Rookiefråga - trasig v-broms på barncykel?

Alaeus

Medlem
Hej där,
Grabben kom hem med trasig broms på sin lilla Specialized Riprock. Tänkte att det är väl inte hela världen att sätta ihop det där igen, men jag kan för allt i världen inte lista ut hur det ska vara. Får inte vajern att fästa. Har någon del ramlat av eller är jag bara sällsynt ohändig?
Tänkte att jag skulle höra här innan jag tar mig till verkstan för en dyr fix av något jag kan göra själv...

IMG_20210302_151704.jpg

Ber om ursäkt på förhand ifall den här typen av inlägg inte passar in :)

Berk

Aktiv medlem
Den änden av den silvriga biten som är längst till höger ska sitta i den u-formiga hålen i den svarta biten som ses till vänster. Detta tar lite kraft att drar den tillräckligt nära för att koppla in den.

arcamone

Aktiv medlem
Den änden av den silvriga biten som är längst till höger ska sitta i den u-formiga hålen i den svarta biten som ses till vänster. Detta tar lite kraft att drar den tillräckligt nära för att koppla in den.
Precis, med passusen att den svarta biten till vänster ev kan vara lite uttänjd, ser nästan så ut. Isf kanske det går att klämma tillbaka den med tång.
C8ABBAB7-2EB8-4907-BC4D-30B98D1DDE6F.jpeg

Berk

Aktiv medlem
Precis, med passusen att den svarta biten till vänster ev kan vara lite uttänjd, ser nästan så ut. Isf kanske det går att klämma tillbaka den med tång.

Håller med att den ser uttänjda ut (tittade själva inte så noggrann).

Glömde att lägga till att den gummibiten på silvriga delen ska dras tillbaka, den ska inte klämmas in.

Alaeus

Medlem
En lättad far och överlycklig fyraåring tackar er!

Jag hade gissat på en liknande lösning men fick det inte att fungera. Nyckeln i det hela var just att nypa åt med tången, delen där det skulle fästa hade tydligen fått nån törn och var uttöjd. Tång gjorde susen.

Nu ska plåster och rotborste fram för här ska skrubbas knän! <3

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer