RockShox Monarch RL?

Oggler

Aktiv medlem
RockShox Monarch RL?
På min hoj sitter det en Fox Float Performance som bakdämapre. Dämparen är i behov av fullservice. Den har några år på nacken. Om jag lägger till några hundringar så får man ju en ny RockShox Monarch RL. Hur är det egentligen med RS Monarchen? Jag misstänker att det är någon kvalitetsskillnad mot min äldre fox. Det är ju en avsevärd prisskillnad i alla fall.

Och en mera generell fråga är ju hur noga det är med olika tuning på dämparna. Kan man köpa en eftermarknadsdämpare och hoppas på det bästa?

qma

Aktiv medlem
RockShox Monarch RL?
RS monarch är väl inte så hemsk. RL har väl inga kompressionsinställningar utan bara nån slags lockout. Jag har en RT DebonAir 2016 och den är helt OK. Vad gäller tuning kan man googla fram RS dokument med tunings och det är inte många varianter iaf på shimstacks - dock är ju även IFP-tryck en variabel. Ramtillverkaren bör kunna säga vilken du ska ha, och vissa butiker kan leverera med valfri tuning.

Oggler

Aktiv medlem
RockShox Monarch RL?
Jag bumpar. Lite mer info/åsikter borde det finnas där. Varför går det ca 3st monarch på 1st fox? Prismässigt alltså.

liveforthis

Aktiv medlem
RockShox Monarch RL?
Det är en bra fråga , det är dock ungefär samma med gafflarna en zeb ultimate för 8900 och en Fox 38 för 15900. Fox kan helt enkelt med och ta mer pengar för sina produkter.

Berk

Aktiv medlem
RockShox Monarch RL?
Det är en bra fråga , det är dock ungefär samma med gafflarna en zeb ultimate för 8900 och en Fox 38 för 15900. Fox kan helt enkelt med och ta mer pengar för sina produkter.
I Europa. I USA är skillnaden mycket mindre: $999 mot $1199.

Jag kör Monarch RL (icke-DebonAir) och är nöjd, men jag har inget att jämföra med.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer