[RR] - Hallandsleden - Lindome --> Varberg: En utflykt jag inte kommer glömma i första taget!

Transwave

Aktiv medlem
[RR] - Hallandsleden - Lindome --> Varberg: En utflykt jag inte kommer glömma i första taget!
Då var det dags att förverkliga en tur jag har längtat efter! Målet för dagen var att cykla från Lindome så långt söderut som jag har kraft och antalet dagstimmar till, för att sedan ta tåget tillbaka till gbg från Varberg. Jag packade ner det vanliga inför en heldagstur och gav mig ut på morgonen, full av entusiasm inför det dagen hade att erbjuda.

IMG_20200520_111234646_HDR.jpg

Här började äventyret, efter några km inledande motionsspår.

IMG_20200520_113042960_HDR.jpg

Efter en inledande barrskog övergick den till lövskog med ängar och blommor på marken, vilket ingav mig en svensk sommaridyll-känsla.

IMG_20200520_113719153_HDR.jpg

IMG_20200520_115645820_HDR.jpg

Lättcyklat var det dock inte med lutning och stenar så det står härliga till. Det gick långsamt och jag fick vara fokuserad på cyklingen. Det var kämpigt men roligt, det mesta gick att cykla över.

IMG_20200520_120105073_HDR.jpg

Det här var en lustig syn - någon tyckte att just denna meter var så pass svårframkomlig att det behövdes både pinnar såväl som metallplattor ovanpå! Måste vara metern som Gud glömde :)

IMG_20200520_124121673_HDR.jpg

Vid stensjön bestämde jag mig för att äta min medhavda lunch, som bestod av en god och energifylld böngryta. Jag satte mig på en brygga och åt, för att sedan lägga mig ner och sola, i väntan på att maten sjunker ner. Känslan av sommaridyll blev bara starkare! Jag blev påmind om min ungdomstid på sommarläger, då allt handlade om att njuta så mycket som möjligt av vädret och naturen - precis som nu! Vågorna vaggade mig till ro och det lätta skvalpandet kändes meditativt. Efter ca 20 minuter kände jag mig utvilad och full av energi för att fortsätta min färd!

IMG_20200520_134350891_HDR.jpg

Det dröjde inte länge förrän jag hittade dagens första ruin - en mycket gammal sådan. Detta är gravar vars ursprung går ända till bronsåldern! Förr var detta berg kalt och man la stenhögar uppe på bergstoppar för att förstärka dess storlek. Graven användes i många generationer och var det vanliga sättet att begrava personer på fram till vikingatiden, då resta stenar tog över. Dessa högar var ännu större förr, då det var inte ovanligt att man på 1700 och början av 1800 talet tog stenar från dessa för att bygga sina husgrunder. Jag kan inte klandra dessa människor för det då jag antar att när man kämpar och sliter för att överleva så är det svårt att uppskatta ett orört fornminne...

IMG_20200520_134601854_HDR.jpg

Toppen på den ena högen. I mitten är det en grop, antagligen rest från att någon har försökt plundra graven, redan under förhistorisk tid.

IMG_20200520_140943789_HDR.jpg

Med jämna mellanrum korsade jag slätter som inbjöd till en härlig utsikt.

IMG_20200520_142450903_HDR.jpg

Jag hann precis tänka tanken att jag behöver fylla på vatten och vips, så dyker denna plats upp! Pumpen hade inget traditionellt handtag utan en skiva som man snurrade på. Vattenbrist behövde jag i alla fall inte oroa mig för.

Transwave

Aktiv medlem
IMG_20200520_142936954_HDR.jpg

Samma berg fast lite längre fram. I bakgrunden syns kyrkan i Fjärås, där vattenpumpen står.

IMG_20200520_143440198_HDR.jpg

Här var det både vackert och väldoftande. Ingen aning vad dessa resta stenar ska föreställa.

IMG_20200520_143943520_HDR.jpg

Ett tag gick leden på kala kullar. Det kändes lite som att jag var i fjällen, helt klart mysig cykling. Vädret var helt perfekt. Soligt, tillräckligt varmt för att jag skulle kunna ha shorts & t-shirt, men tillräckligt svalt för att jag inte skulle riskera överhettning. Jag kände mig euforisk!

IMG_20200520_150559686_HDR.jpg

Efter ett tag kom jag ut på timmervägar, vilka inbjöd till rolig rallykörning då det var backigt och kurvigt. Det kunde vara riktigt stenigt på sina håll, som i kombination med hög fart gjorde dessa vägar utmanande och spännande.

IMG_20200520_152704105_HDR.jpg

Efter ett tag hittade jag en riktig pärla – en antik och välbevarad by!!

IMG_20200520_152114061_HDR.jpg

Efter att ha sett många ruiner så var det verkligen kul att hitta något som är från samma tid men fortfarande står upp, och är i bruk!

IMG_20200520_151923526_HDR.jpg

Huset till höger är en lada med jordbruksredskap, huset till vänster är ett stall.

IMG_20200520_152311618_HDR.jpg

Det fanns även ett cafe här, som verkade dock inte vara öppet när jag var där.

Denna plats påminde mig om tidig barndom, när jag i mitten av 80-talet var på landet en vecka i Sovjet. Husen var väldigt snarlika och den familjen var fattig men helt självförsörjande med egna djur & odlingar. Det som är landet i den delen av världen skiljer sig rejält från landet i skandinavien. Än idag kan man få en känlsa av att resa 100 år tillbaka i tiden om man besöker landet i Ryssland. Vissa delar är fortfarande väldigt underutvecklade jämfört med storstäderna, vilket var ännu mer påtagligt då. Kändes märkligt att ha minnen från en tid som försvann härifrån långt innan jag föddes...

IMG_20200520_152804022.jpg

Såhär såg det ut i ladan.

Efter att ha turistat klart fortsatte jag cyklingen, som gick på lagom utmanande stigar genom en variation av skog.

IMG_20200520_160447673_HDR.jpg

Ibland behövde jag korsa våtmarker. Här satte jag mina 29 plus däck på prov, som gjorde det de skulle för att hjälpa mig att cykla över våtmarkerna utan att sjunka ner och fastna.

Vid ett tillfälle mötte jag några vandrare, som satt på ett nedfallet träd och fikade invid stigen. Jag bestämde mig för att inte åka över trädet utan kliva av för att inte skrämma dem. Då sa den ena att han hade förväntat se mig köra över det där trädet och var besviken att jag inte gjorde det. Då sa jag att om ni aktar er så ska jag göra det! De tog sina saker och flyttade på sig direkt! Jag backade några meter och gjorde ett försök att köra över trädet, medan de hejade på. Trädet var rätt tjockt, det kändes som att jag stod på vevpartiet ett tag och höll på tappa balansen, tills hjulen fick markkontakt och jag höll kvar mig på hjulen. Naturligtvis låtsades jag att det här var lätt som en plätt! De var glada och önskade mig en fortsatt trevlig cykeltur, och jag önskade dem en fortsatt härlig vandring. Varför träffar man inte på den sorters vandrare oftare när man är ute och cyklar??

Senast ändrad:

Transwave

Aktiv medlem
IMG_20200520_165357080_HDR.jpg

Här fick hjärtat & lungorna verkligen jobba!

IMG_20200520_171718944_HDR.jpg

Hallandsleden har inga etappindelningar, i alla fall inte utanför kartan. Jag började gå in i någon slags trance och tappade uppfattningen över hur långt eller hur länge jag cyklat. Mitt enda mål och syfte var att genomföra ytterligare ett tramptag och att avverka ytterligare en meter stig, andetag efter andetag.

IMG_20200520_172756755_HDR.jpg

Utsikt över stora Hornsjön. Här passerade jag skylt som talade om vad sjön heter. Nu visste jag ungefär vart jag var. Jag åt upp mitt sista proviant och insåg att jag kommer att behöva äta middag inom en inte alltför avlägsen framtid. Jag har förbrukat mängder med energi och min kropp ville få i sig en ordentlig måltid. Jag visste att leden skulle passera Veddige förr eller senare och att jag lär hitta mat där. Jag fortsatte att cykla på, och cyklade på.

IMG_20200520_180320789_HDR.jpg

Efter att ha tagit denna bild började jag känna symptom på energibrist. Tack och lov var benen fortfarande pigga men jag hade svårare att behålla koncentrationen och min balans blev sämre. Inte riktigt de egenskaper jag är ute efter när jag är på en utmanande stig, mitt ute i ingenstans, långt hemifrån.

IMG_20200520_182949218_HDR.jpg

Till slut möttes jag av denna syn – industriområdet öster som byn. Det var inte många km till Veddige centrum men dessa km kändes mycket långa! Jag stirrade ut varenda hus jag åkte förbi, för att försäkra mig om att det inte är en pizzeria! Till slut hittade jag en och kunde få i mig all mat jag behövde samt vila upp mig en smula.

IMG_20200520_194805743_HDR.jpg

Leden fortsatte utmed diverse traktorvägar, ofta i anslutning till olika gårdar. Det var vackert och cyklingen var mysig. Det var skönt att det inte var så tekniskt, då det blev lättare för magen att bearbeta maten.

Fishy

Aktiv medlem
Visa bilaga 418791
Samma berg fast lite längre fram. I bakgrunden syns kyrkan i Fjärås, där vattenpumpen står.

Visa bilaga 418794
Här var det både vackert och väldoftande. Ingen aning vad dessa resta stenar ska föreställa.

Visa bilaga 418795
Ett tag gick leden på kala kullar. Det kändes lite som att jag var i fjällen, helt klart mysig cykling. Vädret var helt perfekt. Soligt, tillräckligt varmt för att jag skulle kunna ha shorts & t-shirt, men tillräckligt svalt för att jag inte skulle riskera överhettning. Jag kände mig euforisk!

Visa bilaga 418796
Efter ett tag kom jag ut på timmervägar, vilka inbjöd till rolig rallykörning då det var backingt och kurvigt. Det kunde vara riktigt stenigt på sina håll, som i kombination med hög fart gjorde dessa vägar utmanande och spännande.

Visa bilaga 418797
Efter ett tag hittade jag en riktig pärla – en antik och välbevarad by!!

Visa bilaga 418798
Efter att ha sett många ruiner så var det verkligen kul att hitta något som är från samma tid men fortfarande står upp, och är i bruk!

Visa bilaga 418799
Huset till höger är en lada med jordbruksredskap, huset till vänster är ett stall.

Visa bilaga 418800
Det fanns även ett cafe här, som verkade dock inte vara öppet när jag var där.

Denna plats påminde mig om tidig barndom, när jag i mitten av 80-talet var på landet en vecka i Sovjet. Husen var väldigt snarlika och den familjen var fattig men helt självförsörjande med egna djur & odlingar. Det som är landet i den delen av världen skiljer sig rejält från landet i skandinavien. Än idag kan man få en känlsa av att resa 100 år tillbaka i tiden om man besöker landet i Ryssland. Vissa delar är fortfarande väldigt underutvecklade jämfört med storstäderna, vilket var ännu mer påtagligt då. Kändes märkligt att ha minnen från en tid som försvann härifrån långt innan jag föddes...

Visa bilaga 418803
Såhär såg det ut i ladan.

Efter att ha turistat klart fortsatte jag cyklingen, som gick på lagom utmanande stigar genom en variation av skog.

Visa bilaga 418804
Ibland behövde jag korsa våtmarker. Här satte jag mina 29 plus däck på prov, som gjorde det de skulle för att hjälpa mig att cykla över våtmarkerna utan att sjunka ner och fastna.

Vid ett tillfälle mötte jag några vandrare, som satt på ett nedfallet träd och fikade invid stigen. Jag bestämde mig för att inte åka över trädet utan kliva av för att inte skrämma dem. Då sa den ena att han hade förväntat se mig köra över det där trädet och var besviken att jag inte gjorde det. Då sa jag att om ni aktar er så ska jag göra det! De tog sina saker och flyttade på sig direkt! Jag backade några meter och gjorde ett försök att köra över trädet, medan de hejade på. Trädet var rätt tjockt, det kändes som att jag stod på vevpartiet ett tag och höll på tappa balansen, tills hjulen fick markkontakt och jag höll kvar mig på hjulen. Naturligtvis låtsades jag att det här var lätt som en plätt! De var glada och önskade mig en fortsatt trevlig cykeltur, och jag önskade dem en fortsatt härlig vandring. Varför träffar man inte på den sorters vandrare oftare när man är ute och cyklar??
Härliga bilder!
Var någonstans hittar jag denna by med café?

Transwave

Aktiv medlem
IMG_20200520_195354603.jpg

Helt plötsligt möttes jag av ytterligare ett fynd! Denna gång en välbevarad kvarn! Något jag bara sett ruiner av under mina tidigare utflykter.

IMG_20200520_195623131.jpg

Här var en till. Platsen heter kvarndalen och det fanns många kvarnar här. De allra äldsta togs i bruk redan på 1600-talet men hade sin storhetstid under 1700 & 1800 talet. Det är under dessa sekel som de kvarnar som finns kvar är byggda.

IMG_20200520_195703990.jpg

Dörren var olåst, vilket gav mig möjligheten att utforska insidan.

IMG_20200520_200937660.jpg

Ruin av en äldre kvarn, lite högre uppför floden.

IMG_20200520_201545333.jpg

Denna kvarn hade sin ursprungliga turbin bevarad! Vilket är allt annat än vanligt. Det hade varit spännande att se dessa kvarnar i bruk men det får jag nog göra endast i min fantasi :)

IMG_20200520_203956869.jpg

Efter att ha turistat klart fortsatte jag cyklingen med ny energi. Dels tack var det att maten hade börjat omvandlas till bränsle men förmodligen också för att jag fick utlopp för mitt ruin-intresse :) Det kändes dock lite märkligt att fortsätta cykla vid den här tiden, då jag normalt brukar vara hemma och mysa i soffan med en kopp te.

IMG_20200520_210419962_HDR.jpg

Det här var ett mysigt passage – elstängsel till vänster och taggbuskar till höger! Bara å välja sin tortyr! Kan säga att jag fick smaka på båda delarna :) I bakgrunden syns de sista solstrålarna. Klockan var nu mycket och det var inte långt kvar till solnedgången. Jag började fundera på vart jag skulle smita av leden för att cykla till Varberg. Jag ville gärna hinna med tåget som gick 22:30.

IMG_20200520_213304503.jpg

Detta blir min sista bild från leden. Klockan hade nu passerat 21:40, solen har gått ner och det började bli för mörkt för att fortsätta cykla i skogen. Jag följde grusvägen till närmaste landsväg och satte därifrån fart mot Varberg.

Efter en stund ser jag en oroande skylt: Varberg 30km! Jag hade grovt underskattat avståndet och behövde inte räkna länge för att fatta att det enda sättet jag skulle ha en chans att hinna med 22:30 tåget var att förvandla min cykel till en motorcykel och gasa järnet. Jag fick istället sikta in på 23:30 tåget, som är det sista för dagen. Fördelen var att nu behövde jag inte hetsåka utan kunde ta det lugnare och njuta av försommarkvällen, jag hade nu god marginal. Ett besked som mina vid det här laget trötta ben uppskattade.

IMG_20200520_231813459.jpg

Framme i Varberg station, kl 23:15. Ögonen gick i kors, hjärnan funkade knappt, jag var frusen men ändå riktigt glad och nöjd. Jag uppfyllde mitt mål – att cykla så långt jag kunde på Hallandsleden. Jag hade det roligt och njöt hela vägen! Det blev drygt 80km vandringsled och jag var ute 11 timmar i skogen!! Inklusive transportsträckorna i början och slutet så har jag cyklat i 13,5 timmar idag – ett nytt personligt rekord med god marginal!

Sammanfattningsvis så är Hallandsleden alldeles utmärkt lämpad för MTB cykling och har det mesta – rekommenderas varmt!

Senast ändrad:

sikkel

Aktiv medlem
Det där såg trevligt ut.

Hutnu

Aktiv medlem
Härligt! Kul att se.

andho

Medlem
Tjusigt! De okända resta stenarna efter Fjärås Bräcka är väl den gamla kolerakyrkogården där, gravstenar alltså?

WSMC

Aktiv medlem
Härlig RR och grymt bra kämpat!

xyz-saft

Aktiv medlem
Fin RR! Jag har cyklat från Fjärås och söderut nån gång, och från Äskhult och söderut några fler gånger. Det senare bjuder på riktigt fina stigar.

Olas

Medlem
Rolig läsning. Ser väldigt trevligt ut

gandhi

Aktiv medlem
Fantastiskt!
Nu kan du internetcykla resten av helgen med gott samvete :cool:

Azog

Aktiv medlem
Wow! Härlig tur och härlig RR.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Grymt! Tack för bra RR. Det var ju väldigt häftiga trakter med många sevärdheter. Kvarnen, byn. Riktigt fräckt. Ännu nåt man borde prova! 🙂

perzzon

Aktiv medlem
Trevligt!

Var det några bitar som lämpade sig att köra med barnvagn eller var det skogsstig hela vägen?

Fishy

Aktiv medlem
Tjusigt! De okända resta stenarna efter Fjärås Bräcka är väl den gamla kolerakyrkogården där, gravstenar alltså?
Nej, de är mycket äldre än så. Runt, eller strax efter år 0, och de vet inte exakt i vilket syfte stenarna restes, om jag minns rätt. (Bautastenar?)

Senast ändrad:

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Grym RR!
Bara ta tåget till Varberg och fortsätta nästa bit neråt då!

Bikzz

Aktiv medlem
Härlig RR ! Önskar att det fanns en massa sådana leder utan sten och med bra rull ...

Bring

Medlem
Visa bilaga 418814
Helt plötsligt möttes jag av ytterligare ett fynd! Denna gång en välbevarad kvarn! Något jag bara sett ruiner av under mina tidigare utflykter.

Visa bilaga 418815
Här var en till. Platsen heter kvarndalen och det fanns många kvarnar här. De allra äldsta togs i bruk redan på 1600-talet men hade sin storhetstid under 1700 & 1800 talet. Det är under dessa sekel som de kvarnar som finns kvar är byggda.

Visa bilaga 418816
Dörren var olåst, vilket gav mig möjligheten att utforska insidan.

Visa bilaga 418817
Ruin av en äldre kvarn, lite högre uppför floden.

Visa bilaga 418818
Denna kvarn hade sin ursprungliga turbin bevarad! Vilket är allt annat än vanligt. Det hade varit spännande att se dessa kvarnar i bruk men det får jag nog göra endast i min fantasi :)

Visa bilaga 418819
Efter att ha turistat klart fortsatte jag cyklingen med ny energi. Dels tack var det att maten hade börjat omvandlas till bränsle men förmodligen också för att jag fick utlopp för mitt ruin-intresse :) Det kändes dock lite märkligt att fortsätta cykla vid den här tiden, då jag normalt brukar vara hemma och mysa i soffan med en kopp te.

Visa bilaga 418820
Det här var ett mysigt passage – elstängsel till vänster och taggbuskar till höger! Bara å välja sin tortyr! Kan säga att jag fick smaka på båda delarna :) I bakgrunden syns de sista solstrålarna. Klockan var nu mycket och det var inte långt kvar till solnedgången. Jag började fundera på vart jag skulle smita av leden för att cykla till Varberg. Jag ville gärna hinna med tåget som gick 22:30.

Visa bilaga 418821
Detta blir min sista bild från leden. Klockan hade nu passerat 21:40, solen har gått ner och det började bli för mörkt för att fortsätta cykla i skogen. Jag följde grusvägen till närmaste landsväg och satte därifrån fart mot Varberg.

Efter en stund ser jag en oroande skylt: Varberg 30km! Jag hade grovt underskattat avståndet och behövde inte räkna länge för att fatta att det enda sättet jag skulle ha en chans att hinna med 22:30 tåget var att förvandla min cykel till en motorcykel och gasa järnet. Jag fick istället sikta in på 23:30 tåget, som är det sista för dagen. Fördelen var att nu behövde jag inte hetsåka utan kunde ta det lugnare och njuta av försommarkvällen, jag hade nu god marginal. Ett besked som mina vid det här laget trötta ben uppskattade.

Visa bilaga 418822
Framme i Varberg station, kl 23:15. Ögonen gick i kors, hjärnan funkade knappt, jag var frusen men ändå riktigt glad och nöjd. Jag uppfyllde mitt mål – att cykla så långt jag kunde på Hallandsleden. Jag hade det roligt och njöt hela vägen! Det blev drygt 80km vandringsled och jag var ute 11 timmar i skogen!! Inklusive transportsträckorna i början och slutet så har jag cyklat i 13,5 timmar idag – ett nytt personligt rekord med god marginal!

Sammanfattningsvis så är Hallandsleden alldeles utmärkt lämpad för MTB cykling och har det mesta – rekommenderas varmt!
Min sambo och jag blev riktigt sugna på att köra din tur. Vill du dela med dig av gpx-filen?Rekommenderar du hardtail eller heldämpad stigcykel?

KOLOSS

Aktiv medlem
Mycket trevliga bilder! Bra jobbat!

Transwave

Aktiv medlem
Tack för er glada feedback! :)

Trevligt!
Var det några bitar som lämpade sig att köra med barnvagn eller var det skogsstig hela vägen?
Nej, för detta rekommenderar jag Gotaleden, som till stor del består av lättåkta stigar & motionsspår. Har recenserat den här: https://happyride.se/forum/threads/...eda-pa-om-den-aer-nagot-foer-cykling.3680900/

Min sambo och jag blev riktigt sugna på att köra din tur. Vill du dela med dig av gpx-filen?Rekommenderar du hardtail eller heldämpad stigcykel?
Kul, det tycker jag ni ska göra. Jag är dock lika low-tech på annat håll an bara cykeln så jag har ingen gps. Däremot finner du kartan här, bara att följa valfri sträcka, leden är markerad med skyltar & orange ringar i skogen. https://hallandsleden.se/kartplaneringsverktyg/hallandsleden?center=(57.319575944460496, 12.510466166593867)&zoom=10

Jag rekommenderar den cykeln du brukar använda för stigcykling och känner dig bekväm med - om det är FS eller HT är en fråga om personlig preferens.

Går det att köra stigcykling från Äskhultsby långt söderöver?
Japp, se kartlänk.

Tjena!

Grym RR!
Bara ta tåget till Varberg och fortsätta nästa bit neråt då!
Tack, är rätt säker på att jag kommer göra just det, hur kan man motstå fortsatt upptäcktsfärd? :)

Koll på vart denna asfaltsbit är rent geografiskt?
Precis efter Äskhult är det en liten bit asfalt, men sen är det stig en lång bit. Har dock inte kört mer än ca 1.5h söderut som mest innan jag behövde vända.
Koll på vart denna asfaltsbit är rent geografiskt?

David C

Medlem
Jättefin RR👍 Ser fram emot att se vad nästa blir för nåt!

n3wton

Aktiv medlem
Kul RR! Bra cyklat och fin cykel, som tidigare RR mao!😊

Tack för fina bilder!
Bor själv i Fjärås, men har aldrig cyklat hallandsleden söderut, får bli ett mål för denna sommaren!

Tack! Bor i Åsa så tänkte testa en bit på leden och antar att här är bäst att hoppa på?

Tänkte också cykla men antog att det var närmsta ställe att hoppa på leden från Åsa?

kais01

Aktiv medlem
fantastisk reserapport🚵🏼‍♂️🔆

blev visad en bit av hallandsleden intill stora hornsjön med utgångspunkt från just åsa för en tid sedan. via diverse underbara stigar, men den korta versionen var via frillesås och stättared till skogen och leden väster om stora hornsjön.

bokskogen på väg att slå ut:)
AB704466-BDC8-4B0F-AFE6-7E6D30646C9B.jpeg

Tusen tack för tipset
fantastisk reserapport🚵🏼‍♂️🔆

blev visad en bit av hallandsleden intill stora hornsjön med utgångspunkt från just åsa för en tid sedan. via diverse underbara stigar, men den korta versionen var via frillesås och stättared till skogen och leden väster om stora hornsjön.

bokskogen på väg att slå ut:)
Visa bilaga 419219
Tusen tack för tipset! Får kika på detta i veckan. Slår du in stora hornsjön på typ gps då?

görbart med begränsade färdigheter på HT?

kais01

Aktiv medlem
Tusen tack för tipset

Tusen tack för tipset! Får kika på detta i veckan. Slår du in stora hornsjön på typ gps då?

görbart med begränsade färdigheter på HT?
typ i det området, men 4h-gården ligger en bit från sjön, och den häftigaste stigen i området följer strandremsan från gulgröna pricken på spårkartan. den är bitvis tekniskt krävande, men då är det ju bara att gå några meter:)

lite osäker på om just den hör till hallandsleden men jag förmodar det. blev rundlotsad och har inte helt koll. finns ett par fina högt belägna rastställen med fin utsikt.

stora hornsjön till höger på kartan, vägen från frillesås ankommer via en rejäl backe uppe till vänster. första sjön slamsjön har varit bandylaget frillesås hemmaplan på typ 50-talet. lampor lär ha varit monterade över sjön:))
05ECD6C4-34C2-42C0-B721-49B224A5E3A6.jpeg

typ i det området, men 4h-gården ligger en bit från sjön, och den häftigaste stigen i området följer strandremsan från gulgröna pricken på spårkartan. den är bitvis tekniskt krävande, men då är det ju bara att gå några meter:)

lite osäker på om just den hör till hallandsleden men jag förmodar det. blev rundlotsad och har inte helt koll. finns ett par fina högt belägna rastställen med fin utsikt.

stora hornsjön till höger på kartan, vägen från frillesås ankommer via en rejäl backe uppe till vänster. första sjön slamsjön har varit bandylaget frillesås hemmaplan på typ 50-talet. lampor lär ha varit monterade över sjön:))
Visa bilaga 419237
Tusen tack, sånt här uppskattas så sjukt mycket!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer