[RR] Hösttur runt Fjällgutusjön och upp till Gruvhammaren

Pastis

Aktiv medlem
Det finns nästan inget skönare än bra väder och höst i fjällen! Tog mountainbiken och cyklade in i Norge och runt Fjällgutusjön. På hemvägen körde jag upp till Gruvhammaren vid Kåtorna och njöt av både väder, underlag, utsikten och den underbara luften.

På fjällheden runt Gruvhammaren är marken helt underbar för en mountainbike och man kan i princip åka lite hur som helst där uppe. För den intresserade finns det även knepiga stenformationer som man kan leka på och träna balans och teknik. Annars är fjällheden så där lagom mjuk men ändå så pass hård att man kan cykla kors och tvärs på den.

Turen blev på 35.56 km och höjdstigning blev 425 meter enligt min Garmin Edge 800.

20120930b-006.jpg

Ravinen mellan Rundhogna och Store Lifjellet, där bakom Sushöjda

20120930b-001.jpg

Storslåga och Fjällgutusjön

20120930b-002.jpg

En seg björk kämpar på

20120930b-003.jpg

Slogboden vid bron mellan Fjällgutusjön och Yttersjön

20120930b-004.jpg

En röd rönn och Herbensen

20120930b-005.jpg

Min Grand Canyon AL 9.9 SL och Båthusberget

20120930b-007.jpg

Här kan man cykla överallt!

42Hz

Aktiv medlem
Oj! Härliga vyer! Sjukt lockande att ta sig till fjällen med cykel. Körde du freestyle eller följde någon led?

Pastis

Aktiv medlem
Jag bor här, så mestadels sätter jag mig bara på cykeln och cyklar. :) Fast ibland testar jag någon stig som är helt omöjlig att cykla på. Det är mycket sten, på många ställen, men det finns som sagt undantag.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer