Röd cykelhjälm till 4-åring?

Trasselplanta

Aktiv medlem
Jag söker en nya hjälm till 4-åriga son. han cyklar rätt mycket. Mest i Stockholm men även på grus- eller lerstigar i skogen. Inge park eller trail egentligen (han skulle dock få om han var eller blir intresserad). Han har växt ur sin nuvarande hjälm och behöver en ny. Så jag säker tips på en bra, säker hjälm. Finns ju flera listor på nätet. Efter att ha läst några tänkte jag att både biltemas MIPS-variant, TEC Boo, Lazer Gekko med flera verkade bra. Tänkte att lillen skulle få välja den han gillade bäst bland de som fått bra resultat i testen. Men, han har ett krav. Den måste vara röd. Och jag har faktiskt inte hittat någon av de hjälmarna som hamnat högt i testen i färgen röd. Är det någon som känner till om det finns någon säker och bra barnhjälm som kommer i rött? Bonus om man vet var den kan köpas eller beställas från. Extra bonus om den skulle råka passa för skate. Han gillar att ramla runt på sin skate också.

d_anders

Aktiv medlem
Det är viktigare hur hjälmen sitter på hans huvud än hur den placerar sig i diverse tester. Här är en röd, har tyvärr ingen aning om hur bra den är:

Jag tror dock att bikester kanske fortfarande har gratis returer, men kolla upp det.

Trasselplanta

Aktiv medlem
Hittade ett gäng röda hjälmar på bikester. Kiddo gillade ochså Oneal Roky. Men, är det så att MIPS inte är så någa för barn? Jag tänkte att det är bra med MIPS, att hjälmen sitter ordentligt, att kiddo tycker om den och att den inte är för tung eller varm.

ErikvW

Aktiv medlem
Om man ska killgissa lite så kanske kidsen inte trillar i lika hög fart och då är kanske våldet mer vinkelrätt mot hjälmen och då uppstår kanske inte lika stora rotationskrafter. Kanske.

Användaren

Ny medlem
Vi har en röd Bell Sidetrack MIPS, funkar väldigt bra. Går ned lite i nacken så den greppar bra och skyddar även bättre för fall bakåt. Bakåtfallen kanske är mer aktuella om barnet också använder samma hjälm för att köra sparkcykel

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer