Ronde van Vlandeeren 2019

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Även om jag gillar om WvA vinner så hade nog jag satsat på Terpstra (om jag nu skulle få för mig att spela vilket jag inte får för mig eftersom själva iden med spel är att man ska förlora).

Fast vänta nu, Stybar vann väl Omloop het Nieuwsblad och vad jag vet har ju ingen hittills lyckats dubbla de med en vinst runt Flandern.

Har inhandlat Westmalle trippel, Chimay och Lidls jumbofries.

Tippar Mathieu, även om det egentligen borde vara orimligt att en ung cx-åkare pallar hela RvV. Kristoff har sett tjockare ut än vanligt i vår och lär bli avhängd i backarna, men kan vara värt att sätta en slant på honom i P-R.

Herrarna:
Vinnare: Van der Poel (hade tppat Naesen om han hade varit 100%)
Outsider: Mads Pedersen
Önskevinnare: Luke Rowe

Damerna:
Vinnare: Bastianelli
Outsider: Cecchini
Önskevinnare: Emilia

Snabbkopplingar och skivbromsar...herrarna som kommenterar loppet sade att de inte har snabbkopplingar.
Hur gör de när de byter hjul? Går ruggigt snabbt har jag sett.
Undrar jag...som inte har koll på just detta.

Totteman sa:
Snabbkopplingar och skivbromsar...herrarna som kommenterar loppet sade att de inte har snabbkopplingar.
Hur gör de när de byter hjul? Går ruggigt snabbt har jag sett.
Undrar jag...som inte har koll på just detta.

Thru axle och skruvdragare med bits

De har overkligt och ovanligt mkt tekniskt strul på Eurosport idag.

Jaja, många mil kvar, tänkte gå ut och cykla faktiskt. Tror på han det där underbarnet, van der Poel.

Om ni kör Eurosport Player, välj den andra sändningen. Funkar för mig och visade sig dessutom ha brittiska kommentatorer som omväxling till tjatiga Vacchi & Adamsson.

Cyclocrossexperten är den som borde klarat de där bunnyhoppen bäst, lite oväntat. Frågan är om han brände för många tändstickor på att ta sig tillbaka.

Har inte hängt med så bra i årets vårsäsong. Vad är det för fel på Sagan? Varit sjuk, skadad eller bara ur form? Tycker inte han varit att känna igen riktigt de tävlingar jag sett.

....nu vinner han väl bara för det.

Tillbaka
Topp