trailbiker
Aktiv medlem
Rolig MTB i Eskilstuna
Köpt fritidshus i Eskilstuna. Trailforks bjuder på lite sörmlandsleden, Torshälla, Skogstorp och blå/grön runt Ärla. Var cyklar de lokala förmågorna?
Odlaren är det roligare av dem två. Finns en del omärkt väldigt teknisk stig på samma kulle/berg.Men är dom uppmärkta roliga? Eller är det elljusspår och barnvagn? Vilket är stökigast? :)
Tyvärr bör man inte cykla i kronoskogen pga naturreservat. Finns informationsskylt vid elljusspåret om vilka vägar man får cykla på. Brukar däremot se däckspår överallt ändå..Välkommen till Torshälla!
Det mesta uppmärkt är roligt. Kjula är generellt lättcyklat. Sen finns det som vanligt en hel del som inte är uppmärkt. Jag håller på och lägger till trails kontinuerligt, för 2 veckor sen lade jag upp en handfull längs järnvägen och i lördags ett i Kronskogen. Om du kör appen får du uppdatera kartan så att nya kommer med.
Får prova gyllenhielmska snart dåDet uppmärkta MTB-spåret i Vilsta rekommenderas inte om du är ute efter stök. Dock så finns det en rundslinga av Sörmlandsleden i Vilsta som är jäkligt stökig och rolig på sina ställen. Finns även massa roliga omärkta stigar där. Sen kan man fortsätta riktiga Sörmlandsleden mot Hållsta/Bälgviken.
En annan stjärna i trakten är Gyllenhielmska leden, då främst från Torsharg i Torsälla till Sundbyholm.
@Laan84 Tack för att du sade till, hade inte alls tänkt på det. Örjan som är admin på vårt område hjälpte mig och har nu satt om den till "Hike" i stället.Tyvärr bör man inte cykla i kronoskogen pga naturreservat. Finns informationsskylt vid elljusspåret om vilka vägar man får cykla på. Brukar däremot se däckspår överallt ändå..
Hej Petter@Laan84 Tack för att du sade till, hade inte alls tänkt på det. Örjan som är admin på vårt område hjälpte mig och har nu satt om den till "Hike" i stället.
@trailbiker jag skapade en ny riding Area i Skiftinge och lade nyss till lite stigar där.
Jag är helt ny till forumet och undrar vart jag kan hitta dessa stigar du "lagt till"? :)
Ja de flesta jag träffar på/känner till kör Strava så det är en del av svaret.såg lite fattigt ut, måste finnas mycket mer stigar. kanske mest strava-användare i exil-tuna?