Roliga skyltar

kais01

Aktiv medlem
Roliga skyltar
med risk för nya diskussioner;)

man får väl alltid stå 5 min på parkeringsförbud, utom med lastbil, då lär gälla 30 min?

inte bästa kollen på just detta, någon som har välgrundad kunskap kanske kan sufflera?

Kneecap

Aktiv medlem
Roliga skyltar
med risk för nya diskussioner;)

man får väl alltid stå 5 min på parkeringsförbud, utom med lastbil, då lär gälla 30 min?

inte bästa kollen på just detta, någon som har välgrundad kunskap kanske kan sufflera?
Tjena!

Nej, man får stanna för att släppa av/på någon eller för lastning/lossning. Lastning/lossning menas i princip rakt ner på marken, inte bära in saker i huset i omgångar t.ex.
Finns ingenting om vare sig 5 minuter eller 30 minuter.

Juhlin

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Av någon anledning sitter det inpräntat i minnet att växeln i friläge och åtdragen handbroms är definitionen av parkerat. Vilket man inte får göra efter den skylten.

Bele

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Vad händer efter 5 min?
Den hårdaste restriktionen står på översta skylten. Eventuella tilläggsskyltar kan mjuka upp den. Jfr tex parkeringsförbud på översta skylten följt av tilläggsskylten 1/11-31/3 eller 30 skylt vid tex skola på översta skylten med tilläggsskylten 9-17.

Jag tolkar skylten som att parkering är förbjuden, men med undantaget att man får parkera i max fem minuter.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer