Roliga skyltar

pbeijer

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Säljer säkert f*tb*llsprylar...

Visa bilaga 548927
Bara hoppas denna finns i närheten då.

store1_2020-05-01-12-18-37.png

GoranS

Aktiv medlem
Roliga skyltar

GoranS

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Hmmm. Är detta en bra eller en inte så bra deal? Klurigt värre.
;)

Visa bilaga 555952
Ja, känns som det behövs uppgift om kvalitet och raskhet för att man ska kunna göra en vettig bedömning.

Fem minuter jobb av en racergurumekaniker som garanterat löser problemet vad det än månne vara skulle jag säga är klart värt 99 kronor.

Fem minuter sävlig översyn och några droppar olja på kedjan - nja.

staine

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Ja, känns som det behövs uppgift om kvalitet och raskhet för att man ska kunna göra en vettig bedömning.

Fem minuter jobb av en racergurumekaniker som garanterat löser problemet vad det än månne vara skulle jag säga är klart värt 99 kronor.

Fem minuter sävlig översyn och några droppar olja på kedjan - nja.
Timpeng på nästan 1200 skulle ju kanske locka en till att söka jobb där iaf! ;)

kais01

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Vad menas med avdöda och hur skiljer det sig från att döda? Hittar i SAOB bara en betydelse som jag tolkar som utdöd och handlandes om döda i bildlig mening.
(ot) att avdöda är ett begrepp som oftast används om mikroorganismer eller ohyra, och betyder närmast 'döda bort'.

men det visste du säkert redan.

GoranS

Aktiv medlem
Roliga skyltar
(ot) att avdöda är ett begrepp som oftast används om mikroorganismer eller ohyra, och betyder närmast 'döda bort'.

men det visste du säkert redan.
Nej, det visste jag inte. Var därför jag frågade vad det betydde. Fortfarande inte helt på det klara med vad skillnaden är om man dödar eller avdödar t.ex. ohyra.

AdamLR

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Vi med lokalkännedom undrar varför de inte räknar upp alla stationer som tåget inte passerar. Stannar ej vid Luleå, Klippan och Kramfors till exempel.
IMG_2012.JPG

s

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Har man gått kursen i mängdlära kan det säkert te sig lite smålustigt men förklaringen är tråkigt enkel.
Inga SJ eller Mälartåg har Märsta som slutdestination, alltså tar man ett tåg som skall till Uppsala eller norröver om man vill åka till Märsta. Man kan kan dock inte ta vilket tåg som helst eftersom de tåg som går via Arlanda inte passerar Märsta. Bra service till den morgontrötte resenären kan jag tycka att upplysa om detta.
Övriga stationer i landet som tåget ej stannar vid är ingen intresserad av även om de såklart skall ingå i den kompletta mängden av stationer tåget ej stannar vid. Det är fler resenärer som blivit snopna över att tåget inte stannade i Märsta än Luleå på sin väg till Uppsala kan man lugnt påstå.

AdamLR

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Har man gått kursen i mängdlära kan det säkert te sig lite smålustigt men förklaringen är tråkigt enkel.
Inga SJ eller Mälartåg har Märsta som slutdestination, alltså tar man ett tåg som skall till Uppsala eller norröver om man vill åka till Märsta. Man kan kan dock inte ta vilket tåg som helst eftersom de tåg som går via Arlanda inte passerar Märsta. Bra service till den morgontrötte resenären kan jag tycka att upplysa om detta.
Övriga stationer i landet som tåget ej stannar vid är ingen intresserad av även om de såklart skall ingå i den kompletta mängden av stationer tåget ej stannar vid. Det är fler resenärer som blivit snopna över att tåget inte stannade i Märsta än Luleå på sin väg till Uppsala kan man lugnt påstå.
Jojo, jag är helt med på anledningen och tycker rentav att det är bra 🙂 Att de skyltar så alltså, inte att "alla" tåg plötsligt började gå via Arlanda, det är fanimej konstigt.

kais01

Aktiv medlem
Roliga skyltar
sen har vi finessen med extra 'avstigningsavift' vid arlanda. gör att det är dyrare köpa biljett t ex gävle-arlanda, än gävle-stockholm. har du gjort fel blir du pungslagen på 1200 sek.

Berk

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Vi med lokalkännedom undrar varför de inte räknar upp alla stationer som tåget inte passerar. Stannar ej vid Luleå, Klippan och Kramfors till exempel.
Visa bilaga 557487

Jag förstår inte hela skylten. Det finns två tider, vilken är rätt tid? (Gissar att senare tiden är tiden som gäller, men varför inte skriva det?)
Och "fordonsfel" verkar säga att tågen inte går alls.

Topp