Gegg-fest hela vägen hem från skogen!Denna såg rolig ut! ;)
Helt rätt!Däck er vel det eneste stedet på sykkelen man ikke bør spare penger.
Race king 2.2 and you never go back, eller jo på vintern på hala löv, då blir de snorigt halt.vilken timing på tråden. Jag såg den igår kväll, precis när jag skulle beställa nya 26” till pendlar-mtb:n. Har aldrig testat race king så jag beställde en uppsättning av dem. Dock den enklare varianten. Cykeln går 2 mil om dagen, asfalt, cykelbanor och lite grusvägar vid barnens skola.
Jag kör på racing ralph 2,1 nu, inköpta för säkert 10 år sedan. Jag har haft en liten hög med småslitna 2,1” däck som par efter par har fått gå till pendling. Men nu är det dags att köpa nytt som sagt var.
Jag kör de gärna fram, i kombination med något grövre baktill. Men jag är ju också lvg-cyklist på avvägar. 😁Fattar inte vurmen för RK, lätt, javisst, men sladdrigt som tusan, tunna däcksidor och studsigt /dåligt dämpat. Men each to his own. :)
Du säger sladdrigt, en annan säger följsamt😀Fattar inte vurmen för RK, lätt, javisst, men sladdrigt som tusan, tunna däcksidor och studsigt /dåligt dämpat. Men each to his own. :)
Vad tycker du är den största skillnaden? Jag skall i princip bara ha dem på asfalt. Inbillar mig att de ändå är bättre än mina 10 år gamla racing ralph i medelkvaliteten från den tiden.Måste noteras att det är rätt stor skillnad på den varianten som har black chili. Och i mitt tyckte värt de extra kronorna.
Ja det kommer funka för asfalt. Men kör du skog i vänta så är detta gummi dödligt hala :)Vad tycker du är den största skillnaden? Jag skall i princip bara ha dem på asfalt. Inbillar mig att de ändå är bättre än mina 10 år gamla racing ralph i medelkvaliteten från den tiden.
Tack, då blir det perfekt för ändamålet trots allt.Ja det kommer funka för asfalt. Men kör du skog i vänta så är detta gummi dödligt hala :)