[Roast-tråden] Håna ditt mest överskattade köp

glitch

Aktiv medlem
Yes här kommer den, tråden för oss äntligen fått den där prylen vi trodde var hundens nötter, biet knän eller helt enkelt superbäst i din kategori för dem som inte är nere med svenskifierade anglosaxiska slangbegrepp.
Tråden för oss som kan erkänna ett dåligt dyrt köp och i sin besvikelse måste få racka ner på sattyget som inte alls var en perfekt slipad diamant utan snarare nåt ur tuggummiautomaten.

Först ut, Bikeyoke Revive droppern.
Nya cykeln har en sådan, förväntningarna var skyhöga efter att bara har hört hyllningar över hela world wide webz.

Men vänta nu, det här var ju inte alls en uppenbarelse.
Låt oss börja i ena ändan:
- vajern fästs i stolpen med en lite "ferrule" alltså en liten plupp man skruvar fast som ger ytterligare ett mätmoment när kabel och hölje ska passas in, och ännu en möjlighet till fransiga ändar. Trodde alla vettiga stolpar numera fäste med pluppändan i stolpen.
- montera sadel? Jodå men det kräver torx
- Revive funktionen sägs ju vara sååå bra, men man måste packa med sig specialverktyget.....hallå är det inte bättre att designa en stolpe som inte behöver revivas?

Följer vi upp till reglaget så kommer nästa besvikelse, spaken består av typ 13 smådelar och det är olika jävla storlekar och torx och skit överallt. Självaste paddeln är liksom ditskruvad så man ska passa in kabeln i den också.
- bussning istället för lager känns inte så premium
- eftersom paddeln är skruvad finns två fasta lägen enbart för sidjustering istället för att kunna skjuta den längs ett spår
- paddeln är hal
Och nu till det sämsta, utväxlingen i spaken. Första delen aktiverar snigelfartsretur och ju längre in man trycker desto snabbare är returen. Fiffigt? Ne assugigt, när jag vill ha ner eller upp sadeln ska det gå rappt, inte krävas att man trycker 10 cm hävarm.

Det finns en sak den är riktigt bra på, glappet / spelet i stolpen är nåt av det tightaste jag känt.

I övrigt föredrar jag min wolftooth remote med en oneup v2 eller brand x alla dagar i veckan.

Nån annan som har en dyr fin pryl att rosta?
😀

Hasse#7

Aktiv medlem
glitch sa:
Yes här kommer den, tråden för oss äntligen fått den där prylen vi trodde var hundens nötter, biet knän eller helt enkelt superbäst i din kategori för dem som inte är nere med svenskifierade anglosaxiska slangbegrepp.
Tråden för oss som kan erkänna ett dåligt dyrt köp och i sin besvikelse måste få racka ner på sattyget som inte alls var en perfekt slipad diamant utan snarare nåt ur tuggummiautomaten.

Först ut, Bikeyoke Revive droppern.
Nya cykeln har en sådan, förväntningarna var skyhöga efter att bara har hört hyllningar över hela world wide webz.

Men vänta nu, det här var ju inte alls en uppenbarelse.
Låt oss börja i ena ändan:
- vajern fästs i stolpen med en lite "ferrule" alltså en liten plupp man skruvar fast som ger ytterligare ett mätmoment när kabel och hölje ska passas in, och ännu en möjlighet till fransiga ändar. Trodde alla vettiga stolpar numera fäste med pluppändan i stolpen.
- Revive funktionen sägs ju vara sååå bra, men man måste packa med sig specialverktyget.....hallå är det inte bättre att designa en stolpe som inte behöver revivas?

Följer vi upp till reglaget så kommer nästa besvikelse, spaken består av typ 13 smådelar och det är olika jävla storlekar och torx och skit överallt. Självaste paddeln är liksom ditskruvad så man ska passa in kabeln i den också.
- eftersom paddeln är skruvad finns två fasta lägen enbart för sidjustering istället för att kunna skjuta den längs ett spår
- paddeln är hal
Och nu till det sämsta, utväxlingen i spaken. Första delen aktiverar snigelfartsretur och ju längre in man trycker desto snabbare är returen. Fiffigt? Ne assugigt, när jag vill ha ner eller upp sadeln ska det gå rappt, inte krävas att man trycker 10 cm hävarm.

Det finns en sak den är riktigt bra på, glappet / spelet i stolpen är nåt av det tightaste jag känt.

I övrigt föredrar jag min wolftooth remote med en oneup v2 eller brand x alla dagar i veckan.

Nån annan som har en dyr fin pryl att rosta?
😀

Måste det vara cykel? Om inte. Jag köpte en kajak för 15000kr som jag inte kan paddla. Den är för rank och ömtålig. Väljer aldrig den när jag skall ut. Dessutom var det minst två som sa innan att det var en dålig idé att köpa en så smal/instabil utan att prova före.

marr

Moderator
Forumvärd
Oväntat med revive. Trodde inte den var så dum, med dum alltså att man inte fäster vajeränden i stolpen. Iofs löser man ju det med wt reglage och klipp i båda ändar.

Ska fundera på vad jag ska roasta.

Knasse

Medlem
Goodyear Newton däck får bli mitt bidrag, dyra utan grepp, tillverkade i vad jag gissar är pvc plast, kraschade varje gång jag var ute, har nu bytt till Maxxis Assegai och kraschfri sedan dess

glitch

Aktiv medlem
marr sa:
Oväntat med revive. Trodde inte den var så dum, med dum alltså att man inte fäster vajeränden i stolpen. Iofs löser man ju det med wt reglage och klipp i båda ändar.

Ska fundera på vad jag ska roasta.

Eller hur, men värst är ändå funktionen och då har jag spänt vajern rejält nu.
Hade en Ztto från ebay fram tills nyligen som är en wolftoothkopia i enklare snitt och den var supernice, lite keff klammer men funktionen var i klass med wolftooth och paddeln något bredare som passade mig.

Fundadores

Aktiv medlem
Nutid: Peppad på vintercykling. Skaffar ett par Pearl izumi amphib lite pants. Amphib borde ju tyda på någon form av vattentäthet. Ungefär som att cykla i ett par jeans...

Dåtid: Köpte en Cyclepro Alien Al tror jag den hette med elevated chanstays. Jag tyckte den var så frän. Att Cyclepro var ju den billigaste kinaskiten förstod man sen när den började spricka runt styrrörer och man fick några shims från Hallman att staga upp med...

Drosa

Aktiv medlem
Om inte det måste vara cykelrelaterat så måste mitt absolut sämsta köp vara en apple ipod! Överreklamerad och överprissatt amerikansk skit som bara krånglade! Körde över den med bilen tillslut. Ett annat felköp måste ha varit klöstornet till katten. Den blev helt oanvänd.

Cykelrelaterat så måste det vara alla skittubdäck från challenge. Punkteringar i parti och minut. Ett överlevde under i km innan det small! No more challenge!

Senast ändrad:

Valhalla_

Aktiv medlem
glitch sa:

- paddeln är hal

😀

Har en revive på ingång på nya hojen. Tack för den fina uppmuntran till det dyra köpet man gjort haha! :-D

Revivefunktionen fattar jag inte vitsen med. Varför ska man behöva greja med den för att få tillbaka normal funktion, när inte en enda annan (betydligt billigare) stolpe jag känner till behöver detta? Men jag trodde man kunde göra detta med en insexnyckel åtminstone?

Det där med spaken och hastigheten tror jag att jag kommer gilla i alla fall. Men du låter som en som ska ha en specialized command post. Snabbare jävla stolpe får man leta efter. Snuddar man reglaget så säger det PANG! och så är den uppe. Kallas även "nut buster" har jag hört.

Senast ändrad:

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag kom på en till. Min fru önskade sig en scanner. Jag sa att jag var tveksam. Hon sa att jag hade fel. Jag köpte en scanner. Hon använde den max 10 gånger på fem år. Jag förbannade platsen den tog upp. En ed nästan varenda dag. Sen sa hon att jag skulle göra mig av med den. Ingen ville ha den. Åkte fyra mil enkel till återvinningen och lämnade den i en stålkorg i regnet. Aldrig saknad men inte glömd.

Rattnalle

Aktiv medlem
Valhalla_ sa:
glitch sa:

- paddeln är hal

😀

Har en revive på ingång på nya hojen. Tack för den fina uppmuntran till det dyra köpet man gjort haha! :-D

Revivefunktionen fattar jag inte vitsen med. Varför ska man behöva greja med den för att få tillbaka normal funktion, när inte en enda annan (betydligt billigare) stolpe jag känner till behöver detta? Men jag trodde man kunde göra detta med en insexnyckel åtminstone?

Det där med spaken och hastigheten tror jag att jag kommer gilla i alla fall. Men du låter som en som ska ha en specialized command post. Snabbare jävla stolpe får man leta efter. Snuddar man reglaget så säger det PANG! och så är den uppe. Kallas även "nut buster" har jag hört.
Funktionen finns för att ingen lyckats designa en stolpe som inte sjunker ihop efter ett tag. Det är bara en tidsfråga. Här har någon designat en lösning på sjunken stolpe istället för att försöka göra resten bombsäker. En väldigt pragmatisk lösning med stort värde om man är ute och reser mycket och inte kan lösa service av en vanlig stolpe. Och jo vanlig insex funkar.

I övrigt håller jag dock med om det mesta av kritiken. Dock stort plus för att man servar hela stolpen hemma på ingen tid alls och utan konstiga verktyg.

AddeN

Aktiv medlem
Varför satte du inte "pluppdelen" i stolpen och änddelen i reglaget?
Det tror jag att de flesta gjort.
Revivefunktionen finns ju med ett reglage som man kan lämna kvar i stolpen om man vill. Jag har skipat det då jag aldrig behövt reviva min. Men skulle det behövas i fält så är "specialverktyget" en vanlig insex som jag ändå har i multiverktyget.

Reviven är mitt bästa köp i år.

PS. Vill du byta din Revive mot en Reverb eller Lev? Du får en tusenlapp utöver stolpen dessutom. :)

Senast ändrad:

Rattnalle

Aktiv medlem
Jag köpte ju min revive förra året men den är bästa köpet det året och detta helt klart. Men jag hade läst lite och visste att den inte är mest smooth eller har bäst reglage så jag slapp bli besviken på det.

Ska återkomma mer en roast när jag funderat lite. Gäller ju att hitta nåt jag hade höga förväntningar på..

kais01

Aktiv medlem
tryckmätare topeak d2, på tips av sixten. visar iofs konsekvent 0,5 bar för lite. orkade inte reklamera, den åkte rakt ned i en skrotlåda i väntan på tips hur man kan kalibrera den.

Bilagor

• 92489431-DC42-41CD-8584-DFB2EA5EB312.png
    92489431-DC42-41CD-8584-DFB2EA5EB312.png
    33.9 KB · Besök: 223

Makten

Aktiv medlem
Ha! En till som hatar den idiotlåga "utväxlingen" i Revive-reglaget alltså! :-)) Jag har gnällt om detta ganska länge. Fråga Crossmax eller AX3L, hehe. Har vid flertalet tillfällen varit nära att skrota för att jag inte fått ner stolpjäveln, då tummen helt enkelt inte nått att trycka in reglaget tillräckligt mycket. "Premium", jo jag tackar ja.

I övrigt har jag inte upplevt några problem med den. Men det är en sänkstolpe liksom. Man märker den ju inte när den fungerar. Kan inte påstå att den känns ett dugg bättre än Brand-X med Wolftooth-reglage som jag har på andra cykeln.

Edit: Håller även med om tryckmätaren här ovan. Helt jävla värdelös jämfört med BBB:s skitbilliga och betydligt mindre mätare.

Senast ändrad:

Valhalla_

Aktiv medlem
Köpte mig ett par continental crossking i black chili-gummi i tron att det var "the shit".

Körde en vända i hellas en solig sommarförmiddag, glad över mina nya fina och framför allt supergreppiga däck i black chili compound.
Men, vad hände?! Plötsligt viker sig hela hojen, den bara glider åt sidan! Men marken lutar ju knappt!
Måste ha drömt eller något. Kör vidare.
Men, vad nu?! Framhjulet bara tvär-släpper!! Men det är ju inte ens halt, och det är ju näst intill plant...
Resten av den turen betraktade jag precis allt som om det vore av is.

Black chili - "The shit" ?
Snarare "shit".

Makten

Aktiv medlem
Just det, jag ska väl såga nåt själv också! Jag väljer ALLT med Gore-Tex. Det mest meningslösa skitmaterial man kan tänka sig.
Det är...

#1: Apdyrt
#2: Inte (tillräckligt) vattentätt
#3: Andas inte (tillräckligt)

Jag har en drös plagg med Gore-Tex och inget av dem fungerar tillfredsställande. Nu har jag äntligen insett att "aktivitet" är motsvarande en rask promenad enligt tillverkaren, men det är inte så jag själv definierar aktivitet.
Tyget måste impregneras för att vara vattentätt, så varför ens ha ett membran då? Verkar bättre att impregnera ett plagg utan membran så kanske det andas dugligt i alla fall.

Gore-Tex är en myt.

Senast ändrad:

jolov

Aktiv medlem
Makten sa:
Edit: Håller även med om tryckmätaren här ovan. Helt jävla värdelös jämfört med BBB:s skitbilliga och betydligt mindre mätare.

sjukt, jag har en sån där som fungerar klockrent och matchat alla bättre pumpar jag använt sen jag köpte den

Spurcycle ringklocka är nog mitt absoluta "vafaaan?" köp. Har använt dom billiga 30kr kinakopiorna i ett par år men bestämde mig för att köpa det fina orginalet för 550kr. Måste anstränga mig för att höra någon egentlig skillnad mellan dem. (även om det förstås är bra karma att stödja orginalet)

Crossmax

Aktiv medlem
glitch sa:
Jag väljer att roasta din roastning istället:

- Du kan välja vilken sida du börjar att fästa vajern i, plus att du har en ganska tydlig instruktion etsad direkt på stolpen hur du ska måtta vajern om du väljer att ha pluppen vid reglaget.
double-min-min.jpg

- En T25 är väl lika standard på multiverktyg som en insexa? Eller?
- Betraktar du en 4 mm insexa som "specialverktyg"?

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
Erik Fåglum byggde ett par fina tubhjul till mig.
De skrotade jag första träningen i en järnvägsövergång efter fem mil. Läxan var att ha bättre uppsikt.

Crossmax

Aktiv medlem
Valhalla_ sa:
Köpte mig ett par continental crossking i black chili-gummi i tron att det var "the shit".

Körde en vända i hellas en solig sommarförmiddag, glad över mina nya fina och framför allt supergreppiga däck i black chili compound.
Men, vad hände?! Plötsligt viker sig hela hojen, den bara glider åt sidan! Men marken lutar ju knappt!
Måste ha drömt eller något. Kör vidare.
Men, vad nu?! Framhjulet bara tvär-släpper!! Men det är ju inte ens halt, och det är ju näst intill plant...
Resten av den turen betraktade jag precis allt som om det vore av is.

Black chili - "The shit" ?
Snarare "shit".
+1. Black Chili på hala hällar har jag bara dålig erfarenhet av. Lägg därtill Contis sidoväggar som ser ut som sockervadd efter några turer så ser jag noll och ingen anledning att köpa Conti.

GoranS

Aktiv medlem
Egentligen inget fel på produkten som så men för mig var den värdelös:

En väska att ha på överröret framme vid styrstammen. Tror den kostade ett par hundralappar i inköp. Problemet var att min cykelstil inte var kompatibel med kardborrefästet som höll ihop den vilket gjorde att kostnaden ökade med ett par nya Assos-byxor. Användes två eller tre gånger tror jag.

Spindelbenen

Aktiv medlem
Min Kona Cowan jag köpte för typ tio år sen. Kändes som värsta idén men jag hajade inte vad jag skulle göra med den så den slumpades bort efter någon vecka. Kan säkert räkna upp ett antal liknande köp om jag bara tänker till men det vill jag inte göra. Blir så ledsen då. 😂

Raggamuffin

Aktiv medlem
Inom cykelhobbyn har det inte varit några större, allt är ju ändå billigt med cyklar men två sticker ut.

1: Ibis Ripmo - Stor förväntan, större besvikelse. Brant HA, studsig rumpa, tråkig feeling över lag och tvärful.

2: Hope E3 E4 - Rimlig förväntan, fantastisk besvikelse. Bara dåliga helt enkelt, lever pensionärsliv på min XC-hoj där prestandan duger.

Makten

Aktiv medlem
Raggamuffin sa:
Inom cykelhobbyn har det inte varit några större, allt är ju ändå billigt med cyklar men två sticker ut.

1: Ibis Ripmo - Stor förväntan, större besvikelse. Brant HA, studsig rumpa, tråkig feeling över lag och tvärful.

2: Hope E3 E4 - Rimlig förväntan, fantastisk besvikelse. Bara dåliga helt enkelt, lever pensionärsliv på min XC-hoj där prestandan duger.

Nu blir man ju sjukt nyfiken! Har du nån cykel som du tycker är bra? Och vad är ett par bra bromsar? :-)

Rattnalle

Aktiv medlem
Jag tycker ingen verkar ha så mycket bra att säga om hopes bromsar mer än att de är från Hope och att det går att köpa alla delar till dem...

jofahjalm

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
Jag tycker ingen verkar ha så mycket bra att säga om hopes bromsar mer än att de är från Hope och att det går att köpa alla delar till dem...

Nja, enligt internetcyklingen så är väl dom fortfarande driftsäkra och robusta? Det som kalar mot dom är väl dålig bromskraft, efter tycke och smak ergonomin samt priset.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Makten sa:
Raggamuffin sa:

Nu blir man ju sjukt nyfiken! Har du nån cykel som du tycker är bra? Och vad är ett par bra bromsar? :-)

Ripmon ersatte en Transition Sentinel som var en väldigt mycket bättre cykel för mig, men i alu och tung, man är inte alltid rationell. Har sneglat på att skaffa en i CF men angleset på Ripmon har gjort att den fungerar bra. Bak ska den få annat framöver som förhoppningsvis rättar till den biten.

Bra bromsar saktar ner cykeln utan att knogarna blir vita. Saint är bra bromsar.

Rattnalle

Aktiv medlem
jofahjalm sa:
Rattnalle sa:

Nja, enligt internetcyklingen så är väl dom fortfarande driftsäkra och robusta? Det som kalar mot dom är väl dålig bromskraft, efter tycke och smak ergonomin samt priset.
Det mesta är väl egentligen driftsäkert nog?

jofahjalm

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
jofahjalm sa:
Rattnalle sa:

Det är inte min erfarenhet. Tror jag har reklamerat 3 par Sram-bromsar på sticky piston. 2-kolvs-Shimanobromsar pallar inte cykling i alper och har börjat läcka med tiden. Tycker bromsar är rätt knepigt att köpa, finns inget självklart val.

marr

Moderator
Forumvärd
jofahjalm sa:
Rattnalle sa:
jofahjalm sa:
Rattnalle sa:

Det är inte min erfarenhet. Tror jag har reklamerat 3 par Sram-bromsar på sticky piston. 2-kolvs-Shimanobromsar pallar inte cykling i alper och har börjat läcka med tiden. Tycker bromsar är rätt knepigt att köpa, finns inget självklart val.

Nänä, bara att köpa vad som, allt fungerar.

Raggamuffin

Aktiv medlem
jofahjalm sa:
Rattnalle sa:
jofahjalm sa:
Rattnalle sa:

Ingen given herre på täppan tyvärr. Trickstuff är kanske det men hur de är över tid har jag inte hittat nåt om. Priset visst, men är de bara bra i några år så skriver man väl av dem ok.

Peth

Aktiv medlem
SKS longboards var ju bara skräp, stänkte vatten och skit lite varstans. Helt värdelösa var de dock inte då stänklapparna donerades till ett par Velo Orange-stänkor.

jofahjalm

Aktiv medlem
marr sa:

Det är ju inte alls min erfarenhet och jag skulle behöva köpa bromsar. Kandidaterna är Cura (dålig frigång mellan skivor och ok, går inte att ställa reachen nära handtaget för levern), Sram Code RSC (dyra, mycket tidigare problem med sticky piston), Hays Dominion (jättedyra).

marr

Moderator
Forumvärd
jofahjalm sa:
marr sa:

Det är ju inte alls min erfarenhet och jag skulle behöva köpa bromsar. Kandidaterna är Cura (dålig frigång mellan skivor och ok, går inte att ställa reachen nära handtaget för levern), Sram Code RSC (dyra, mycket tidigare problem med sticky piston), Hays Dominion (jättedyra).

De här obskyra brakes that brake då? Vet inte ens vad de heter :p

Valhalla_

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
Valhalla_ sa:
Funktionen finns för att ingen lyckats designa en stolpe som inte sjunker ihop efter ett tag. Det är bara en tidsfråga. Här har någon designat en lösning på sjunken stolpe istället för att försöka göra resten bombsäker. En väldigt pragmatisk lösning med stort värde om man är ute och reser mycket och inte kan lösa service av en vanlig stolpe. Och jo vanlig insex funkar.

I övrigt håller jag dock med om det mesta av kritiken. Dock stort plus för att man servar hela stolpen hemma på ingen tid alls och utan konstiga verktyg.

Va? Vilka stolpar gör så? Ja fox transfer är väl en, och en sådan hade jag isär och fixade tidigare i år. Men annars? Min relativt billiga tranz-x jag köpte hösten 2018 och har cyklat med hela vintern och hela 2019 har jag endast smort i övre bussningen. Funkar precis som ny. Inget behov av "revive". Vad är det som kommer att fallera menar du?

Senast ändrad:

Rattnalle

Aktiv medlem
Valhalla_ sa:
Rattnalle sa:
Valhalla_ sa:

Va? Vilka stolpar gör så? Ja fox transfer är väl en, och en sådan hade jag isär och fixade tidigare i år. Men annars? Min relativt billiga tranz-x jag köpte hösten 2018 och har cyklat med hela vintern och hela 2019 har jag endast smort i övre bussningen. Funkar precis som ny. Inget behov av "revive". Vad är det som kommer att fallera menar du?
Alla hydrauliska stolpar t ex Reverb och Lev sjunker efter ett tag. Det kommer luft i oljan helt enkelt. Billiga stolpar med en kassett verkar ironiskt nog hålla lite längre än dyra stolpar men förr eller senare dör den också.

moros

Aktiv medlem
Kanske inte cykeln i sig, men jävla Merida One-Twenty strl M som jag köpte på rean i slutet på sommarn. Min första FS. Att man inte matar på två st 750ml flaskor på ramen var jag medveten om. Och visst jag cyklar oftast med rygga/camelbak men ibland blir det bara flaska. Va fan! Att hitta en fungerande kombination av hållare och flaska som passar och som i sig inte kostar mer än cykeln var ju värre än att att internetcykla fram en ny hoj

Inget gammalt ställ eller flaska passade såklart, inte ens min "lilla" 600ml Elite. Gjorde inget annat än att beställa flaskställ och flaskor i flera veckor. Läste specar och letade 500ml flaskor så kompakta som möjligt, utan "midja" eller för hög kork. Tog dom inte i toppröret så åkte dämparen in i flaskan vid komprimering. Köpte en flaska för barncyklar bara för att testa. Vi snackar millimeterprecision som knappt Nasa kan leverera

När jag väl hittar en fungerande kombo så köper jag i alla fall ytterligare en hållare och två flaskor i reserv och nu vet jag vilka flaskor (Topeak 500ml som gäller). Här har tyska ingenjören inte tänkt till, det skall jag lova.

Senast ändrad:

glitch

Aktiv medlem
@Crossmax:

- poängen är inte vilken ända man börjar i, poängen är att det är idioti att använda en plupp man måste skruva på vajern med noggrannhet och göra två snitt i vajern istället för ett vid reglaget
- ja torx finns på multi-tool men jag mekar sällan med multi tool hemma, i regel klarar man det mesta med insexpr mellan 3-6mm.
Allt annat på styret dras med insexor, allt annat i området kring sadeln / stolpe dras med insex i regel, varför envisas med nåt annat? Jo för att anal ingenjörstysken har ett uppdämmt behov av egna lösningar som är "ingenjörsmässigt överlägsna".
Sen är väl torxen som paddeln fästs med mindre än t25 vill jag minnas. Har inte cykeln här nu men kikar man på bilden ser den mindre ut än torxen för klammern.
- absolut man kan reviva med en insexa, men då kan man ju återigen undra varför mr engineer skulle skicka med ett "specialverktyg" - jo för att det känns så bra ingenjörsmässigt.

Oooh är det nu jag ska posta bilden på stolpen där coatingen nötts ner efter ett år? Vi snackar stolpe, inte gaffel som komprimeras hundratals gånger varje tur.

Hade den inte kostat norr om 4 laxar hade jag inte brytt mig, men nu har vi en av marknadens dyraste stolpar som hyllas trots att den löser exakt noll problem som finns i produktkategorin. (Okej den glappar mindre hittills).
Plus för servicebar dock, men det var min oneup också. :)

doublex-min-min.jpg

Valhalla_

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
Valhalla_ sa:
Rattnalle sa:
Valhalla_ sa:

Alla hydrauliska stolpar t ex Reverb och Lev sjunker efter ett tag. Det kommer luft i oljan helt enkelt. Billiga stolpar med en kassett verkar ironiskt nog hålla lite längre än dyra stolpar men förr eller senare dör den också.

Kanske är därför jag inte märkt av det. Kör alltid med billiga droppers. Men nu snart har jag min revive så då får jag väl leva med lite strul..

Rattnalle

Aktiv medlem
@glitch
Vi är uppenbarligen ett gäng som ser ett otroligt stort värde i revive-funktionen. I mitt fall efter att ha varit strandad med en kass Reverb på spanska landsbygden. Nu vrider jag bara på reviven i samma sits istället för att svära flera dagar.

Det är ganska uppenbart av alla recensioner som finns att den i övrigt inte är bäst på något annat. Snarare inte alls bäst på vissa saker.

Varför skaffade du inte en stolpe som uppfyllde dina krav?

Ja min är också lite nött i anodiseringen vilket jag visserligen tycker är kasst men det är fortfarande den enda stolpen jag kan tänka mig att faktiskt äga för stunden.

Oneup är för övrigt bara halvt servicebar. Innehållet är ju en sluten kassett som behöver bytas när den går sönder.

Senast ändrad:

Rattnalle

Aktiv medlem
Valhalla_ sa:
Rattnalle sa:
Valhalla_ sa:
Rattnalle sa:
Valhalla_ sa:

Kanske är därför jag inte märkt av det. Kör alltid med billiga droppers. Men nu snart har jag min revive så då får jag väl leva med lite strul..
Min har varit helt strulfri det år jag ägt den.

Rattnalle

Aktiv medlem
Den här revive-roasten är på ungefär samma låga nivå som Maktens GT-roast. Läs på dåligt och följ inte instruktioner, gnäll sedan.

Topp