Roliga 26 däck?

123456789

Aktiv medlem
Roliga 26 däck?
Vilka roliga lättrullade 26 däck finns idag.
Ska funka på helstel ståljonne till asfalt, lite lättare skog o grus ?
Gärna minst 2,1..
Och helst inte kosta skjortan.

Fundadores

Aktiv medlem
Roliga 26 däck?
Hur menar du med roliga? Som Cult X Vans roliga?

e38965e4-22dd-45b9-8be8-25934ba18cb4_1296x.jpg

Eller som Maxxis Ikon roliga?

ikon.jpeg

velman

Aktiv medlem
Roliga 26 däck?
vilken timing på tråden. Jag såg den igår kväll, precis när jag skulle beställa nya 26” till pendlar-mtb:n. Har aldrig testat race king så jag beställde en uppsättning av dem. Dock den enklare varianten. Cykeln går 2 mil om dagen, asfalt, cykelbanor och lite grusvägar vid barnens skola.

Jag kör på racing ralph 2,1 nu, inköpta för säkert 10 år sedan. Jag har haft en liten hög med småslitna 2,1” däck som par efter par har fått gå till pendling. Men nu är det dags att köpa nytt som sagt var.

planetx

Aktiv medlem
Roliga 26 däck?
vilken timing på tråden. Jag såg den igår kväll, precis när jag skulle beställa nya 26” till pendlar-mtb:n. Har aldrig testat race king så jag beställde en uppsättning av dem. Dock den enklare varianten. Cykeln går 2 mil om dagen, asfalt, cykelbanor och lite grusvägar vid barnens skola.

Jag kör på racing ralph 2,1 nu, inköpta för säkert 10 år sedan. Jag har haft en liten hög med småslitna 2,1” däck som par efter par har fått gå till pendling. Men nu är det dags att köpa nytt som sagt var.
Race king 2.2 and you never go back, eller jo på vintern på hala löv, då blir de snorigt halt.

glitch

Aktiv medlem
Roliga 26 däck?
Fattar inte vurmen för RK, lätt, javisst, men sladdrigt som tusan, tunna däcksidor och studsigt /dåligt dämpat. Men each to his own. :)

Froste

Aktiv medlem
Roliga 26 däck?
För grusväg åka är RK i den lägre nivån ok. Drömmer om Rene herse även på den här cykeln men då får jag lägga lika mycket på däck som på hela cykeln.
Men hade aldrig kört Race King på stigMTBn.

uandt

Aktiv medlem
Roliga 26 däck?
Körde en 20 milare på Conti Speed Kings med latex tuber och rullade lika bra eller bättre som de med smala däck. Vore jag en snabbis skulle det kanske löna sig med smala däck för mig

velman

Aktiv medlem
Roliga 26 däck?
Måste noteras att det är rätt stor skillnad på den varianten som har black chili. Och i mitt tyckte värt de extra kronorna.
Vad tycker du är den största skillnaden? Jag skall i princip bara ha dem på asfalt. Inbillar mig att de ändå är bättre än mina 10 år gamla racing ralph i medelkvaliteten från den tiden.

velman

Aktiv medlem
Roliga 26 däck?
Slängde på mina nya race king för två veckor sedan. Har haft en punka, en kraftig häftklammer in i däcket. Antar att det bara var otur.

Men de rullar fint på grusvägar och pendling i stadsmiljö

Topp