RR - Moab- Porcupine Rim

42Hz

Aktiv medlem
RR - Moab- Porcupine Rim
Hello!!

Skrev just en halv uppsatts som forsvann pa grund av nagon skum knappkombo i internet explorer!! Ghargh! Nu skriver jag i notepad istallet, hoppas jag slipper borja om fran borjan igen. Bilderna far tala for sig sjalv denna gang.

Shuttle:
prr01.jpg

Infarten, har borjar klattringen!
prr02.jpg

prr03.jpg

prr04.jpg

prr05.jpg

prr06.jpg

prr07.jpg

prr08.jpg

Lyckades fa in en sten mellan ramen och framvaxeln, fattade fort inte varfor det inte gick att fa ner kedjan pa lilla klingan! :)
prr09.jpg

prr10.jpg

prr11.jpg

prr12.jpg

prr13.jpg

prr14.jpg

prr15.jpg

prr16.jpg

prr17.jpg

Slick Rock far bli en annan RR. Haller fortfarnade pa att landa efter den turen! :))

Ha det gott i Svedala och hoppas varen kommer snabbt!

(Länk till alla dagarna i Moab + omnejd: http://happymtb.org/forum/read.php/1/824466)

Senast redigerad av en moderator:

jansson99

Moderator
Forumvärd
RR - Moab- Porcupine Rim
Dunderförkyld, trasig cykel, snålblåst och regn, missar nog De Brouwerij Pokaal nu på lördag......

Tror Du att dessa bilder gör saken bättre för mig?????

Du ser ut att ha det bra Harri! Ha det gôtt! Jag är avundsjuk.

H

Hanna Mi$$Mannipenny

Guest
RR - Moab- Porcupine Rim
Wow-wow-wow. Vad storslaget! Coolt.

Jag tycker du borde skämmas som lämnar lillsyrran hemma ;)

By the way - det där var en squirrel ; inte en porcupine :)

huh... inte en dugg avis

// Hanna

Mathias

Aktiv medlem
RR - Moab- Porcupine Rim
Alltså, den här bilden är fejk!

file=5971

Vem som helst ser ju att det är fotat i studio. Belysningen är ju helt artificiell. Litet röd sand på golvet framför cykeln för att det ska se verkligt ut. Trädet ser ju helt plastigt ut och bakgrunden är garanterat en kuliss. Snyggt försök, men jag har faktiskt sett Capricorn One så jag vet hur det går till!

(Kan vi inte styra in den här tråden på att diskutera världens förmodligen längsta Volkswagen annars?)

H

Hanna Mi$$Mannipenny

Guest
RR - Moab- Porcupine Rim
Harri är ju bevisat bra på Photo Shop....
..hmmmm, jag anar ugglor....

// Hanna ;)

Wasabi

Ny medlem
RR - Moab- Porcupine Rim
I sådana här fall funkar inte någon ironi. Det ser underbart ut helt enkelt, och hade jag fått chansen att byta plats med dig just nu hade jag lätt sålt min farmor.

Har du sett Lucky Luke än?

RR - Moab- Porcupine Rim
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Skrev just en halv uppsatts som forsvann pa grund
> av nagon skum knappkombo i internet explorer!!

Ctrl + A och sedan någon annan knapp? ;) Eller Ctrl + R istället för Shift + R?

Haha, nu blev jag att tänka på när jag var datalärare och flera lyckades skriva ut istället för att skriva ett stort 'P'. :)

Janos

Aktiv medlem
RR - Moab- Porcupine Rim
ähhh Porcupine är inte så kul som alla säger... jävligt stenig och stötig. Sista halvan går längs ett livsfarligt stup.... ;)

Så skulle man kunna säga om man var dum i huvet....

Nu till sanningen: Porcupine är helt underbar! Klättringen i början är lite jobbig om man är där under de varmare årstiderna. Men utsikten när man kommer upp är legendarisk (se "fejkbilden"). Efter utsiktspunkten följer underbar single-doubletrack med hundratals små dropps(20-40cm) och några lite större om man vill. Ett fantasktisk flyt helt enkelt. En bit på slutet går faktiskt längs ett livsfarligt stup, där kan man ta det lite lugnt om man har lite mindre "Cojones". Sista biten blir härlig singletrack igen med ett litet hopp på slutet, perfekt för en avslutande x-up.

/Jan

42Hz

Aktiv medlem
RR - Moab- Porcupine Rim
Hehee!! Tack for alla kommentarer, VW-bussen hade agaren sjalv svetsat ihop av tva skrotade bussar, kanndes onekligen spannande i uppforsbackarna! :) Cykeln pa samma bild ar en Ventana-tandem som par tog sig runt PPR med! Respekt!

Det fanns som sagt lite sno kvar pa hojden i skuggorna, forvanasvart torrt var det tydligen enligt honom som skjutsade upp oss, fick lite moablera pa cykeln jag kunde krapa loss.

Igar var det ruhe-tag, det var tidvis hagelstorm och det regnade titt som tatt! Tog dock bilen upp i bergen och fotade lite eftersom jag anda hade ett pass som gallde i 3 dagar. Ovadret drog forbi ratt snabbt tack o lov!

Idag har jag brannt armarna i solen, svider gott! Var tvungen att ta Slick Rock at andra hallet och besoka nagra av utsiktspunkterna efter vagen, upptackte att hade tagit det 'svara' hallet sist sa nu fick det bli det latta hallet, givetvis gjorde jag en over-the-bar i borjan av sparet! :) Det ar lungt, det ar bara som att falla pa sandpapper! ;)

Greppet ar helt sjukt man kan inte tro det forren man upplevt det, synd att man har sa daglig kondis bara, hit skall man nog aka pa hosten nar man redan har nagra mil i benen. Rejal spridning pa cykelmodeller, vantar bara pa att se nagon komma med en gammal damcykel!

Angrar bittert att jag inte tog med nagon wi-fi baserat natverkskort till datorn, det finns gratis overallt men skall man lana dator kostar ratt mycket..

Ha det gott, nu skall jag varda mina stekta armar!

S

Sari-syrran

Guest
RR - Moab- Porcupine Rim
ttttttttttttttttttt5t.

Coolt! Pontus kände igen din cykel från hallen. Han tyckte vi också skulle åka dit'1
/S

MatsS

Aktiv medlem
RR - Moab- Porcupine Rim
Jag tänkte faktiskt tanken igår när jag och TnT planerade en liten Happy istur i Falun att det var länge sedan jag såg Harri på forumet och att han har säkert fullt upp på jobbet eftersom han inte syns på forumet, jag antar att du inte hänger med på isturen nästa helg?

Ser otroligt läckert ut, är det någon ordnad cykelresa? kommer du att komma tillbaka till Ludvikaskogarna, eller emigrerar du?

Ha det bra ocg gör inget vi andra inte skulle ha gjort....

/Mats

Duck

Ny medlem
RR - Moab- Porcupine Rim
*funderar*

Är du inte liiite avunskjuk bara på att jag får cykla så mycket jag vill här på Irland.
Det är juh iofs inga skogar, eller backar, eller berg, eller annat kul.
Men inne i Dublin city kan du gere fan få att det är mycket trafik å assfalt ;-D

// Asok

4

42hz orkar inte logga in..

Guest
RR - Moab- Porcupine Rim
Buhu!! Snart 12h sedan jag cyklade uppfor Porcupine och ner igen, langtar dit redan!! :)

Sitter pa ett hostel i SLC som har gratis internet!! Fantastiskt, hitills har det kostat en halv formogenhet over allt dar man far hyra dator med internet.

Korde forsta punkan idag nar jag dundrade ner for porky for sista gangen (denna gang i alla fall), nastan sa att man blev glad for da hade man en ursakt att sta och dra ut det sista av tiden och njuta av utsikten nar man bytte slang! :)

Denna gang var det faktor 100 roligare nar man antligen fatt upp lite flas och vagade sta pa rejalt nedfor, kan tanka mig att det blir roligare ju fler ganger man kor. Nu blev det dessutom bara singletrack eftersom jag cyklade upp 'fel vag', missade iofs den fantastiska utikten men, men, var ju tvungen att hinna ta mig tillbaka till SLC idag oxo..

Nu ligger cykeln i molekyler pa rumsgolvet och vantar pa att bli nerpackad for hemfard. :(

Dags att sova, ha det gott allihopa!

RR - Moab- Porcupine Rim
42hz orkar inte logga in.. skrev:
> Nu ligger cykeln i molekyler pa rumsgolvet och
> vantar pa att bli nerpackad for hemfard. :(

Nananana-na-na-na! Du är snart hemma i samma skit som vi an-dra...

;)

*micke*

Ny medlem
RR - Moab- Porcupine Rim
42hz orkar inte logga in.. skrev:
> Nu ligger cykeln i molekyler pa rumsgolvet och
> vantar pa att bli nerpackad for hemfard. :(

11749619.jpg

Välkommen hem till snön! :-P

Z

zephir

Guest
RR - Moab- Porcupine Rim
Moab är mecka. Det jävliga är att man blir sjukt bortskämd med sköna rides. Svårt att hitta motivation att köra i lerig tallskog sen. Cyklade knappt på ett halvår efter att jag kom hem efter första resan.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer