Roliga skyltar
Bara hoppas denna finns i närheten då.
Bara hoppas denna finns i närheten då.
Kommunal verksamhet. ”That is not my job!”Såg en illusion imorse….
Visa bilaga 550244
Konstfack ex-jobb?
De kanske kan skicka en den här jeppen för att dölja en del av budskapet?Konstfack ex-jobb?
Nån som har lärt sig fickparkera iallafall, men regnumret på bilen stämmer inte med skylten på väggen….
Eller en sån här:-Älskling, ska vi inte skaffa en större bil?
-Nej!
Eller en sån här:
Visa bilaga 553843
Edit: kan vara bra om man känner någon på den lokala Parks & Recreation innan man sätter sågen i ett K-märk träd![]()
Vad menas med avdöda och hur skiljer det sig från att döda? Hittar i SAOB bara en betydelse som jag tolkar som utdöd och handlandes om döda i bildlig mening.det finns för all del mer diskreta sätt att avdöda träd.
Ja, känns som det behövs uppgift om kvalitet och raskhet för att man ska kunna göra en vettig bedömning.
Timpeng på nästan 1200 skulle ju kanske locka en till att söka jobb där iaf! ;)Ja, känns som det behövs uppgift om kvalitet och raskhet för att man ska kunna göra en vettig bedömning.
Fem minuter jobb av en racergurumekaniker som garanterat löser problemet vad det än månne vara skulle jag säga är klart värt 99 kronor.
Fem minuter sävlig översyn och några droppar olja på kedjan - nja.
Misstänker att bokningskalendern har en fyllnadsgrad klart under 100%.Timpeng på nästan 1200 skulle ju kanske locka en till att söka jobb där iaf! ;)
Det är nog 6 mekaniker som börjar jobba på cykeln samtidigt.Timpeng på nästan 1200 skulle ju kanske locka en till att söka jobb där iaf! ;)
Ganska nära hemma. Har funderat på att kika in för att se vad det är för ställe.
Lite som ...Jag gillar denna skylt. Spurtare och andra som enbart jagar etappseger undanbedes.
![]()
(ot) att avdöda är ett begrepp som oftast används om mikroorganismer eller ohyra, och betyder närmast 'döda bort'.Vad menas med avdöda och hur skiljer det sig från att döda? Hittar i SAOB bara en betydelse som jag tolkar som utdöd och handlandes om döda i bildlig mening.
Nej, det visste jag inte. Var därför jag frågade vad det betydde. Fortfarande inte helt på det klara med vad skillnaden är om man dödar eller avdödar t.ex. ohyra.(ot) att avdöda är ett begrepp som oftast används om mikroorganismer eller ohyra, och betyder närmast 'döda bort'.
men det visste du säkert redan.
Hmmm, vågar jag ta ”attacktvål”???
Fast den har en riktig mening
ja så är det. klart som franskt korvspad:)Fast den har en riktig mening
"Toutes directions" = alla vägar bort från byn/staden man befinner sig i.
"Autres directions" = alla lokala destinationer.
Jojo, jag är helt med på anledningen och tycker rentav att det är braHar man gått kursen i mängdlära kan det säkert te sig lite smålustigt men förklaringen är tråkigt enkel.
Inga SJ eller Mälartåg har Märsta som slutdestination, alltså tar man ett tåg som skall till Uppsala eller norröver om man vill åka till Märsta. Man kan kan dock inte ta vilket tåg som helst eftersom de tåg som går via Arlanda inte passerar Märsta. Bra service till den morgontrötte resenären kan jag tycka att upplysa om detta.
Övriga stationer i landet som tåget ej stannar vid är ingen intresserad av även om de såklart skall ingå i den kompletta mängden av stationer tåget ej stannar vid. Det är fler resenärer som blivit snopna över att tåget inte stannade i Märsta än Luleå på sin väg till Uppsala kan man lugnt påstå.
Lägg ner arlanda så slipper vi problemet!sen har vi finessen med extra 'avstigningsavift' vid arlanda. gör att det är dyrare köpa biljett t ex gävle-arlanda, än gävle-stockholm. har du gjort fel blir du pungslagen på 1200 sek.
Vi med lokalkännedom undrar varför de inte räknar upp alla stationer som tåget inte passerar. Stannar ej vid Luleå, Klippan och Kramfors till exempel.
Visa bilaga 557487