[RR]Bilder från Gesunda. (nu med fler bildkommentarer och lite bildrensning. =))

42Hz

Aktiv medlem
[RR]Bilder från Gesunda. (nu med fler bildkommentarer och lite bildrensning. =))
Äntligen var det dags för årets första tur till Gesunda!

Vi åkte lagom tidigt och var vid berget vid 12-tiden. Solen gassade och många hade tagit lunchpaus, det var flera grupper som hade åkt upp i fredags och det var nog inte konstigt om de var rätt möra vid det här laget, själv kunde man knappt vänta på att få komma upp på berget!

Efter några turer för att stilla den värsta abstinensen kunde man kosta på sig att ta några bilder.

Tobbe testar 4X banan för första gången.

Riktigt torrt som synes!

Sköna berms.

Tobbe studerar 'pistkartan', börjar bli en hel del att välja på!

Bonzai, en ny trevlig 'stig' saknas dock. Drar iväg strax efter masten, den man passerar när man kör Älgspyan.

Svettigt i liften! =)

Början på x-celerator, en rejäl wallride innan droppet här.

In i en skön sväng.

Vidare in i nästa sväng som kan köra på olika sätt beroende på ens skicklighet. Wallride:n syns i bakgrunden.

Sen är det vidare mot fler hopp med 'gaps'. Blev några nära-döden-ögonblick på sina ställen. ;)

Några vida 'berms' mot slutet.

Några bilder från Bonzai-spåret.

Som vanligt roligare ju mer man körde den och fick upp farten.

Tobbe hoppar ut på den lilla stenhällen.

Sen kommer man ner på ett drop som man kan dropp till platt eller så åker man på höger sida.

Nere på Magic Carpet igen.

Den var precis lika rolig som sist trots att det kändes som att börja från scratch igen.

Svängarna efter bron tycker jag är hysteriskt sköna! =)
Man slungas in och ut ur svängarna. Kände hur bakdäcket nästan höll på att kränga ur varje gång, skulle kanske ha slängt på DH-sulorna... Eller pumpat lite hårdare!

Ett kvällshopp.

Gesundaberget i fjärran, flygplatsen i förgrunden. Den lilla kvarvarande snöfläcken i backen syns väl!

Hemfärd!

Härligt mör i kroppen idag, märks att det var ett tag sedan man körde hårt nerför!
Kan tänka mig hur de som tillbringade hela helgen i backarna känner sig. =)

Hoppas det inte dröjer alltför länge till nästa gång!

Senast redigerad av en moderator:

nenja

Ny medlem
Härliga bilder och fräsig åkning!

Det där stället bara måste besökas i år. :)

Hoho! Jag har fortfarande näsan full av damm från Boe som försvann snabbare än långsamt.

Kul att premiärköra Magic Carpet, var ju aldrig till Gesunda förra året. Förstår vad alla pratar om. :)

Nya Xcelerator var också skoj, även om banan gubbrullades. Rekommenderas inte när det är mycket åkare på berget, de som kan åker tokfort där (tror jag). Många potentiellt farliga hopp om man inte vet vad man pysslar med, de som inte går att rulla borde märkas på något vis. Banan är ju trots allt blå/röd och inte svart - fast det kanske inte är klart än?

Bonzai till Magic Carpet passar bättre för en feg gammal gubbe som mig, lyckades faktiskt hoppa tre hopp i sin hela längd innan dagen var över. :)

Gloryn var jättetråkig och jag saknade min 5-Spot hela dagen, var ju inte ens trött av Älgspyan.

Skogsmys kördes också några gånger.

Vad har hänt med Malin Lindgren-spåret? Helt oskyltat och väldigt uppkört, allt krut tycks ha lagts på de nya spåren. Iofs. mastodontspår utan dess like, men ändå.

42Hz

Aktiv medlem
Bonzai var en trevlig överraskning, visste inte ens att det fanns en ny stig. Lite som Skogsmys innan den blev rejält uppkörd. Xcelerator gick som sagt att 'rulla' men tyvärr (eller tur nog) är man för mesig för att våga dra på där, kan tänka mig känslan att dra hela banan!

Skulle vara kul att se någon köra rubbet. Magic Carpet var i fint skick men är fortfarande inte kompis med de branta kickarna på hoppen men nu börjar man lära sig var man kan dra på. =)

Jerry

Aktiv medlem
Vajjert båda två - bra bilder och åkning!

Helt klart inspirerande.

Alfsomfan

Aktiv medlem
Schyssta bilder Harri! Nu blev jag inte mindre sugen på att köra i kommande helg. Förhoppningsvis då på ny hoj, inte den planerade dock... Nån mer som ska upp till helgen?

herne

Medlem
GRYMT!

Ja,jag ska dit helgen som kommer. Finns eventuellt en plats i min lilla skoda, som avreser från södra 08 på fredag morgon.

castrello

Ny medlem
Bildrekord? Med trögt bredband och nedladdning på g samtidigt tog ju tråden en halvtimme att ladda ner.

Alfsomfan skrev:
-------------------------------------------------------
> Förhoppningsvis då på ny hoj, inte den planerade dock...

Tröttnat på att vänta eller har de plötsligt tagit slut? Vad blir det istället?

> Nån mer som ska upp till helgen?

Jag å Harri drar till Kinnekulle.

erik h

Aktiv medlem
Oj oj oj! Där har det hänt saker i backen sen jag var där sist (samtidigt som slaget vid Poltava). Ser fint ut, Whistler-mässig vuxendört.

Hals- und Beinbruch!

E-beth

Ny medlem
aaaaaaaaaa oooooooooooooo iiiiiiiiiii, whiiiii!

Jag vet vart jag skall i sommar!

Kalas, nu var det lite bättre urval. :)

Jag känner knät mest som träningsvärk idag, mer utförscykling var bästa meducinen! :)

herne

Medlem
utförscykling är väl lösningen på de flesta bekymren.....? :)

Edit: TnT: schysst "urvattning" där... huvaligen!

*micke*

Ny medlem
Åh så trevligt! Skönt att Kanis öppnar på lördag så jag får köra av mig värsta utförssuget :-D

VO2max

Aktiv medlem
Såg mulligt ut det där
Blir ev ett besök nästa helhg!

Skogling

Aktiv medlem
Shit ! Jag vill testa !! Det såg lite snällare ut än Åre. Så snällt att farbror skulle kunna rulla ner i sakta gemak. :)

Sköna bilder.

-Skogling

Westman

Aktiv medlem
Trevligt! Bonzaispåret såg väl värt ett besök ut. Ujuj.

AWi

Medlem
Härliga bilder! Jag hoppas jag kommer dit under säsongen för att rulla sakta ner ...

42Hz

Aktiv medlem
AWi skrev:
> Härliga bilder! Jag hoppas jag kommer dit under
> säsongen för att rulla sakta ner ...

Jo, det är så man tänker sedan växer hornen! :)

42Hz

Aktiv medlem
Visste väl att 4X banan var slät en gång i tiden.. :)

Roger

Ny medlem
Vilka härliga bilder! Nu sög det minsann till i cykeltarmen!

Roger

Ny medlem
Jo, det var ju kul med vit jul och nyår och så... Och att det var kallt så skidbacken faktiskt fick lite skidåkare, istället för bara downhillspejsare.

Men nu ligger det ju över 30cm snö överallt här nere i söder! Går ju inte ens att cykla i skogen! Skandal!

:)

Edit:
Går "Under liften" hela vägen ner, nu? Den var ju rätt kul, men sista halvan har jag nog inte åkt. Finns det några bilder på den?

Roger skrev:
> Edit:
> Går "Under liften" hela vägen ner, nu?

Japp, sedan i somras.

> Finns det några bilder på den?

Duger det med hjälmkamera?

Roger

Ny medlem
Grymt! Fast jag trodde den skulle gå mer inne i skogen på slutet. Fast den är nog kul ändå! :)

42Hz

Aktiv medlem
Den är riktigt brant och tight på sina ställen, risk för 'asmunch' mot bakhjulet. :)

Den är även klart stökigare nu än för några år sedan.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer