Ronde van Vlandeeren 2019

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Mooshie sa:
”Tyvärr har vi problem med utsändningen av Eurosport i hela Europa. Vi ber om ursäkt för problemen det skapat och försöker åtgärda det. Vi försöker även fixa fram en repris på hela sändningen med Roberto och Anders på våra playtjänster.”

Jag undrar om det där med "hela Europa" är sant... Engelska sändningen funkade ju och jag har inte sett några klagomål på utländska siter (t ex cyclingnews).

Engelska sändningen funkade, damernas stream funkade så jag tror det var ES Sverige som fuckade upp. Inga supporttekniker på jour?

Jag kan inte så mycket om tävlingscykling men hur kom det sej att gruppen som låg efter ledaren inte bara satte full karutta och jagade ned honom?
Att EF-killen inte var intresserad begriper jag men de andra?
De där killarna nöjer sej väl inte med en andraplats?

Havoc 5 sa:
Jag kan inte så mycket om tävlingscykling men hur kom det sej att gruppen som låg efter ledaren inte bara satte full karutta och jagade ned honom?

Ingen ville göra jobbet åt någon annan. Någon kan varit för trött med :)

Jag fick svar från Eurosport på det gnäll jag skickade.
Enligt deras kundsvar beskriver de följande "Vi beklagar de tekniska störningarna som inträffade idag vilket drabbade större delar av Eurosport inom hela Norden. Jag förstår din frustration och vi är medvetna om problemet. Detta är rapporterat sedan länge och vi jobbar aktivt på en lösning, speciellt kring dagens cykellopp. Vi beklagar återigen och tack för din uppmärksamning".

Så de ska tydligen var Norden som drabbats av sändningsproblemen.

Vacchi skrev på fejjan:
”‪Vilken jävla besvikelse alltså. Förstår allas frustration kring vår sändning idag. Har aldrig varit med om ett stort tekniskt missöde. Drabbade tydligen många länder men gick att följa på playertjänsten med engelska kommentatorer. Dom har ju kommentatorer både för player och TV.‬ ‪Vet att man försöker lägga ut en del av loppet på någon av våra plattformar som kan ses i efterhand. Vi ville verkligen guida alla er, vi var laddade och uppspelta men tekniken kan gå åt helvete och det gjorde den idag ?‬”

Men vilken premiärvinst för Bertil alltså... Ett ryck i rätt backe och sen polaren som kommer först in i Paterberg och råkar glömma att ta med sig farten in i backen. Sjukt kul när någon otippad vinner.

Obegriplig cykelpolitik. Inget konstigt alls. "Man" får inte dra iväg...eller var de trötta? Näe, inte alla...Så jag tror på den konstiga cykelpolitiken...

Raggamuffin sa:
Havoc 5 sa:

Totteman sa:
Obegriplig cykelpolitik. Inget konstigt alls. "Man" får inte dra iväg...eller var de trötta? Näe, inte alla...Så jag tror på den konstiga cykelpolitiken...

Raggamuffin sa:
Havoc 5 sa:

Har inte sett loppet, men det låter som ett klassiskt fall med en utbrytning där det blir psykologiskt spel om vem/vilka som ska jaga ikapp det.

I gruppen bakom är det några som vet att om de är med och jagar ikapp har de offrat en del krafter och mer eller mindre försatt sina chanser att vinna så de gamblar på att ngn annan ska jaga. De starka i gruppen kanske är lite mer dragvilliga men vet att om de försämrar sina chanser att vinna om de tar ett klart större ansvar i dragjobbet så när de märker att det finns fripassagerare lägger de ner och gamblar på att fripassagerarna ska börja dra, alt. räknar de med att fripassagerarna kommer att tappa tålamodet först och gamblar genom att avvakta.

Ju mer avståndet växer, ju mer kommer att krävas för att jaga ikapp och om det inte finns (tillräckligt med) hjälpryttare som kan hjälpa till blir det ibland så där.

Som jag ser det kan det i ett enskilt lopp vara lite slump vem som vinner men över tid kommer de bättre cyklisterna att vinna mer. Typ något i stil med om man har två normalfördelade stokastiska variabler med olika väntevärde kan det i en realisering bli så att den med lägre väntevärde får ett högre realiserat värde. Slumpar man många gånger kommer dock den med det högre väntevärdet att vinna fler gånger.

Tillbaka
Topp