Roliga skyltar

kais01

Aktiv medlem
Roliga skyltar
tyskalektion - nein dankeđŸ€Ł

50309438-3ECE-4139-B915-B35EDFEEC032.jpeg

kais01

Aktiv medlem
Roliga skyltar
ja det kanske var ett försök att vÀlkomna tyskarnas pengar:)

men inte mycket rÀtt i den tyska texten dÀr. snacka om schweutsch. men tyska turister kanske tycker det Àr gulligt:)

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Roliga skyltar
usch dÄ, var det inte nÄgon rysk krabba som var pÄ tapeten ocksÄ.
Krabborna tar över! (ser framför mig nÄgon dÄlig B-skrÀckis frÄn 80-talet)

kais01

Aktiv medlem
Roliga skyltar
kom att tÀnka pÄ domino's pizza som delar ut Àkta rolexklockor till framgÄngsrika anstÀllda. sÄpass mÄnga utdelade att det lÀtt gÄr att hitta om man skulle vilja köpa en.

hÀrligt tacky i sammanhanget:)
.
D64ED213-F3D0-47BC-ABEE-3A6C92924444.jpeg

Atakua

Aktiv medlem
Roliga skyltar
IgÄr fick jag en ny framklinga frÄn Aliexpress. Den kom i ett kuvert med text pÄ backsidan.

NÀr jag försökte lÀsa texten behövde jag dubbelkolla att jag inte drabbats av stroke. Orden verkade flytta sig och stÀlla sig pÄ fel plats.

Men nej, det var inte nÄgot fel pÄ mig:

1631734470134.jpeg

Jag förstÄr visst att författaren inte har engelska som modersmÄl. Men varför behövde man tortera sig sjÀlv och fylla nÀstan en A5-sida med sÄnt trams? Var det en skrivövning pÄ engelska? Om sÄ bör det vara underkÀnt.

GoranS

Aktiv medlem
Roliga skyltar
IgÄr fick jag en ny framklinga frÄn Aliexpress. Den kom i ett kuvert med text pÄ backsidan.

NÀr jag försökte lÀsa texten behövde jag dubbelkolla att jag inte drabbats av stroke. Orden verkade flytta sig och stÀlla sig pÄ fel plats.

Men nej, det var inte nÄgot fel pÄ mig:

Visa bilaga 513048

Jag förstÄr visst att författaren inte har engelska som modersmÄl. Men varför behövde man tortera sig sjÀlv och fylla nÀstan en A5-sida med sÄnt trams? Var det en skrivövning pÄ engelska? Om sÄ bör det vara underkÀnt.
Förvisso lite kul i sin galenskap, men hör det verkligen hemma i trĂ„den ”Roliga skyltar”?

Och jag vet att du inte Ă€r först med texter som inte Ă€r skrivna pĂ„ skyltar, men det var först nu jag kom mig för att skriva ett ”surgubbsinlĂ€gg”.

Jag tycker nog det kan finnas en poÀng att hÄlla sig till exempel som faller inom ramen för trÄdens titel. Om man vill ta upp andra muntrifikationer Àr det ju inget som hindrar att man startar en ny trÄd med titel som speglar det man Àr intresserad av att dela med sig av.

IM

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Den dÀr pÄminner mig om min lyckliga tid som barnarbetare. PÄ toaletten pÄ kontoret satt en handmÄlad skylt med nÄgra rader som jag kan frammana Ànnu idag, sÄhÀr 30 Är senare. SÄ hÀr stod det.

"Vem Àr du din attan, som pinkar breve'.
Är ögat ditt skevt, eller picken din sne'.
StÀll dig pÄ knÀna, lÀgg picken pÄ kant, sÄ strilar din strÄle i muggen sÄ grant."

Jag gissar att det var ett budskap som fanns lite varstans pÄ toaletter vid den tiden. Det Àr i vilket fall en av de fÄ prosadikter jag lagt pÄ minnet.

weldion

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Den dÀr pÄminner mig om min lyckliga tid som barnarbetare. PÄ toaletten pÄ kontoret satt en handmÄlad skylt med nÄgra rader som jag kan frammana Ànnu idag, sÄhÀr 30 Är senare. SÄ hÀr stod det.

StÀll dig pÄ knÀna, lÀgg picken pÄ kant, sÄ strilar din strÄle i muggen sÄ grant."

Jag gissar att det var ett budskap som fanns lite varstans pÄ toaletter vid den tiden. Det Àr i vilket fall en av de fÄ prosadikter jag lagt pÄ minnet.
”HĂ„ll snyggt!”
-Jag hÄller vÀl hur fan jag vill?!

Pfaff

Aktiv medlem
Roliga skyltar

Minns en kamrat som gjorde just sÄ. Mitt i natten och nÄgot berusat.
Och just dÄ small ringen ner

kais01

Aktiv medlem
Roliga skyltar
pÄ en toa i new mexico hade man satt upp pappersark pÄ vÀggen dÀr folk kunde teckna ned sina betraktelser. nÀstan som en skylt kan man sÀga:)

minns att nÄgon skrivit 'intelligensen Àr omvÀnt proportionell mot hur mÄnga rutor toapapper man gör av med'.

givetvis hade ett annat ljushuvud skrivit 'jag anvÀnder inte toapapper'....

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att anvÀnda vÄra tjÀnster godkÀnner du det. LÀs mer