[RR] Fjällcykling till och omkring Gruvhammaren

Pastis

Aktiv medlem
En underbar höstdag även om solen försvann mer och mer på eftermiddagen. Efter förmiddagens sotning och vedarbete var jag tvungen att utnyttja dagen för en cykeltur. Tog mountainbiken uppför asfaltsvägen till Kåtorna. Där lockade fjällen, så jag fortsatte upp mot Gruvhammaren och cyklade runt och omkring renskillningsområdet.

Björkarna börjar nu tappa de flesta av löven, men ännu finns höstfärgerna kvar. Inte minst på marken och på fjällen!

Sedan bar det väg hemåt igen och jag avslutande med att åka utför gamla Norgevägen.

20130930b-004.jpg

En Canyon på fjället...

20130930b-005.jpg

Rött blåbärsris

20130930b-006.jpg

Höstfärger vid renskillningsområdet

20130930b-007.jpg

Går bra att cykla här

20130930b-008.jpg

Storslåga och Rundhogna

20130930b-009.jpg

Höstfärger

20130930b-010.jpg

Båthusberget

20130930b-011.jpg

Här ska ni gå eller cykla en gång!

20130930b-012.jpg

Sölen har snö på sig

20130930b-013.jpg

Storslåga

20130930b-014.jpg

Gamla Norgevägen

BOFH

Aktiv medlem
Vissa åker på semester till sådana landskap, men du bor alltså där?
Vilken fantastisk lyx.

Pastis

Aktiv medlem
Yepp, så är det. :) Började med ett fritidshus, sedan när man blev lite äldre ville man aldrig åka hem till Stockholm igen när man var här uppe. Nu blir det "semester" åt andra hållet.

Pastis

Aktiv medlem
En nackdel med att bo här är att vintern är lång och det i princip är omöjligt att cykla då. Nu har jag dock intalat mig själv att köra hårt med TrainerRoad. Kör igång i morgon och kommer att kombinera det med längdskidåkning när snön kommer. Hoppas det håller hela vintern och att wattkurvan pekar uppåt...

Tänkt åka dit rätt länge. Har (p.g.a hur vägarna är planerade häruppe) 2h dit hemifrån. Har du GPS länk? Annars kanske vi kan stråla samman i sommar så du får guida mig.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer