Roliga skyltar

Yeew!

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Men innan vi släpper det här så skulle i varje fall jag gärna vilja ha den där beskrivningen hur badhus går till väga vid dylika olyckor.
Kan man få det på en skylt?

Kanske en kombination;
2022-08-28_123207.jpg

Kneecap

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Det är inte nyttigt! Det betyder att de använder klassiska bekämpningsmedel i risproduktionen (men det kanske du visste)

Tjena!

Då bör man ju heller inte äta ris på lokala asiatiska restaurangen heller. Ganska få av dom som har ekologiskt ris. För det är just när det inte är ekologiskt det står så där. Vilket jag tycker är rätt bra, även om det låter som att riset är typ kemiskt framställt i ett labb.
Tror man har större problem om man häller i sig så mycket Sake att kroppen får problem med de bekämpningsmedel som använts för att odla riset.

Laan84

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Såvitt jag förstår är det rätt mycket högre halter av arsenik i ekologiskt ris jämfört med icke-ekologiskt ris.
Det beror endast på var det odlas, det kommer från marken och inte från odlingsmetoden.

HåkanC

Aktiv medlem
Roliga skyltar
Inte så konstigt. I många länder/kulturer finns inte toalettstolar. Är du van ett hål i golvet är det nog inte så lätt att veta hur en toalettstol ska användas. Att göra som den andra bilden i ordningen är tydligen rätt vanligt bland dessa.
Många av de som inte har som vana att sitta på en toalettstol betraktar dem även som en hälsorisk,
eller åtminstone en potentiell smittspridare.
22057381-origpic-43d718.jpg

Topp