Rockshox lockout

Trasselplanta

Aktiv medlem
Rockshox lockout
Jag retar mig tokig på mitt reglage till min lockout. Sitter på styret och är stort, klumpigt, fult och jobbigt. Den ser ut så här:
1629367011136.png

Var helt ok när den satt på höger sida och liksom satt på insidan av styret och kabeln gick under styret. Men tyvärr får den inte plats längre på grund av nya bromsar och växelväljare och dessutom föredrar jag att använda vänster hand till den. Är det någon som vet om det finns något mindre sådat reglage? Beställde, och ska byta, reglage till droppern till ett sådant där som sitter under styret och har en liten paddel. Finns det inget liknande smidigt för lockouts? Har letat sådana reglage men verkar inte fatta vad de heter eller hur jag hittar dem. Min google-fu är svag, tydligen. Någon som har något tips? Är det något annat jag kan tänka på om jag beställer sådant reglage? Det är till en Recon-gaffel, om det spelar roll.

Trasselplanta

Aktiv medlem
Rockshox lockout
Jo, den där verkar ju bra. Är den för både fram och bakfjädring? Eller är ena vajern för dropper och sen andra lockout?

Jag har vad jag tror är en kopia på den där i en låda här hemma. Har inte förstått hur man får kabel med hölje att "svänga" på ett bra sätt. Såg framför mig att det blir rätt snäv vinkel där vajerhöljet ska in i reglaget. Men jag har kanske fel och det helt enkelt funkar utan problem. Eller kan man använda någon sorts bit, liknande den som sitter på mitt nuvarande reglage till droppern, för att leda vajern?

ekenlowZ

Medlem
Rockshox lockout
Jo, den där verkar ju bra. Är den för både fram och bakfjädring? Eller är ena vajern för dropper och sen andra lockout?

Jag har vad jag tror är en kopia på den där i en låda här hemma. Har inte förstått hur man får kabel med hölje att "svänga" på ett bra sätt. Såg framför mig att det blir rätt snäv vinkel där vajerhöljet ska in i reglaget. Men jag har kanske fel och det helt enkelt funkar utan problem. Eller kan man använda någon sorts bit, liknande den som sitter på mitt nuvarande reglage till droppern, för att leda vajern?
Vet faktiskt inte riktigt hur den fungerar men gissar på att den leds lika som en dropper med liknande remote. Den kommer nog med en ett metalrör som svänger i ca 90 grader, typ sån här som sitter bakom detta reglage.

Trasselplanta

Aktiv medlem
Rockshox lockout
Nä. Jag har bara fjädring fram. Så jag söker ett så litet enkelt. Det där från scott verkar ju nice, men lite med än vad jag behöver. Jag slängde på minkopia på lockouten och den funkar ok, även om vajern är rätt tvingad och sitter rätt fult. Kom inte med någon sådan där 90-graderssväng. Det råkar inte vara så att någon vet vad de heter ifall man vill köpa en sådan separat?

ekenlowZ

Medlem
Rockshox lockout
Nä. Jag har bara fjädring fram. Så jag söker ett så litet enkelt. Det där från scott verkar ju nice, men lite med än vad jag behöver. Jag slängde på minkopia på lockouten och den funkar ok, även om vajern är rätt tvingad och sitter rätt fult. Kom inte med någon sådan där 90-graderssväng. Det råkar inte vara så att någon vet vad de heter ifall man vill köpa en sådan separat?
https://www.westbrookcycles.co.uk/s...017-spark-frames-with-fox-nude-shocks-p327067 hittade jag nu medans jag letade efter något helt annat .

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer