RR Happy-long-ride Norrköping 2 sept

xc-mankan

Aktiv medlem
Trots attt regnets makter var emot oss, samlades sju tappra cyklister tidig i söndags morse, utanför Konsum i Åby, ngn mil norr om Norrköping. Regnet, även om det senare slutade, skulle även bidra med att det hela tog lite längre tid än vi ursprungligen hade tänkt och att några droppade av efter vägen. Hala rötter och stenar är jobbigt! Dessutom lämnades kameran hemma till förmån för mobilen...

DSC01122.JPG ht=450

Pär, Simon och Leif

DSC01123.JPG ht=450

Jens och Joel

DSC01126.JPG ht=450

10 minuter senare och "spanska ryttare" på cykelbanan?

DSC01129.JPG ht=600

Underbara stigar kring Ågelsjön

DSC01130.JPG ht=600

Joel och Jensa

DSC01132.JPG ht=600

Ibland var det rejält mjukt, och ja, det resulterade i nytt pers. i längdhopp

DSC01133.JPG ht=450

Framme vid Sörsjön, som för övrigt mycket väl lämpar sig som utgångspunkt för en heldags stigcykling

DSC01134.JPG ht=450

Kaffe är gott...

DSC01136.JPG ht=600

På´t igen

DSC01137.JPG ht=725

Kilometer, efter kilometer...

DSC01138.JPG ht=600

Lite sol och Pär förbättrar solbrännan på berget vid Sjönäs

DSC01139.JPG ht=450

Simon

DSC01140.JPG ht=465

Yours truly

DSC01141.JPG ht=600

Simon har kul när han cyklar, eller trasig Gainomax?

DSC01142.JPG ht=600

På väg hemåt

DSC01143.JPG ht=600

Upp mot Skiren

DSC01144.JPG ht=600

Pär är straxt efter

DSC01145.JPG ht=450

Den kvällen somnade jag ovaggat...

Sammanfatttning: totalt blev det ca 70 km varav nära sex mil stig! Vi var ute i sju timmar med punkor, p-pauser och fika. Cykeltid ca 5 timmar, dvs 14km/h, ja det är kuperat, stökigt och hur kul som helst. Avslutningsvis kan sägas att även om det finns guldkorn öster om Katrineholmsvägen så är skogarna väster om, kring Ågelsjön - Sörsjön, bättre.

xc-mankan

Aktiv medlem
Wilier skrev:
-------------------------------------------------------
> Stigarna ser ju superfina ut, stigen vid
> ågelsjön ser fraligt snabb ut.

Det roliga är att det finns så mycket stig att använda, både snabba släta och steniga och stökiga. Visst cyklas det lite kring Norrköping; vi multisportare, KolmårdensMTB, Antilopen och några andra, men man kan vara ute en hel dag utan att möta någon annan cyklist... Borde kunna bli ett litet mtb-centrum?!

E

Eltomazo

Guest
Vilka flaschbacks jag får!!!
Gjorde lumpen -92 i Norrköping (Närskyddspluton, F13), och har spenderat alldeles för många dygn
runt Ågelsjön med omnejd. Skulle vara kanonkul att hänga med på nästa tur i dessa trakter.
Bor i Eskilstuna så det är bara att packa bilen!!

BigPhil

Ny medlem
xc-mankan skrev:
-------------------------------------------------------
> Visst cyklas det lite kring Norrköping;
> vi multisportare, KolmårdensMTB, Antilopen och
> några andra, men man kan vara ute en hel dag utan
> att möta någon annan cyklist...

När jag bodde i Åby, för några år sedan, körde jag måååånga mil i skogen kring Ågelsjön, Sörsjön och Stocksjön mm, utan att träffa någon, OK EN gång träffade jag Dick Samuelsson i skogen nära Stocksjön, men annars ingen.

Var iofs med i Kolmårdens mtb ett tag men fastnade för triathlon efer ett tag istället.

P

Y

yessirarafat

Guest
Magnus!

Bilden på min spräckta gainomax påminde mig om att jag måste skölja ur sadelväskan... På riktigt alltså. Jag hade faktiskt glömt av det.

Det var en riktigt trevlig tur. Mina ben var inte särskilt fräscha på löpintervallerna dagen efter.

/ Simon

oxr

Aktiv medlem
Det ser ut som att ni är snabba, tur att jag stannade hemma! Fick en del byggt i stället, nästan utan regn också.

jansson99

Moderator
Forumvärd
Hur fort körde Leif? När vi var på Skeikampen för en månad sedan cyklade han ifrån oss i "Livsnjutargruppen" och rakt in i "sport-gruppen!". Det vete tusan, tror att han cyklade ifrån dem också.......

F.ö såg det riktigt fint ut. Den där "kilometer efter kilometer" av singletrack såg ut att smaka mumma!

L

Leif/Shimanogubben

Guest
Tack tack för de vänliga orden. Jag ville fortsätta men mina ben valde att korta av.
Följer gärna med på fler turer om jag får.

Jansson99!
Dra ihop ett gäng och kom ner någon helg.

/leif

joebi

Ny medlem
En annan fick ju vika sig som nr två i gänget... Huvudet ville, men benen isade och skrek av smärta... varje backe (läs: motlut) drog pulsen i taket och det fanns ingen plats kvar för mjölksyran...
Favvobiten var nog den längst Nordväst innan vi vek österut (mot Stocksjövägen) plus de av Mankan rekade stigarna precis söder om Tryggerslund. Kanonstigar (finns inte med på 50000-del. Hittades under ett OL-teknikpass i vintras).

Och visst ser vi proffsiga och snabba ut... å vissa är det. Dock inte ego. Inte just nu

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer