Roadtripp/Mountainbikevecka

MtbPappan

Ny medlem
Hej!
Jag planerar en veckas mountainbikesemester i sverige.

Tar gärna imot tips o trix på packning och bra mountainbikedastinationer. Om någon vill möta upp och visa sina favorittrails?

Tanken är att besöka intressanta mountainbikeområden runt om i Sverige beroende på väder. (4-6 nätter)
Utgångspunkt, Mariefred v.32

Tanken är antingen Norr/mellan eller syd. Har inte tänkt köra mer än ca 2 timmar bil mellan övernattningar och ett stopp/dygn.

Grovplan syd-Trosa/Isaberg/Göteborg/vallåsen/?/?

Mellan
Hellas/Bergslagen/Torsby/Gesunda/Falun

-Norr
Falun/Järvsö/Åre/Östersund/?

Min plan är att packa med en el-trail/Enduro mtb (yt decoy) samt en xc-hoj (canyon exceed) för långturer. Samt hyra DH om det är tillgängligt.

Tar gärna emot erfarenheter samt ide’er

/D.

jonte987

Aktiv medlem
Värnamo om du ändå tar isaberg och om du hinner med. Har inte varit där själv men de har väl en sm bana?

Edit. Och endoro med enligt facebook

Edit2 funkar i så fall bäst om man kör Gränna/jpkg , Värnamo, isaberg, vallåsen, gbg.

Senast ändrad:

MtbPappan

Ny medlem
Snälla, kör elhojen i bike parks men något annat i stadsnära miljöer såsom Göteborg, Hellas etc.

/David
Annan diskution, men bra poäng! 👍
Lite därför jag frågar om bra områden där det är ok/markägares tillstånd mm. För e-mtb. Har sett att fler och fler områden börjat göra e-mtb specifika uppmärkta leder. Bergs Gård i Trosa exempelvis.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer