, fan va sköna ni är.

När jag fått ordning på internet igen så kommer det mer rapporter, men då om livet efter Belgien

42Hz

Aktiv medlem
Brygge och bryggerier, finns det något annat skoj så här under sommaren som man inte ska missa?

Senast ändrad:
Topp