[RR] Cykelpremiär med min ombyggda Miyata Quickcross

Pastis

Aktiv medlem
[RR] Cykelpremiär med min ombyggda Miyata Quickcross
Sverige är en avlångt land och klimatet skiljer sig en hel del... Medans andra är på Mallorca och gottar sig får en annan "nöja" sig med snön här uppe...

Har tidigare bara kunnat prova min ombyggda Miyata på trainern då det varit väldigt mycket snö här uppe i vinter och det är det fortfarande! Men värmen de senaste dagarna har smält snön och isen på asfaltsvägarna så pass mycket att jag vågade mig ut på en cykeltur. Slängde på mina dubbdäck (Suomi Tyres W240, 40 mm) på min ombyggda Miyata Quickcross och provade asfalten här uppe i allra nordvästra hörnet av dalarna.

Start från Ollarsliden och sedan norrut upp mot Grövelsjön, där jag tog backen ned till Sjöstugan. Sedan var det bara att vända söderut mot Storsätern, men jag fortsatte ned till Sågliden där vägen åter blev lite isigare då skogen skuggade en del. Då var det bara att vända hemåt igen mot Storsätern och Ollarsliden. Men jag svängde inte in på Ollarsliden direkt utan fortsatte uppför backarna mot Norge, men vid riksgränsen blev vägen åter igen för isig, så det var bara att vända hemåt. Nästan 32 km blev det och 376 höjdmeter. Solen sken fint, men vinden var hård och kall. Men det var skönt att kunna cykla på riktigt!

20140310b-001.jpg

Min ombyggda Miyata Quickcross

20140310b-002.jpg

Vägen ned mot Sjöstugan

20140310b-003.jpg

En nedförsbacke till mot Sjöstugan

20140310b-004.jpg

Storsätern med norska fjällen i bakgrunden

20140310b-005.jpg

Mot riksgränsen

20140310b-006.jpg

Salsfjället

20140310b-007.jpg

Riksgräns mot Norge

20140310b-008.jpg

Mera is på norska vägen

20140310b-009.jpg

Det finns plats för lite till...

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer